Zvýšení rychlosti nákladní kolejové dopravy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Unikátní test brždění vlaku
Advertisements

Doprava Ivan Gros
Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
ZKOUŠKY BRZDY.
Speciální vozidla Dle předpisu SŽDC (ČD) S8
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
LOKOMOTIVA řady 380 aneb TAURUS po česku….
Radializace Nový Smokovec, září 2011.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Trolejbusy: 14Tr.
SEKUNDÁRNÍ TRH UŽITKOVÝCH VOZIDEL
Dopravní charakteristiky
Strojírenství Stavba a provoz strojů Brzdy ST27 Ing. Michal Jelínek.
Elektrotechnické a elektronické systémy v dopravě (ESD)
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Tramtrain Vozidlo pro kombinaci městskou a příměstskou dopravy při využití vozidel uzpůsobených pro jízdu na železničních i městských kolejových tratích.
Spalovací Turbína.
GEOGRAFIE DOPRAVY II. Martin VRZALA.
Výprava vlaku Pohotovi k odjezdu Výzva k pohotovosti Souhlas k odjezdu
1 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Expertní skupina Rozhraní v období Ing. Jiří Jelének VÚKV a.s. Bucharova.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Výkony silniční hromadné osobní dopravy
Alternativní řešení vysokorychlostního železničního systému v ČR
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Návěstidla a návěsti D1 Předpis pro používání návěstí při organizování a provozování drážní dopravy.
Brzdění vlaků Základní pojmy
Měření a simulace zatížení trakčních měníren a
Plánování a organizace veřejné dopravy
Tramvaje: T3R.PLF.
Tramvaje: T3.
9. KRAJSKÉ SETKÁNÍ METODIKŮ R O B O T I K A DUBEN 2015 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI CZ.1.07/1.1.00/
Princip zabezpečení vlakové dopravy Ing. Karel Zíka
Brzdy se vzduchotlakým ovládáním
Tramvajová vozidla.
Lok.řady 122,123.  Výrobce: ŠKODA Plzeň  Rok výroby: 1967 / 1971  Trakce: elektrická stejnosměrná  Typ vozidla: čtyřnápravová skříňová nákladní lokomotiva.
Projekt EVO1 Jednočlánkové bezbariérové tramvajové vozidlo typu EVO1 člen skupiny
IV. dopravní konference Kongresové centrum Palác Pardubice, září 2015Strana 1.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Prohlášení o dráze a cena za užití železniční infrastruktury a za poskytované služby Hana Honzáková, Jiří Černý 8. setkání s dopravci, Praha, 25.a
Zkušenosti z aplikace TSI subsystému energie V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s. 1 Autor: Ivan Dobeš Datum: Místo : Vládní salónek - žst. Praha.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Změny v tabulkách traťových poměrů. Změny v tabulce č. 01 Proti původní směrnici byly z tabulky vyjmuty údaje o zábrzdné vzdálenosti a údaje o délce vlaku.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Základní výpočty v silniční nákladní dopravě - 1 Předmět: Technologie silniční nákladní.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Měřící přístroje pro kolejovou dopravu. Obsah prezentace O společnosti. Hlavní oblasti, specializace. Automatické měřící systémy pro kontrolu tvarů a.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
9.B, 15 let Ak.Heyrovského Chomutov Ústecký kraj Kontakt na školu:
TECHNICKÉ SLUŽBY BAHOZA s. r. o. Klimatizační jednotky tramvajových vozidel Ing. Ladislav Meluš.
INTEGROVANÝ SYSTÉM MĚŘENÍ A OBRÁBĚNÍ DVOJKOLÍ KOLEJOVÝCH VOZIDEL.
Elektronické systémy brzdové soustavy , Brno Připravil: Bc. Václav Kočí Obor: Management techniky Ústav: Techniky a automobilové dopravy.
Problematika dopravy na Rychnovsku
ČSN EN Výbušné atmosféry – Část 37: Neelektrická zařízení pro výbušné atmosféry – Neelektrické typy ochrany bezpečnou konstrukcí „c“, hlídání.
Navrhování tunelových staveb
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 3-4. ročník oboru strojírenství.
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_17
Princip zabezpečení vlakové dopravy
Materiálně-technické podmínky železniční dopravy
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Systém vodních staveb v Evropě
SROVNÁNÍ KONCEPCÍ TRAMVAJOVÝCH VOZIDEL
LOKOMOTIVA řady 380 aneb TAURUS po česku….
Boeing Dreamliner.
Nízkoteplotní asfaltové směsi
Vážení vozidel za jízdy WIM
Transkript prezentace:

Zvýšení rychlosti nákladní kolejové dopravy 31. 1. 2015 Michal Kalousek Gymnázium, Pardubice, Dašická 1083

Proč je dobré zvýšit rychlost nákladních vlaků ? Využití potenciálu železničních tratí Plynulost provozu Úspora času a energie

Aktuální stav Maximální rychlost ložených vozů: 100 km/h Nízký výkon trakčních vozidel

Návrh brzdového systému Kotoučová brzda se třemi brzdovými kotouči Maximální možný brzdící účinek Požadovaná zábrzdná vzdálenost: 1000 m Maximální adhezní,brzdící síla a rychlost při dané hmotnosti m (t) FAD max (kN) FB (kN) vMAX (km/h) 20 29,4 26,4 182 30 44,1 41,1 40 58,9 55,9 50 73,6 70,6 60 88,3 85,3 70 103,0 100,0 80 117,7 114,7 90 132,4 129,4

Minimální zábrzdná vzdálenost při maximálním tlaku v BV Maximální tlak v BV m (t) p MAX (kPa) 20 94,98 25 114,60 30 134,22 35 153,84 40 173,47 45 193,09 50 212,71 55 232,33 60 251,96 65 271,58 70 291,20 75 310,82 80 330,45 85 350,07 90 369,69 Minimální zábrzdná vzdálenost při maximálním tlaku v BV m (t) 20 30 40 50 60 70 80 90 v (km/h)   100 299,7 300,4 300,8 301,1 301,2 301,3 301,4 301,7 110 362,6 363,5 364,0 364,3 364,5 364,6 364,7 365,0 120 431,5 432,6 433,2 433,5 433,8 433,9 434,0 434,4 130 506,4 507,7 508,4 508,8 509,1 509,3 509,4 509,8 140 587,3 588,9 589,6 590,1 590,4 590,6 590,8 591,2 150 674,2 676,0 676,9 677,4 677,7 678,0 678,2 678,7 160 767,1 769,1 770,1 770,7 771,1 771,4 771,6 772,2 170 866,0 868,3 869,4 870,1 870,5 870,8 871,1 871,8 175 917,7 920,1 921,3 922,0 922,5 922,8 923,1 923,8 180 970,9 973,4 974,7 975,4 976,0 976,3 976,6 976,8

Přístroje nezbytné pro funkčnost brzdového systému Snímač ložení Regulace brzdícího účinku v závislosti na hmotnosti vozu Potrubní zrychlovač Urychlení nástupu brzdícího účinku Protismykové čidlo Zamezení prokluzování dvojkolí Kompatibilita s klasickými nákladními vozy Úprava brzdícího účinku vozu, který je v soupravě s klasickými vozy

Konstrukce podvozku Sekundární vypružení Podélné tlumení Zvýšení mohutnosti rámu Užití šikmo umístěným pryžových bloků

Závěr Navržená brzda disponuje 160 % - 170 % Nevýhodou je finanční náročnost výroby a údržby Zvýšení rychlosti je reálné a má mnoho výhod Železniční doprava má velké možnosti rozvoje Zdroje http://www.dnoviny.cz/ https://zeleznicar.cd.cz http://archiv.dopravni.net/