Rumiště a okraje cest.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Léčivé rostliny na Vysočině
Advertisements

Rostliny okolo naší školy
OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník. OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník.
A B C D E F G KOPŘIVA DVOUDOMÁ.
Lilkovité.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Plevelnaté rostliny charakteristika
Plevele polí a luk Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.18
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Byliny.
Rostliny (P – Ř).
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Rostliny S-V Ilona Pražáková Sasanka hajní Sedmikráska chudobka
Přírodopis  Prezentace zaměřená pro přípravu na závěrečný poznávací test z přírodopisu druhého pololetí 6. ročníku základní školy!
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Vybrané čeledi dvouděložných rostlin II.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Léčivé rostliny II..
aralkotvaré, krtičníkotvaré, hvězdnicotvaré, plod, řád, čeleď
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola Kaplice, Školní 226 Základní škola Kaplice, Školní 226 DUM VY_52_INOVACE_11BI58 Autor: Ludmila Baštářová Období vytvoření: Leden 2013 Ročník,
ZŠ ŠKOLNÍ VRCHLABÍ Vyrobeno v rámci programu MŠMT : EU – OP VK 2010.
Miříkovité.
Vyberte k obrázku dřeviny správný název
POZNÁVAČKA ROSTLIN A HUB.
Společenstvo polí a sídel
Lilkovité (Solanaceae)
Hluchavkovité (Lamiaceae)
Brukvovité.
Kvetoucí byliny.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola Kaplice, Školní 226 Základní škola Kaplice, Školní 226 DUM VY_52_INOVACE_11BI56 Autor: Ludmila Baštářová Období vytvoření: Leden 2013 Ročník,
Blatouch bahenní.
MÁKOVITÉ Papaveracea.
Blatouch bahenní. Pryskyřník prudký Sasanka hajní.
Pryskyřníkovité a růžovité
Jarní kytky.
ČAJ o Čaj je zpracovaná nadzemní část rostlin – listy, plody, květy Rozdělení čaje 1. Čaj pravý – černý, zelený, žlutý, bílý, matcha 2. Čaj ovocný.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Lenka Němcová Název: VY_32_INOVACE_15_EKO8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Léčivé rostliny.
HVĚZDNICOVITÉ David Hájek Jirka Drahoš QA. Základní info  Druhů  Jednoleté, dvouleté a vytrvalé byliny  Polokeře, keře a stromy  Oboupohlavné.
VY_32_INOVACE_11. Byliny Napiš své jméno: Raj č e jedlé – nápov ě du máš na další stránce. 5.picsearch.com/is?LLRqG- kWx1GmBSVE3rbgRvTdakpGXTX2isUTNymffc.
Krytosemenné rostliny Lucie Krapková 7. třída. Osnova Zařazení a výskyt Charakteristika Dělení Chryzantéma Dvouděložné rostliny Jednoděložné rostliny.
Dvouděložné rostliny. PRYSKYŘNÍKOVITÉ Pryskyřník prudký.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA JEVÍČKO, U ZÁMEČKU 784, JEVÍČKO ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_21_Risk krytosemenné rostliny.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Magnoliovité, leknínovité, mákovité.
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Pipal, Veselý, Ringsmuth. Popis  Jednoletky, dvouletky, trvalky  Byliny či keře (vzácně)  Cca 3500 druhů  Listy – většinou střídavé, bez palistů 
Makovité Trochová Kateřina. Zástupci Mák setý Mák vlčí Vlaštovičník větší.
Název školy: Základní škola Městec Králové
Poznávání bylin III. TŘÍDA 
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Stromy a rostliny v lese Zařazení: Autor: Jana Fabiánková Škola:
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření květen 2013
VY_32_Inovace_ Druhy rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
ROSTLINY CHRÁNĚNÉ LÉČIVÉ JEDOVATÉ. ROSTLINY CHRÁNĚNÉ LÉČIVÉ JEDOVATÉ.
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
Čeledi: PRYSKYŘNÍKOVITÉ HVĚZDNICOVITÉ
ROSTLINY Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
čeledi krytosemenných rostlin II
ČELEĎ LILKOVITÉ Borovková Kasíková Kolářová QA.5
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NA LOUCE.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ Karla Klíče, Hostinné Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.19_Rostliny_v_lete.
ROSTLINY Rozdělení rostlin.
Transkript prezentace:

Rumiště a okraje cest

Plevele

Bodlák obecný

Přeslička rolní

listy větve Jarní plodná lodyha Letní zelná lodyha

Pelyněk černobýl

Léčivé byliny

Podběl obecný

Kopřiva dvoudomá

Samčí květy Samičí květy

Heřmánek pravý

duté a klenuté květní lůžko

Mateřídouška obecná

Hluchavka bílá

Jedovaté byliny

Durman obecný

Vlaštovičník větší

Lilek černý

Keře

Růže šípková

Bez černý

Vrba jíva

plody

samičí jehnědy samčí jehnědy

Příští týden písemka - obrázky „okrasné byliny až rumiště“

14. Rumiště, okraje cest Rumiště – zanedbaná místa na okraji obcí, u stavenišť, podél železnice, silnic … Rostou zde: plevele – bodlák, přeslička rolní, pelyněk léčivé rostliny (mají léčivé účinky) – podběl, kopřiva, heřmánek, mateřídouška, hluchavka bílá jedovaté rostliny (obsahují jedovaté látky) –vlaštovičník, durman, lilek černý keře - růže šípková, bez černý, vrba jíva

Vysvětli, co je rumiště je. Které rostliny jsou běžné na rumištích Vysvětli, co je rumiště je. Které rostliny jsou běžné na rumištích? (5 příkladů) Jak lze rostliny rumišť rozdělit podle jejich významu pro člověka? Z každé skupiny uveď 2 příklady.