Google Online kancelář: Krátké seznámení s kancelářským online balíkem. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití cloudových služeb ve školství
Advertisements

MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 6.3 (Data vložená z MS Excel)
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Microsoft Office OneNote
Grafický editor GIMP (13)
Základy práce s počítačem – lekce V. Zvyšování IT gramotnosti zaměstnanců vybraných fakult MU.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_133_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Představení Office365 Břetislav Regner PROJEKT financovaný
Grafický editor GIMP (13)
Textové editory Výhody využití počítače k psaní textů
ICT – Informační a komunikační technologie
Představujeme službu Samepage
Tutoriál Vlastní složka My EBSCOhost
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
 Microsoft Word  Je textový procesor od firmy Microsoft, který je součástí kancelářského balíku Microsoft Office.
Google Apps Kateřina Macháčková EU peníze školám Základní škola Stříbrná Skalice, Na Městečku 69,
Sdílení obsáhlých souborů na webu Výpočetní technika.
Orofacionální cvičení I Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření: Číslo DUM: VY_32_INOVACE_02_ZT_TK_1 Ročník: I. Základy techniky Vzdělávací oblast: Odborné.
INFORMATIKA 9 Kancelářské využití software III2 – I9- 17.
2OP381 Manažerská informatika 1
Klikací mapy v GIMPu Tvorba tzv. klikacích (obrázkových) map s pomocí grafického editoru GIMP Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Úkol 1 - řešení týmové komunikace Promovaní inženýři (tým A, s út 12.45)
VY_32_INOVACE_51_Microsoft_Office_2010. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní.
MS-Office 2010 – grafické možnosti kancelářského balíku Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Kreslíme vektorovou grafiku (6) Práce s textem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (3)
Ivana Kuntová, Pětiúhelník Přesná konstrukce velikosti strany pětiúhelníku ze zadaného poloměru opsané kružnice Ivana Kuntová,
Hypertextové odkazy [cit ]. Dostupné pod licencí Public Domain – na
Ivana Topolová VŠE v Praze
Google Apps Martin Kotlík Brno, 12. květen 2015 Cloudová řešení 1.Cloudové řešení Apple 2.Cloudové řešení Microsoft 3.Cloudové řešení Google.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Textový editor Maturitní téma č.12 (prostředí textového editoru, nastavení zobrazení dokumentu, zásady pořizování textu v počítači)
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Lineární funkce VY_32_INOVACE_056_Lineární funkce
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
PROSTŘEDÍ MICROSOFT WORD 2003
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: MS Word Číslo DUM: III/2/VT/2/2/30 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Software.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: MS Excel Číslo DUM: III/2/VT/2/2/31 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Software.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Programy pro komunikaci Číslo DUM: III/2/VT/2/2/35 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: MS PowerPoint Číslo DUM: III/2/VT/2/2/32 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Software.
Jiří Prášek WLM: Mail: Web:
Informatika – Textový procesor Word 2010 Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření leden 2011 Ročník 3. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Informační.
Anotace: Kancelářský balík od firmy Microsoft je nejčastěji používané řešení ve firmách i domácnostech. Žáci získají přehled o tomto produktu, získají.
ÚVOD DO PŘEDMĚTU INFORMAČNÍ TECHNOLOGIE. OPERAČNÍ SYSTÉM Je v informatice základní programové vybavení počítače (tj. software), které je zavedeno do paměti.
PIXLR ‒ ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (5) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné.
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (1) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné.
TEXTOVÝ EDITOR Karin Tylšerová. Textový editor je software, kterým je možné editovat prostý text. Neobsahuje žádné informace o formátování, jako je použití.
Pojmy internetu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastInternetové technologie, programování Datum vytvoření2012.
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast dle RVP:Základy výpočetní techniky Okruh dle RVP:Počítačové sítě.
Druhy aplikačních programů – rozdělení podle účelu 1
Software Počítače - rozdělení podle účelu
Kreslíme vektorovou grafiku (6)
Textový Editor.
Textový editor Lada Juráňová.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Google Online kancelář: Krátké seznámení s kancelářským online balíkem. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF.
Najdi dva stejné obrázky
Název učebního materiálu
Tvorba webových stránek na google – Sites (5.)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Internetové služby – Disk Google Číslo DUM: III/2/VT/2/2/36 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická.
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Tvorba webových stránek na google – Sites (6.)
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Orofacionální cvičení III.
Transkript prezentace:

Google Online kancelář: Krátké seznámení s kancelářským online balíkem. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Online kancelářský balík Jedná se o nástroje, které jsou k dispozici online a které nabízejí podobné funkce jako klasické kancelářské balíky. Obvykle nabízejí ového klienta, kalendář, textový procesor, tabulkový procesor a nástroj na tvorbu prezentací. Dokumenty jsou ukládány obvykle mimo osobní počítač tvůrce. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Výhody Dokumenty jsou přístupné, kdekoli je internet, včetně možnosti editace. Poskytují známé prostředí pro tvorbu bez ohledu na operační systém či nabízené programy. Obvykle snazší spolupráce s více uživateli i prezentace na internetu. Jsou platformně nezávislé. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Nevýhody Problémy s bezpečností; prolomení hesla znamená ztrátu dat nebo jejich utajení. Možnost zneužití dat ze strany provozovatele služeb. Snazší špionáž. Při výpadku připojení se nedostanete ani k datům, ani k editorům. 1 1 Dnes částečně řešeno u Google Dokumentů pomocí Google Gears. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Nabídka I. K dispozici je celá řada partikulárních nástrojů, ale komplexní kancelářské balíky jsou především tyto tři: i. Zoho Office: Robustní řešení především pro firmy. Má problémy s češtinou. ii. Ulteo: Klon OpenOffice.org. Nevýhodou je velmi malá rychlost. iii. Google Dokumenty: O těch bude řeč dále. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Nabídka II. Všechny tři jsou ale použitelné a alespoň v základních verzích zdarma. Obvykle je požadována bezplatná registrace, což je nutné především k práci s již dříve vytvořenými dokumenty. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Jak začít K užívání je nutné mít Google účet. Registrace je bezplatná. – Do samotné aplikace je možné se přihlásit na samostatných stránkách: – – – Mezi aplikacemi je možné se snadno přepínat pomocí horního menu. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Google Dokumenty, Kalendář a GMail Základní představení Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Úvodní představení Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Autor © Michal Černý

Základní aplikace GMail – ový klient. K dispozici je asi 7 GB místa na vaši korespondenci. Google Dokumenty – čtveřice aplikací; textový procesor, tabulový editor, formuláře a nástroj na tvorbu prezentací. Google Kalendář – pokročilý kalendář. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

GMail K dispozici máte ve tvaru 7 GB prostoru, maximální přílohy o velikosti 25 MB. Integrován je IM Google Talk, který umožňuje textovou i video komunikaci. Zprávy je možné filtrovat, třídit, barevně označovat. Jeden z nejlepších antispamových filtrů. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Úvodní představení Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Autor © Michal Černý

Kalendář Možnost exportu kalendáře na web či do MS Outlook. Integrace s GMail. Možnosti plánování od minut až po týdny. List úkolů. Možnosti více kalendářů v jednom API, které je možné sdílet, vypínat, exportovat... Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Úvodní představení Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Autor © Michal Černý

Textový editor Základní formátovací funkce – řezy písma, více než 10 fontů, práce s nadpisy. Vkládání obrázků, rovnic, odkazů, schémat, tabulek či poznámek pod čarou. Možnost strojového překladu textu, práce se slovníkem, kontrola pravopisu. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Úvodní představení Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Autor © Michal Černý

Prezentace Funkčně téměř stejné jako Impress či PowerPoint. Z důležitých funkcí chybí možnost animovat objekty pomocí JavaScriptu. Snadný export na web, možnost jednoduchých online konferencí. Špatná podpora ODP. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Úvodní představení Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Autor © Michal Černý

Tabulky Opět zastane všechny běžné základní funkce. Poměrně pěkné a efektní grafy. Použitelné do desítek hodnot. Pro větší objemy dat se nehodí. Existují i funkce, které pracují s online daty. Například vrací hodnotu akcií vybrané firmy v aktuálním čase. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Úvodní představení Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Autor © Michal Černý

Formuláře Umožňují získávat data od uživatelů a vkládat je do tabulek. Vhodné pro odevzdávání domácích úkolů, dělání průzkumů i peticí. S daty se pracuje v tabulkovém procesoru, což umožňuje snadné vyhodnocování a zpracovávání dat. Jedná se o jednoduchý databázový nástroj. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Úvodní představení Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Autor © Michal Černý

Další funkce Možnost online úložiště dat až do 1 GB. Fulltextové prohledávání. Práce s šablonami. Organizace souborů do složek. Spolupráce více uživatelů na jednom dokumentu. Snadná publikace na webu. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Úkoly I. Vytvořte jednoduchý textový soubor a zkuste jej strojově přeložit do angličtiny. Přidejte mezi ty, co mohou editovat, text spolužáka a nechte ho provést kontrolu textu. Sami pak vložte do dokumentu obrázek a vzorec. Vše uložte tak, aby si výtvor mohl prohlédnout kdokoli na internetu. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Úkoly II. Založte si formulář, který by sbíral nějaká vyhodnotitelná data (oblíbené číslo, velikost nohy...) a parametr pohlaví. Nechte na něj odpovědět všechny spolužáky. Vytvořte graf, který zobrazí průměrnou hodnotu pro dané pohlaví. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Úkoly III. Vyrobte jednoduchou prezentaci (2-3 slidy) s nějakým pěkným tématem, nastavte ji jako veřejnou a se spolužákem vedle zkuste vést online konferenci. Komentovat slidy, odpovídat na otázky pomocí IM. Všechny soubory přesuňte do nové složky s názvem Příjmení_Jméno_file a nastavte sdílení s vyučujícím. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Poznámka pro zvídavé V širším slova smyslu lze do konceptu kanceláře od Google zařadit i další aplikace. Především se jedná o nástroj na tvorbu webových stránek Sites: čtečku RSS kanálu Reader: nebo komunikační kanál Wave (zatím jen na pozvánku): Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.