Rovnoměrný pohyb příklady

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zákon zachování hybnosti - příklady
Advertisements

2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Kinematika 6. ROVNOMĚRNÝ POHYB II. Mgr. Jana Oslancová
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_720.
VY_32_INOVACE_10-15 Mechanika I. Třetí pohybový zákon.
ROVNOMĚRNÝ POHYB.
Rovnoměrný pohyb Přímočarý – velikost ani směr rychlosti se nemění
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Inerciální a neinerciální vztažné soustavy
Rovnoměrně zrychlený pohyb – test 2
NEROVNOMĚRNÝ POHYB.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_706.
Těžiště, rovnovážná poloha
Pohybová energie tuhého tělesa
Vzájemné působení těles
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Smykové tření, valivý odpor
Fyzika - mechanika.
11. ROVNOMĚRNĚ ZRYCHLENÝ PŘÍMOČARÝ POHYB II.
Mechanika I. Rovnoměrně zrychlený pohyb VY_32_INOVACE_10-06.
12. ROVNOMĚRNĚ ZPOMALENÝ PŘÍMOČARÝ POHYB
VY_32_INOVACE_11-06 Mechanika II. Gravitační pole.
Mechanika I. Dynamika– test 4 VY_32_INOVACE_10-20.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Rovnoměrný pohyb – test 1
9. NEROVNOMĚRNÝ POHYB II. - ZRYCHLENÍ
Proudění kapalin a plynů
Mechanika I. Druhý pohybový zákon VY_32_INOVACE_10-14.
Rovnoměrný pohyb po kružnici 2
Mechanika II. Tlak vyvolaný tíhovou silou VY_32_INOVACE_11-18.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU HYBNOST - příklady
Dostředivá a odstředivá síla
Skládání a rozkládání sil
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření: Číslo DUM: VY_32_INOVACE_15_FY_A Ročník: I. Fyzika Vzdělávací oblast: Přírodovědné vzdělávání.
VY_32_INOVACE_11-01 Mechanika II. Mechanická práce.
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Pohyb rovnoměrný VY_52_INOVACE_05 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
VY_32_INOVACE_11-07 Mechanika II. Tíhová síla.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Mechanika I - Kinematika
Řešení domácího úkolu ● Ultralehké letadlo se pohybuje rychlostí 360 km/h. Jaká je jeho rychlost v metrech za sekundu (m/s) ? 1 km = 1000 m 1 h =
Mechanika II. Výkon VY_32_INOVACE_ V praxi není důležitá pouze velikost vykonané práce, ale také doba, za kterou byla práce vykonána.
Pohyby v centrálním gravitačním poli Slunce, Keplerovy zákony
B) Mechanika I) Kinematika Základní pojmy Kinematika je část mechaniky, která se zabývá pohybem, bez ohledu na to, co jej způsobuje. Pro jednoduchost.
VY_32_INOVACE_11-02 Mechanika II. Kinetická energie.
Kinematika 5. ROVNOMĚRNÝ POHYB I. Mgr. Jana Oslancová
Mechanika II. Tlak VY_32_INOVACE_ Tlak v tekutinách Kapaliny a plyny nazýváme společným názvem tekutiny. Tlak je fyzikální veličina, která popisuje.
Mechanika I. Rovnoměrný pohyb po kružnici VY_32_INOVACE_10-10.
Tuhé těleso, moment síly
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Rychlost, rozdělení pohybů
VY_32_INOVACE_33-15 XV. Rovnoběžné roviny.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_703.
VY_32_INOVACE_10-03 Mechanika I. Rovnoměrný pohyb.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Slovní úlohy o pohybu Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
VY_32_INOVACE_10-09 Mechanika I. Skládání pohybů.
ROVNOMĚRNÝ PŘÍMOČARÝ POHYB  Rovnoměrný pohyb je pohyb, při kterém hmotný bod urazí ve zvolených stejných časových intervalech stejné dráhy.
VY_32_INOVACE_11-11 Mechanika II. Gravitační pole – test.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_06 Název materiáluRovnoměrně.
Měření rychlosti. Přemýšlej Značka: v(z angl. velocity) Jednotky: (metr za sekundu) nebo Rychlost.
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
5. Kinematika – vyjádření neznámé ze vzorce, práce s grafy
Grafické i matematické řešení příkladu na pohybující se tělesa proti sobě. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín.
Maminka začne roztlačovat kočárek, který je v klidu na vodorovné podlaze. Tlačí ho stálou silou o velikosti 9 Newtonů, která má také vodorovný směr. Za.
Pohyb po kružnici – příklady
Pohyby v homogenním tíhovém poli
Transkript prezentace:

Rovnoměrný pohyb příklady VY_32_INOVACE_10-04 Mechanika I. Rovnoměrný pohyb příklady

Rovnice pro dráhu hmotného bodu B má tvar Rovnoměrný pohyb Příklad 1 Dva hmotné body A a B se pohybují po přímce stejným směrem rovnoměrně rychlostmi 2 m/s a 4 m/s. Vzájemná počáteční vzdálenost hmotných bodů je 8 m. Za jakou dobu a v jaké vzdálenosti se oba body setkají. Řešení: 𝑣 𝐴 =2 𝑚 𝑠 , 𝑣 𝐵 =4 𝑚 𝑠 , 𝑠 0 =8 𝑚, 𝑡= ?, 𝑠= ? Bod A je před bodem B ve vzdálenosti 8 m. Pro bod A platí rovnice 𝑠 𝐴 = 𝑠 0 + 𝑣 𝐴 𝑡 Rovnice pro dráhu hmotného bodu B má tvar 𝑠 𝐵 = 𝑣 𝐵 𝑡 Oba hmotné body se setkají ve stejné vzdálenosti od počátku, urazí tedy stejnou dráhu. 𝑠=𝑠 𝐴 = 𝑠 𝐵 𝑠 0 + 𝑣 𝐴 𝑡= 𝑣 𝐵 𝑡 8+2𝑡=4𝑡 → 𝒕=𝟒 𝒔 𝐬=𝟏𝟔 𝐦

Grafické řešení:

Příklad 2 Dva hmotné body A a B se pohybují po přímce stejným směrem rovnoměrně rychlostmi 2 m/s a 4 m/s. Hmotný bod B se začne pohybovat o 4 sekundy později než bod A. Za jakou dobu a v jaké vzdálenosti se oba body setkají. Řešení: 𝑣 𝐴 =2 𝑚 𝑠 , 𝑣 𝐵 =4 𝑚 𝑠 , 𝑡 0 =4 𝑠, 𝑡= ?, 𝑠= ? Rovnice pro dráhu obou hmotných bodů mají tento tvar 𝑠 𝐴 = 𝑣 𝐴 𝑡 𝑠 𝐵 = 𝑣 𝐵 (𝑡− 𝑡 0 ) Oba hmotné body se setkají ve stejné vzdálenosti od počátku, urazí tedy opět stejnou dráhu. 𝑠=𝑠 𝐴 = 𝑠 𝐵 𝑣 𝐴 𝑡= 𝑣 𝐵 (𝑡− 𝑡 0 ) 2𝑡=4(𝑡−4) → 𝒕=𝟖 𝒔 𝐬=𝟏𝟔 𝐦

Grafické řešení:

Příklad 3 Dva hmotné body A a B se pohybují proti sobě po přímce rovnoměrně rychlostmi 5 m/s a 10 m/s. Jejich počáteční vzdálenost je 60 m. Za jakou dobu a v jaké vzdálenosti se oba body setkají. sA sB s = 60 m

Řešení: 𝑣 𝐴 =5 𝑚 𝑠 , 𝑣 𝐵 =10 𝑚 𝑠 , 𝑠=60 𝑚, 𝑡= ?, 𝑠 𝐴 = ? Oba hmotné body dohromady urazí dráhu s. 𝑠= 𝑠 𝐴 + 𝑠 𝐵 𝑠 𝐴 = 𝑣 𝐴 𝑡 𝑠 𝐵 = 𝑣 𝐵 𝑡 𝑠= 𝑣 𝐴 𝑡+ 𝑣 𝐵 𝑡 60=5𝑡+10𝑡 → 𝒕=𝟒 𝒔 𝒔 𝑨 =𝟐𝟎 𝒎

Grafické řešení:

Popište grafy:

Popište grafy:

Popište grafy:

Autor obrázků: Alan Pieczonka Zdroj klipartů: MS Office

Autor DUM: Mgr. Alan Pieczonka Děkujeme za pozornost. Autor DUM: Mgr. Alan Pieczonka