ŽIVOT VČEL Autor: Bronislav Šenkeřík

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BLANOKŘÍDLÝ Hmyz Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_334.
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
DVOUKŘÍDLÍ 1 pár blanitých křídel
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola,
Způsob života a dorozumívání včely medonosné
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Přírodopis 6. ročník Hmyz Mgr. Helena Roubalová.
Chráněná území v ČR Autor: Bronislav Šenkeřík
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník: ročník
Hmyz v sadech a zahradách
VY_32_INOVACE_Př.5.05_Včela medonosná-prezentace
HMYZ Členovci Autor: Bronislav Šenkeřík
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Včelařský kroužek při ZŠ a MŠ VŠETATY
Hmyz na jaře, v létě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.33
Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.10 Anotace: Prezentace zařazuje hmyz do oblastí, odpoví na otázky, řeší úlohy. Charakterizuje hmyz s proměnou nedokonalou. Vzdělávací.
2 páry křídel, samice má na zadečku kladélko ( žihadlo),
Členovci Základní škola a mateřská škola, Tupesy, Korýši
Hmyz s proměnou nedokonalou
Roztoči Tropilaelaps sp.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Bezobratlí v sadech a zahradách
Včela Medonosná Kristýna Kavková 8. Ročník 2010 Přírodopis
VÝVIN HMYZU Autor: Bronislav Šenkeřík
ZVÍŘÁTKA DVORKU – VČELY
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Dorozumívání.
ČLENOVCI HMYZ.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Společenstvo.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Sídla Zeměpis 9. ročník Autor: Eva Trávníčková
Živočichové našich polí Hmyz 4. ročník
Včela medonosná Apis mellifera L.
Hmyz s proměnou dokonalou
VČELA MEDONOSNÁ.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Včela opakování.
Hmyz s proměnou dokonalou
Blanokřídlý hmyz v sadech a ovocných zahradách.
Ochrana přírody v ČR Autor: Bronislav Šenkeřík
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu: Včela medonosná.
Matka Rozvinuté Vaječníky Nerozvinuté Vaječníky Dělnice.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
VY_32_INOVACE_09_VČELA_ život, význam včely AUTOR: Petra Kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
VY_32_INOVACE_09_Přírodověda_ 4.ročník_ 17_Včela medonosná Autor : Jiří Martínek, ZŠ a MŠ Hazlov Období vytvoření : listopad 2011.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
 Materiál pro výuku přírodopisu v 6. ročníku základní školy praktické  Určeno pro interaktivní tabuli  Výklad nové látky – druhy hmyzu, stavba těla,
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_17_03C_Blankřídlí hmyz Téma: Bezobratlí.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Včela medonosná Prvouka, 2. třída.
Včela medonosná Vytvořil: Jiří Burda
ŽIVOT VČEL Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN.
VČELA MEDONOSNÁ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Včela Medonosná.
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_132_Užitečný hmyz
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
VY_32_INOVACE_09 09 Ze života včel autor: Mgr. Jana Kobylková
Základní škola a mateřská škola Bukovec
Kristýna Veselá ZŠ Holice, Komenského 100
Včely Jan Bureš.
Vypracovala: Beáta Tupá
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Kristýna Veselá ZŠ Holice, Komenského 100
Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda
Transkript prezentace:

ŽIVOT VČEL Autor: Bronislav Šenkeřík ZŠ Gabry a Málinky Štítná nad Vláří Přírodopis 6. ročník

společenstvo včel = včelstvo 1 včelstvo = 1 matka 20 – 70 tisíc dělnic 300 – 600 trubců (pouze v létě) dělnice trubec matka

matka: klade vajíčka dělnice: krmí larvy, staví voskové plásty, uklízí, přináší potravu trubec: oplodňují matku (na podzim jsou vyhnáni z úlu) Vývin včely medonosné: z neoplozených vajíček se líhnou trubci z oplozených vajíček se líhnou dělnice nebo matka vývin = proměna vajíčko larva kukla dospělý jedinec (dospělec) - vývin nepřímý = pokud je ve vývinu stádium larvy

rojení včel: v létě ve včelstvu se vyvine druhá matka stará matka opouští s částí včelstva úl svatební let: mladá matka vylétne z úlu trubci ji oplodní

dorozumívání včel: komunikace mezi včelami = včelí tanečky veškerá činnost včel = instinkt (vrozené chování)

Použité zdroje: http://becko-guh.rajce.idnes.cz/Bezobratli_-_poznavacka/ http://www.mujmed.eu/?page=foto http://picasaweb.google.com/lh/photo/WJwWizSZvSz_TSJDLhlPig http://langstroth.wz.cz/index.php?page=0017

Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu Gabra a Málinka před interaktivní tabulí, který je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR.