Product.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Marketingový mix PRODUKT
Tvorba cen v maloobchodě
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
VÝROBEK V MARKETINGOVÉM MIXU
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Distribuční strategie
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_MARKETINGOVÝ.
P8 PRODUKT - NÁSTROJ MM Produkt - vše, co lze na trhu nabízet k pozornosti, k získání, k používání nebo ke spotřebě, co má uspokojit přání či potřebu druhých.
A) Determinanty nabídky
Systém managementu jakosti
MARKETINGOVÝ MIX.
VY_32_INOVACE_EKO_14 PRODUKT II.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Životní cyklus výrobku
Produkt.
úvod pojetí a obsah marketingu
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
Podnikatelské koncepce
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Tržní cílení – hodnocení tržních segmentů
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Podnikatelský plán struktura plánu.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Vítejte na Marketingu. Identita, image Identita = komplexní obraz firmy utvářený filozofií, historií, zásadami vedení, současností i budoucností Tvoří.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Tvorba značky. Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot.
Značka výrobku Značka: je názvem, znakem, symbolem, termínem nebo kombinací těchto prvků, jejichž účel spočívá v identifikaci výrobku je názvem, znakem,
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
VÝROBEK V MARKETINGOVÉM MIXU prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Systém managementu jakosti
MARKETING Přednáška P
Analýza hodnot zákazníka
Marketingový systém řízení
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Marketingové strategie
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Product

KOMPLEXNÍ VÝROBEK KVALITA CENA DODACÍ ZNAČKA PODMÍNKY JÁDRO VÝROBKU SERVIS Marketingové pojetí výrobku se neorientuje jen na samotný výrobek, ale také na služby a vnější vlastnosti s ním spojené. BALENÍ SLUŽBY ZÁRUKA

VÝROBEK Spotřební zboží běžné zboží (každodenní, impulzivní, mimořádné) zvláštní zboží (plánování, srovnávání - značka, kvalita, cena) (dražší, širší sortiment) speciální zboží (luxus, móda, cena nerozhoduje, zákazník si jej sám vyhledá) nevyhledávané Kapitálové statky materiál (suroviny - přírodní,zemědělské; polotovary) součástky (finální výrobky – stávají se součástí jiných výrobků) investiční zařízení (stavební, nestavební) pomocný materiál (nejsou přímou součástá výrobku)

Výrobková diferenciace forma (velikost, tvar, fyzická struktura) vlastnosti kvalita výkonu kvalita shody trvanlivost spolehlivost opravitelnost styl, estetika,design

Diferenciace služeb snadné objednání dodání instalace zaškolení zákazníků rady zákazníkům údržba a opravy

Sortiment jednotlivé položky výrobků ve výrobkových řadách šíře měřena počtem výrobků rozšíření sortimentu – změna, přidání vlastností výrobku vstup na nové trhy „vytlačení“ konkurence „kanibalizce“ vertikální vs. horizontální výrobkové řady

Značka jeden z rozhodujících faktorů v rozvoji obchodu odlišuje od konkurence pomáhá identifikovat výrobek jméno symbol číslo tvar kombinace předchozích ochranná známka (nutná registrace, zajištěná právní ochrana)

Atributy značek schopnost se odlišit krátké jméno snadno vyslovitelné zapamatovatelné bez vedlejších významů sděluje image snižuje množství potřebných informací k rozhodování vede ke konzistenci v nákupním chování základem marketingové komunikace  identifikátor, motiv reklamní kampaně, stimulace prodeje stávajícího sortimentu

Generická značka neznačkové výrobky zboží je jednoduše zabaleno často je výrobce neznámý nižší cena kvalita odpovídá nízké ceně mají na trhu své místo i okruh zákazníků malé náklady na reklamu, nízká úroveň prodeje

Další typy značek Značka výrobce ten, kdo výrobek vyrobí jej označí svoji značkou výrobce odpovídá za kvalitu výrobku Značka vlastní je značka obchodních firem velkoobchodních nebo maloobchodních Ahold, Tesco. Kaufland… obchod nese odpovědnost za kvalitu

Další typy značek Kmenová značka mnoho výrobků je označeno jednou značkou výhoda - náklady na reklamu pro všechny dohromady nevýhoda- pokud výrobek propadne??? Individuální značka pro každý výrobek zvlášť vysoké náklady na reklamu pokud výrobek propadne, nevztahuje se to na ostatní výrobky

Země původu vyvolává asociace zejména spojené s kvalitou výrobku dovážené vs. místní výrobky (zemědělské produkty) výrobek identifikován se zemí výroby (hodinky) image země ovlivňuje image výrobku může ovlivnit volbu jména značky

