Pravděpodobnost Žákyně č. 2 ZL 3 /
Pozor, „možná“ je ve výpočtu chyba, takže neopisuj bezhlavě ! Úkol: opiš si zadání, popř. si ho třeba i vylepši samostatně se zamysli nad předloženým řešením pokud budeš mít nějaké výhrady, tak je slovně specifikuj a pošli v těle u svému vyučujícímu Do svého sešitu určitě vyřeš podle svého !
Příklad 1. Mám v ruce 10 kartiček různých barev a žádná barva se nevyskytuje vícekrát. Jaká je pravděpodobnost, že Petr při vybrání dvojice z těchto karet, bude mít v ruce modrou kartičku?
Řešení: 0. n= 10; k= 4 1. NE } C k (n) 2.NE 3.jev A - Petr vytáhne modrou kartičku m A = C 3 (9)= 9!/ 3.6!= !/ 3.6!= n= C 4 (10)=10! / 4.6!= !/ 4.6!= P(A)= (mA/ n). 100= (168/1260). 100= 13,3%
Odpověď: Pravděpodobnost, že si Petr vytáhne modrou kartičku je 13,3 %.
Příklad 2. Jaká je pravděpodobnost, že z botníku, kde je umístěno dvanáct párů bot, vytáhnu právě tři boty na levou nohu?
Řešení: 0. n= 24; k= 3 1. NE } C k (n) 2. NE 3. Jev A- vytáhneme trojici levých bot m A = 12!/ 3!= 12!/ 3!.9!= !/ 3.9!= = n= C 3 (24)= 24!/ 3!.21!= !/ 3.21!= = P (A) = 440/4048= 11%
Odpověď: Pravděpodobnost, že vytáhneme trojici levých bot je přibližně 11%.
A to je vše ☺
Pomiňme vhodnost grafiky, která byla žákem/-yní použita. Každopádně předložená úloha a zvl. její řešení obsahuje několik pastiček, možná i chyb. Srovnej s ní svůj výpočet stručně vyjádři/charakterizuj chyby, které jsi v prezentaci objevil/-a tyto objevené chyby pošli v textu u na adresu pro komunikaci s vyučujícím Kontrolní výsledky: 20 % a 10,9%