Kazimir Malevič 1878-1935.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Osobnosti Chyšecka Antonín Šít.
Advertisements

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Anna Kostenko se narodila v roce 1975 v Kyjevě na Ukrajině, od roku 1991 žila
Řád a jeho porušení Organizace prvků na pozadí. Oko si vybírá a kombinuje prvky, spojuje části tak, aby si vytvořilo pochopitelný celek.
POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
VY_52_INOVACE_DEK_59 NOVÝ REALISMUS, NOVÁ FIGURACE, HYPERREALISMUS
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Kubismus I. Polovina 20. století.
ABSTRAKTNÍ UMĚNÍ Kateřina Černá 2.B.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
KARLA KVASNICOVÁ SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKA-VÝTVARNÁ VÝCHOVA 2007
Gustave Courbet Barbizonská škola
TAJEMSTVÍ ABSTRAKTNÍ MALBY I.
Abstraktní expresionismus
Moderní umění začíná postimpresionismem.
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
Moderní umělecké směry KUBISMUS
Abstraktní umění 20. století.
Claude Monet
MODERNÍ UMĚLECKÉ SMĚRY 1905 – 1914
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý záznam smyslového vjemu! Barva není jen odraz světla na naší sítnici… Konstruovat objemy.
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
SUPREMATISMUS Jiří Salajka.
VY_52_INOVACE_DEK_41 EXPRESIONISMUS VINCENTA VAN GOGHA
Umělecké směry 20. století
FUTURISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Vojtěch Hynais.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
Leonardo da Vinci Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
BAUHAUS Jana Bobčíková.
Umělecké směry 20. století
ORFISMUS Jiří Salajka.
Tento pojem zahrnuje v sobě řadu významných proudů a směrů v umění 20
Geometrická abstrakce
ČLOVĚK 2 Mgr. Alena Ščuková Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
3. Kompozice ve výtvarném umění
KUBISMUS.
Surrealismus.
Výtvarné směry 2. poloviny 20. století
IMPRESIONISMUS.
Evropské umění počátku 20. století
Představitel geometrické abstrakce a počítačového umění
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Život v rodině Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Motivace praktické výuky uměním, společenskými a přírodními.
OP ART Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
Jean François Millet a Barbizonská škola Vladimír Sobota.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Barva těles. Barva neprůhledného tělesa je určena tím, jakou složku bílého světla těleso odráží a jakou pohlcuje. Žlutý citrón odráží žluté světlo, ostatní.
Malba podle Clauda Moneta Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV - Komunikace vizuálního umění se znakovými.
Abstraktní umění Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
ČLOVĚK V PROSTORU Tematická oblast
Výtvarné umění I. Tematická oblast
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Moderní umělecké směry Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_12
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Expresionismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
* Zlomky Matematika – 7. ročník *.
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Transkript prezentace:

Kazimir Malevič 1878-1935

*1878 na Ukrajině v Kyjevě, vyrůstal na venkově matka pravoslavná Ukrajinka otec polský katolík z osmi dětí Otec ho nepodporoval v umění, studoval zemědělskou školu,ale po smrti otce se věnoval umění Nelehký začátek, proslaven díky F.Roehrbergovi r 1907, s jeho přáteli se aktivně účastní revolučních bojů Třikrát ženat , tři děti Vyučoval v Svobodném uměleckém ateliéru Vystupoval proti socialismu, pronásledován policií 1920-16.státní výstava věnovaná Malevičově tvorbě zhoršení zdrav.stavu r.1933 zjišťuje že má rakovinu, 1935 umírá Přál si být pochován v černo-červeno-bílém úboru v rakvi dle vlastního návrhu, ozdobené černým čtvercem na bílém pozadí, jenž se po uzavření víka ocitné přímo nad tváří zemřelého -----obraz Umělcova žena (nejspíše Natalie Andrejeovna)

Atleti

Prvky z venkovského života

malíř a teoretik, je významnou osobností ruské avantgardy (1/2 20.stol.) a jedním z průkopníků abstraktního umění Abstrakce-je proces, v němž jevy zbavujeme nahodilých vlastností a nacházíme pro ně zobecnění. Přesnější označení pro díla, která se vzdalují naší běžné zkušenosti, je tedy spíše než abstraktní –nezobrazující. vymyslel vlastní směr – suprematismus – bezpředmětná tvorba, která je nezávislá na okolí, jde o čistý pocit, o vyjádření čisté senzibility; směřuje k bodu nula Malevič směřuje dál  - a jak k té bezpředmětnosti a bodu nula vlastně přišel? Ve svém textu „Myšlení“ píše o Bohu. Bůh je dokonalý, šest dnů tvořil, sedmého dne nastal odpočinek a od té doby už netvoří. „Pohyb už neexistuje, je dosaženo absolutna, přibližuje se nebytí.“ „Prapodstatou není pohyb, ale klid a jeho synonymem je neexistence, nicota - stav nula.“ - odstraněním předmětu z malby může umělec dospět k nule

Rudá jízda

Červený dům

Hlásal:před suprematismem umění nebylo svobodné a nebylo uměním, protože napodobovalo to, co je v přírodě ----hledal něco, co se v přírodě vůbec nevyskytuje - a tím pro něj byly geometrické tvary, zvláště pak čtverec zpočátku maloval kubofuturistické figurativní obrazy a kubismus byl pro něj odrazovým můstkem pro další tvorbu Částečné zatmění s Monou Lisou - 1914 - je to koláž, kubistické dílo, kde je červeně přeškrtnutá tvář Mony Lisy, což značí odmítnutí figurativního umění

Brusič nožů

Portrét Ivana Kljuna

redukuje na 3 formy: čtyřúhelník, kruh, kříž - na bílém pozadí bílá plocha představuje nekonečno a barevné formy na ní jsou buď statické a nebo dynamické; na obrazech jsou energie, síly a jejich vztahy k výročí říjnové revoluce vyzdobil Malevič město a přednášel dělníkům o novém umění a černém čtverci

Červený čtverec

Bílý čtverec

Černý kříž

fáze suprematismu: černý čtverec je nahuštěná malířská masa, zatím nerozlišená na barvy spektra - tato masa, podle Maleviče, vybuchne a rozpráší se na pestrou paletu barev; suprematismus je v této fázi malířstvím barev a silového vyjádření - obrazy mají komplikovanější kompozici další fáze suprematismu: dalším rozprášením pak vznikne bílá, nehybná nicota, bez cíle a bez smyslu, a tím malířský suprematismus ve 20. letech končí Bílý čtverec na bílém pozadí - je krajní bod, za který už nejde jít; je to absolutní bezpředmětnost Černý čtverec = ekonomický Červený čtverec = revoluční Bílý čtverec = duchovní

Černý čtverec na bílém poli - černý čtverec je čisté nic = otevření bodu nula, otevření absolutnu - na poslední futuristické výstavě -1915 věšen do rohu jako ikona (na této výstavě má Malevič 39 abstraktních obrazů s geometrickou kompozicí) - opustí svět dosavadních forem a dospěje k formě čisté; absolutní černá na absolutní bílé - které znamenají součet všech barev a světel - roku 1915 vydal manifest suprematismu s názvem „Od kubismu k suprematismu“ - vyhlásí suprematismus, který se zříká zobrazení předmětů; nezobrazuje předměty, ale čistý pocit; vytváření světa, které nemá předmětu krajní bod, kam může malířství dojít, mezní pozice, za niž již nejde dál

Černý čtverec na bílém poli

Supremus č.56

Supremus č.58

autoportrét