Obal fyzický obal a etiketa Funkce ochrana výrobku podpora při dopravě poskytování informací vzbuzuje pozornost může vyvolat pozitivní emoce spoluvytváří image výrobce někdy nazýván „pátým P“ (package)

Obal Vlastnosti tvar grafické řešení barva font text materiál recyklovatelnost šetrnost k životnímu prostředí

Životní cyklus výrobku Objem prodeje zralost úpadek uvedení růst čas

Jiné tvary ŽC výrobku výstřelky móda nový život styl

Vývoj nového výrobku 4. Vývoj marketingové strategie 1. Výběr námětů 2. Třídění nápadů 3. Vývoj a testování koncepce 5. Obchodní analýza 6. Vývoj výrobku 7. Testování trhu 8. Komercionalizace 4. Vývoj marketingové strategie

Výběr námětů Kde vzít nové nápady a náměty??? - na úseku technického rozvoje/ pouze velké firmy/ - od ostatních pracovníků - od zákazníků - od konkurence - od managementu

Techniky tvorby nových nápadů Seznam vlastností- sestavení hlavních vlastností existujícího výrobku a jejich následnou modifikaci s cílem zdokonalit výrobek

Silné vztahy Sestaví se seznam několika předmětů a hledají se vzájemné vztahy

Morfologická analýza Je nutná identifikace strukturálních veličin problému a zkoumání jejich vzájemných vztahů /při řešení komplexních problémů/

Brainstorming Stimulace skupinového tvůrčího myšlení skupina 6-10 lidí ne déle než 1 hodinu na dané téma lidé chrlí proud nápadů 4 doporučení: - kritika je zakázána, neformálnost je vítána,množství je povzbuzující, kombinace

2. Třídění nápadů Redukce nápadů z hlediska jejich přitažlivosti a praktičnosti forma se musí vyvarovat dvou chyb: - opomenutí: opustí nápad, který je dobrý /NENÍ NIC JEDNODUŠŠÍHO, NEŽ KRITIZOVAT CIZÍ NÁPADY/ - chyba pokračování - pokud se špatný nápad dostane dál - co to znamená????

Dále ke třídění Cílem je nalézt a vyloučit špatné nápady co nejdříve. Náklady na realizaci se v každé další etapě zvyšují hodnotící komise stanoví soubor kriterií, podle kterých provádí hodnocení jednotlivých nápadů

3. Vývoj a testování koncepce Vývoj koncepce Přitažlivé nápady je nutno převést do výrobkové koncepce představa výrobku musí být konkretizována do koncepce výrobku dále vytvořit image výrobku- tj. jaký obraz si spotřebitelé vytvoří o daném výrobku

Testování koncepce Je to ověřování vhodnosti vlastností výrobku z hlediska cílových zákazníků výrobek může být prezentován v symbolické nebo fyzické podobě čím více se podobá realitě tím lépe informace se zjišťují dotazování u potenciálních zákazníků

4. Vývoj marketingové strategie Zahrnuje 3 části: - popisuje velikost, strukturu a chování cílového trhu, plánované umístění výrobku, velikost prodeje, tržní podíl a cílový zisk - návrh plánované ceny výrobku, distribuční strategie, marketingový rozpočet - dlouhodobý prodej, ziskové cíle, M- mix v čase

5. Obchodní analýzy Určení prodeje zda prodej bude přinášet zisk odhadování prvních prodejů/ z hlediska času/ odhadování nákladů a zisků - na základě předpovědi prodeje

6. Vývoj výrobku Pokud návrh výrobku úspěšně projde obchodním testováním, přechází do etapy výzkumu a vývoje, bude převeden do fyzické podoby a výsledkem bude prototyp, který musí splňovat kritéria: je to ztělesnění vlastností výrobku umožní demonstrovat tyto vlastnosti možnost vyrobit za stanovené výr. náklady

7. Testování trhu Pokud je management spokojen s funkčním i psychologickým provedením výrobku, je potřeba mu dát: název, značku, balení sestavit plán pro testování na trhu cílem testování trhu je zjistit, jak trh reaguje na skutečný výrobek a jak velký je trh.

Závisí na investičních Rozsah testování trhu Závisí na investičních nákladech Na časové tísni Na nákladech na výzkum Na riziku

8. Komercionalizace Testování trhu poskytuje dostatek informací pro to, aby se mohl rozhodnout, zda nový výrobek uvést na trh

KDE??? KDY??? KOMU?? komercionalizace JAK???