Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU080111 Název: Lineární rovnice Autor: Mgr. Ludmila Lorencová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Advertisements

Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Rovnice s jednou neznámou 8. ročník
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Lineární rovnice se dvěma neznámými
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Lineární nerovnice Autor: Mgr. Ludmila.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
zpracovaný v rámci projektu
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Výrok a jeho negace Autor: Mgr. Ludmila.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Znaky dělitelnosti Autor: Mgr. Ludmila.
Matematika Lineární rovnice
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Mnohočleny Autor: Mgr. Ludmila Lorencová Třída:
UŽITÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ ROVNICE S NEZNÁMOU VE JMENOVATELI
Lineární rovnice – 2. část
Kvadratická rovnice Kvadratickou rovnicí s jednou neznámou x je každá rovnice tvaru: ax2 + bx + c = 0 kvadratický člen absolutní člen lineární člen Dostupné.
CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_KvK_MA_4L_26
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Kvadratické rovnice Autor: Mgr. Ludmila Lorencová.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Lineární rovnice se dvěma neznámými -sčítací.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_1_19.
5,2 Milan Hanuš X Poznámky TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Kvadratické rovnice diskriminant Autor: Mgr.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Mnohočleny-násobení Autor: Mgr. Ludmila Lorencová.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Mnohočleny Autor: Mgr. Ludmila Lorencová.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Číselné soustavy Autor: Mgr. Ludmila.
ROVNICE KOŘENY ROVNICE EKVIVALENTNÍ ÚPRAVY
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Druhá odmocnina reálných čísel Autor:
Ekvivalentní úpravy rovnic
R OVNICE A NEROVNICE Základní poznatky o rovnicích VY_32_INOVACE_M1r0101 Mgr. Jakub Němec.
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.07 Lineární rovnice Anotace: Žák si osvojuje řešení lineárních rovnic pomocí ekvivalentních úprav včetně zkoušky. Řeší lineární.
Název Řešení soustavy rovnic sčítací metodou Předmět, ročník
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Lineární rovnice se dvěma neznámými Autor: Mgr.
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Soustava lineární a kvadratické rovnice
Kvadratická rovnice.
KOMPLEXNÍ ČÍSLA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Lineární rovnice a jejich soustavy
Jednoduché rovnice, užití druhé ekvivalentní úpravy
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Kombinační číslo 6. října 2013 VY_42_INOVACE_190206
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
3. LINEÁRNÍ ROVNICE A NEROVNICE
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Ekvivalentní úpravy rovnic
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Rovnice - úvod ÚHLŮ.
Matematika Lineární rovnice
Transkript prezentace:

Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Lineární rovnice Autor: Mgr. Ludmila Lorencová Třída: 4. V Doporučený čas:20 minut Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Gymnázium Broumov“ v OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, reg. č. CZ.1.07/1.5.00/ Stručná anotace Prezentace slouží k osvojení a procvičení základních znalostí o lineárních rovnicích se dvěma neznámými.

L INEÁRNÍ ROVNICE Ekvivalentní úpravy

Rovnice – zápis rovnosti dvou výrazů Číslo, jehož dosazením do rovnice dostaneme rovnost = kořen rovnice rovnice ax + b = 0 Kde a, b R, se nazývá lineární rovnice

E KVIVALENTNÍ ÚPRAVY - ÚPRAVA ROVNICE - CÍLEM JE ZÍSKAT KOŘEN ROVNICE 1. přičítání (odečítání) reálného čísla k oběma stranám rovnice x + 7 = 17 / - 7 x + 7 – 7 = 17 – 7 x = 10

E KVIVALENTNÍ ÚPRAVY - ÚPRAVA ROVNICE - CÍLEM JE ZÍSKAT KOŘEN ROVNICE 2. přičítání (odečítání) neznámé (nebo výrazu obsahujícího neznámou) k oběma stranám rovnice 5x = 6 + 4x / - 4x 5x – 4x = 6 + 4x – 4x x = 6

E KVIVALENTNÍ ÚPRAVY - ÚPRAVA ROVNICE - CÍLEM JE ZÍSKAT KOŘEN ROVNICE 3. násobení ( dělení) rovnice reálným číslem kromě nuly 6x = 36 / : 6 6x : 6 = 36 : 6 x = 6

E KVIVALENTNÍ ÚPRAVY - ÚPRAVA ROVNICE - CÍLEM JE ZÍSKAT KOŘEN ROVNICE 4. násobení ( dělení) rovnice neznámou (nebo výrazem obsahujícím neznámou), pokud je různá od nuly (nebo výraz je různý od nuly) = 1 /. x. x = 1. x 4 = x

ZKOUŠKA Po vyřešení rovnice zkontrolujeme, zda je výsledek správný: Výsledek dosadíme do levé strany rovnice a vypočteme Pak dosadíme do pravé strany rovnice a vypočteme Pokud vyjdou stejná čísla, je výsledek správný 5x = 6 + 4x / - 4x x = 6 L = 5. 6 = 30 P = = = 30 L = P

Z DROJE : Herman, Chrápalová, Jančovičová, Šimša: Matematika pro nižší ročníky víceletých gymnázií ; Rovnice a jejich soustavy Petáková J.: Matematika – příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy. Prometheus Praha na