Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím ICT Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Autor: PhDr. Ing. Stanislav Hamerský Tematická oblast: Biochemie Název DUMu: Biogenní prvky a sloučeniny Kód: VY_32_INOVACE_CH.2.02 Datum: Cílová skupina: Žáci středních škol Klíčová slova:Biogenní prvky, přírodní látky Anotace: Tato prezentace slouží k procvičení učiva o biogenních prvcích a sloučeninách. Do výuky je vhodné ji zařadit v rámci opakování probraného učiva.
1. Níže uvedené chemické prvky rozdělte do následujících skupin: a)makrobiogenní: b)mikrobiogenní: c)nejedná se o biogenní prvky: C N OHAl SeS P CaICu Zn F Mn He U At
Správné řešení: a)makrobiogenní: b)mikrobiogenní: c)nejedná se o biogenní prvky: CNOH Al Se SPCa ICuZnFMn HeUAt
2. Z níže uvedených látek vyberte 3, které mají největší hmotnostní zastoupení v tělech rostlin a živočichů. voda rostliny: 1. _______ 2. _______ 3. _______ živočichové: 1. _______ 2. _______ 3. _______ minerální látkysacharidy lipidy nukleové kyseliny bílkoviny
Správné řešení (podle Vodrážka a kol., 1996): rostliny: 1. (75 %) 2. (16 %) 3. (4 %) živočichové:1. (60 %) 2. (18 %) 3. (16 %) voda sacharidy bílkoviny voda bílkoviny lipidy
Tento digitální učební materiál byl vytvořen pomocí software: Microsoft Ofiice Použitý zdroj: VODRÁŽKA, Zdeněk. Biochemie. 2. oprav. vyd. Praha: Academia, 2002, Přer. str. ISBN Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.