lidová píseň Hudební výchova

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POČÁTKY HUDEBNÍCH DĚJIN U NÁS
Advertisements

Název šablony: Inovace v HV 32/Hv07/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Historie české populární hudby Autor:
Co je to divadlo, kde se hraje, zpívá a tančí?
VY_32_INOVACE_02_Vývoj populární hudby.  HISTORIE HARFY SE ZAČÍNÁ PSÁT JIŽ VE STARÉM EGYPTĚ ASI 3000 př.n.l.  DO EVROPY SE DOSTÁVAJÍ ZÁSLUHOU KELTŮ.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Kapitoly z muzikoterapie
Původ hudby, pravěk, starověk
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
LIDOVÉ PÍSNĚ, FOLKLÓR Chodský folklór.
Původ a vývoj člověka III
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Mezopotámie – Ninive, Babylon
Znaky dvouděložných a jednoděložných rostlin
Hudební renesance v Čechách
kapitoly z dějin hudby zábavné rock and roll
Název Folková hudba Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo HV 7
Já, písnička – zpěvník pro ročník
Co je to kánon a fuga? Hudební výchova
Hudba 20.století, DODEKAFONIE
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Harappa Autor: Mgr. Jana Formánková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
 NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_528_Náš soused, ten má hafana AUTOR: Mgr. Jarmila Šochová.
kapitoly z dějin hudby zábavné jazz – Éra swingu
Převody jednotek objemu
Převody jednotek délky
Polovodičová dioda Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Muzikál Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Co je to akord? Hudební výchova
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_526_Když jsem já sloužil AUTOR: Mgr. Jarmila Šochová ROČNÍK,
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Muhammad Autor: Mgr. Jana Formánková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_536_Když jsem já ty koně pásal AUTOR: Mgr. Jarmila Šochová.
Tělesná a hlasová příprava ke zpěvu Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Další součástky s jedním přechodem PN Autor: Mgr. Lenka Rohanová Fyzika Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Lom světla Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Sociologie a společenské vědy Autor: Mgr. Pavel Semerák Občanský a společenskovědní základ Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Co je to stupnice a tónina?
Autor: Mgr. Lenka Rohanová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_538_Ach synku AUTOR: Mgr. Jarmila Šochová ROČNÍK, DATUM: 1.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_527_Muzikanti, co děláte ? AUTOR: Mgr. Jarmila Šochová ROČNÍK,
Oceánie – Cookovy ostrovy
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/11  Název materiálu: Lidová píseň, zlidovělá píseň, umělá píseň  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB LIDOVÁ PÍSEŇ Mgr. Eva Řebíčková.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/13 Název materiálu: Hudba v období romantismu Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice AUTOR: Vondráková NÁZEV: VY_32_INOVACE_19 rytmus písní TEMA: ČÍSLO PROJEKTU:
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_12_Píseň Běží liška k Táboru,
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou AUTOR: Bc. Hana Králíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_11/15_ Lidová hudba TÉMA: Lidová hudba ČÍSLO PROJEKTU: CZ /
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou AUTOR: Bc. Hana Králíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_11- 02_ Hudební žánry TÉMA: Hudební žánry – lidová hudba ČÍSLO.
České lidové písně 1. qDPSHndm K-rqOzGAs=PL94sct- 5PPf0UpjRRKnCO2gVQBCxSZLiC.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
SBĚRATELÉ LIDOVÉ SLOVESNOSTI Mgr. Michal Oblouk
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_5B_15_HIP_HOP_RAP Dějiny hudby
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Co je to kantáta a oratorium?
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/04
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 8. ročník
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_17
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název: Středověká hudba VY_32_inovace_HV6789_13 Oblast: Hudební výchova Stručná anotace: Materiál je určen k seznámení žáků s hudbou období středověku,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Transkript prezentace:

lidová píseň Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/34.0488 Hudební výchova lidová píseň Autor: Mgr. Michal Mynář

kde to všechno začalo začalo to nejspíš někde u ohně před jeskyní první zpěvy a tance měly pravděpodobně zažehnávat zlé duchy, přičarovat kořist či úrodu postupně se začaly objevovat nástroje (píšťala z kosti, bubínek z napnuté kůže, chřestidla, hudební luk – předchůdce strunných nástrojů) postupně se objevovala v písních i témata osobní – láska, smutek, radost, humor a hudba se stala i zdrojem zábavy Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů

charakteristika lidové písně neznámý autor (nevíme prostě, kdo tu kterou písničku složil – a je to vlastně jedno, hlavně, že tu je) proměnlivost nápěvu i textu (protože jak nápěv, tak text se přenášel ústním podáním, a tak některá nota vypadla, část textu se dotvořila) přirozený výběr (co se nelíbilo nebo bylo příliš odlišné, na to se zapomnělo) Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů

sběratelé lidových písní hlavně v období romantismu řada osobností sbírala lidové písně v Čechách K. J. Erben, F. L. Čelakovský na Moravě F. Sušil, L. Janáček, F. Bartoš díky nim se zachovaly i ty písně, které by patrně vlivem průmyslové revoluce (odchod lidí do měst) zanikly dnes má milovník lidových písní řadu pramenů, ze kterých může čerpat Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů

lidová píseň dnes lidová píseň v tom původním slova smyslu pomalu vymírá, žije hlavně na pódiích při různých slavnostech lidovou písní a tancem se zabývají folklórní soubory, které chtějí uchovat krásu, která v nich je zajímavé jsou také pokusy sblížit lidovou píseň s populární hudbou (kapely Javory, Čechomor) Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů

Dobrá zpráva – kdo hledá, najde nabídněte si: nebo doma?  A vy páni muzikanti Valašsko, J. Šuláková (2:21) Tovačovsky hatě Haná (2:33) Očička má jako trnka Podluží, J. Severin (0:55) Synečku z Jalubí Horňácko, J. Kubík (1:39) Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů

Použité zdroje ZENKL, Luděk. ABC hudební nauky. 8. vyd. Praha: Editio Bärenreiter, 2003, 199 s. ISBN 80-86385-21-3 Všechny objekty použité k vytvoření prezentace jsou součástí SW Microsoft Office nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů