Molární koncentrace Mgr. Jakub JaníčekVY_32_INOVACE_Ch1r0113.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výpočty z rovnic II. CH-4 Chemické reakce a děje DUM č. 6
Advertisements

Výpočty z chemických rovnic
Látkové množství v úlohách Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_G1.
PH Vypočítejte pH roztoku kyseliny chlorovodíkové o látkové koncentraci 0,01 mol.dm-3. Řešení: –    úplná disociace HCl + H2O  H3O+ + Cl- –    z reakční.
výpočet pH kyselin a zásad
Molární množství, molární hmotnost a molární koncentrace
Název šablony: Inovace v chemii52/CH23/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Základní chemické výpočty.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_12.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výpočty z rovnic I. Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-4 Chemické.
ROZTOKY.
VÝPOČTY Z CHEMICKÝCH ROVNIC
Složení roztoků Chemické výpočty
Jméno autora: Mgr. Ladislav Kažimír Datum vytvoření:
III. SLOŽENÍ VÍCESLOŽKOVÝCH SOUSTAV
Způsoby vyjadřování složení směsí
Roztoky Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0111.
Udávání hmotností a počtu částic v chemii
KONCENTRACE ROZTOKŮ Vypočítejte hmotnostní zlomek KCl v roztoku, který byl připraven rozpuštěním 20,0 g chloridu draselného ve 150,0 g vody. Řešení: –
ŠablonaIII/2číslo materiálu399 Jméno autoraMgr. Alena Krejčíková Třída/ ročník1. ročník Datum vytvoření
složení roztoků, hmotnostní zlomek, procentová koncentrace
Chemické výpočty III.
Udávání hmotností a počtu částic v chemii
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
ŠablonaIII/2číslo materiálu397 Jméno autoraMgr. Alena Krejčíková Třída/ ročník1. ročník Datum vytvoření
Skutečná a relativní atomová hmotnost
AUTOR: Ing. Ladislava Semerádová ANOTACE: Výukový materiál je určen pro studenty 1.ročníku SŠ. Může být použit při výkladu základních chemických výpočtů.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_16.
VÝPOČTY Z CHEMICKÝCH ROVNIC
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Výpočty v chemii RZ
AUTOR: Ing. Ladislava Semerádová ANOTACE: Výukový materiál je určen pro studenty 1.ročníku SŠ. Může být použit při výkladu a procvičení stechiometrických.
Chemické výpočty II.
1) Napište chemické názvy sloučenin nebo iontů:
Vyčíslování chemických rovnic
Molární hmotnost, molární objem
Chemické výpočty RZ
vyjádření koncentrace a obsahu analytu ve vzorku
Látkové množství Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0109.
Základní škola Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Složení roztoků – 8. ročník Mgr.Jitka Říhová.
Chemické reakce a výpočty Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov,Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
VY_32_INOVACE_ _DOSTALOVA Hmotnostní a objemový zlomek Anotace Prezentace má za cíl seznámit žáky s pojmy hmotnostní zlomek a objemový zlomek látky.
VY_32_INOVACE_ _DOSTALOVA Výpočty z chemických rovnic II Anotace Prezentace má za cíl seznámit žáky s postupy při řešení příkladů na výpočty z chemických.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Hmotnostní zlomek kontrola úkolu. K 31/3 Kolik gramů 5% roztoku CuSO 4 můžeme připravit z 25 g CuSO 4.5H 2 O. Kolik g vody na přípravu tohoto roztoku.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_III/2_INOVACE_04-02 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice.
VY_32_INOVACE_ _DOSTALOVA Zřeďovací rovnice Anotace Prezentace má za cíl seznámit žáky s využitím zřeďovací rovnice pro výpočet příkladů týkajících.
VY_32_INOVACE_ _DOSTALOVA Molární koncentrace Anotace Prezentace má za cíl seznámit žáky s molární koncentrace roztoku a jejím výpočtem. Obsahuje.
VY_32_INOVACE_ _DOSTALOVA Výpočty z chemických rovnic I Anotace Prezentace má za cíl seznámit žáky se základními postupy při řešení výpočtů z chemických.
Z LEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK PRO VÝUKU TECHNICKÝCH OBORŮ A ŘEMESEL Š VEHLOVY STŘEDNÍ ŠKOLY POLYTECHNICKÉ P ROSTĚJOV REGISTRAČNÍ ČÍSLO CZ.1.07/1.1.26/
ZŠ BENEŠOV, JIRÁSKOVA 888 CHEMIE Základní veličina v chemii, 8. ročník Mgr. Jitka Říhová.
Chemické výpočty Řešení příkladů
Avogadrův zákon.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
výpočet pH kyselin a zásad
EU peníze středním školám
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Látková koncentrace.
Látková koncentrace.
VY_32_INOVACE_16_20_Látkové množství,molární hmotnost
Výpočty hmotnostní zlomek HRA
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo materiálu: VY_42_INOVACE_06_25_FIKA
VÝPOČTY Z CHEMICKÝCH ROVNIC
Výpočty z chemických rovnic
Transkript prezentace:

Molární koncentrace Mgr. Jakub JaníčekVY_32_INOVACE_Ch1r0113

Molární koncentrace Molární koncentrace je definována jako počet molů určité látky rozpuštěné v 1dm 3 roztoku Značí se písmenem c jednotka molární (M) C a = n a / V r C a ……. molární koncentrace látky a n a ….... počet molů látky a V r ……. celkový objem roztoku

Ukázkový příklad 1)Jaká je molární koncentrace roztoku NaCl, který má v 5dm 3 roztoku 15molů NaCl? n = 15 molů, V = 5 dm 3, c =? c = n/V c = 15/5 c = 3 M Výsledný roztok chloridu sodného je 3 molární.

Ukázkový příklad 2) Kolik g KI je rozpuštěno v 400cm 3, 1,5M roztoku? C = 1,5M V = 400cm 3 m = ? M(KI)= 166 a)V= 400cm 3 = 0,4 dm 3 c = n/V ……. n = c. V n = 1,5. 0,4 = 0,6 molů n = m/M ……. m = n. M m = 0, = 99,6 g V 400cm 3, 1,5M roztoku je rozpuštěno 99,6 g KI. b) 1000cm 3 ……………………. 1,5 molu 400cm 3 ……………………. X molu x = 400/ ,5 = 0,6molu n = m/M ……. m = n. M m = 0, = 99,6 g V 400cm 3, 1,5M roztoku je rozpuštěno 99,6 g KI.

Ukázkový příklad 3) Kolik cm 3 0,8M roztoku lze připravit ze 100g KOH? C = 0,8M, m = 100g, V= ? M(KOH) = 56 n = m/M n = 100/ 56 = 1,79 molů c = n/V ……. V = n/c V = 1,79/ 0,8 = 2,23 dm 3 = 2230 cm 3 Ze sta gramů KOH lze připravit 2230cm 3 0,8M roztoku.

Vypočítejte a)Jakou molární koncentraci bude mít 500cm 3 roztoku NaCl ve kterém je rozpuštěno 120 g soli? b)Kolik gramů dusičnanu sodného je třeba na přípravu 1,5dm 3 2M roztoku této látky? c)Jaký objem 0,2M roztoku Na 2 CO 3 můžeme připravit z 15g této (4,2M) (707,5cm 3 ) (225g)

Výpočty d) Kolik g NaOH je obsaženo v 2dm 3 jeho 0,8M roztoku? e) Ve 2 litrech roztoku modré skalice je 500g této sloučeniny, jaká je molární koncentrace? f) Jaká je molární koncentrace roztoku KBr, který obsahuje v 5l 254g KBr? (64g) (1M) (0,43M)

Mareček, A.; Honza, J. Chemie pro čtyřletá gymnázia 1.díl. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 1998, ISBN Literatura: