E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska 14. 2. 2005.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLNÍ ZPRÁVY O PŘEDBĚŽNÝCH VÝSLEDCÍCH MZ V ROCE 2011 PRVNÍ Z KROKŮ VYUŽITÍ STÁTNÍ MATURITY PRO ZVÝŠENÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ NA SŠ.
Advertisements

Ústav distančního vzdělávání OPF SU Karviná
IBM … creating the future of learning Konference ISSS 2005, Hradec Králové Omyly při přípravě i realizaci distančního vzdělávání dospělých RNDr. Jana Pradlová,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost • V roce 2012 se Střední odborné učiliště zapojilo do Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Martin Weiter, Petr Zdílna, Karolína Černá, Miroslava Krčmová
ECVET A NÁVRH ZPŮSOBU JEHO ZAVÁDĚNÍ V ČESKÉ REPUBLICE Lenka Chvátalová.
Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně E-learn 2002 Žilina 5. – 6. února 2002 E-learn.
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
E-learning a studenti kombinovaného studia VŠ projekt do předmětu E-learning Lucie Jirků, UČO květen 2004.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
OBHAJOBA ZÁVĚREČNÉ PRÁCE MENDELOVA ZEMĚDĚLSKÁ A LESNICKÁ UNIVERZITA V BRNĚ KOORDINACE V OBLASTI ICT 2008.
ICT podpora komunikace nejen v distančním vzdělávání DisCo 2010, Plzeň, Jiří Jelínek Lukáš Novotný Fakulta managementu Jindřichův Hradec VŠE.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
E-learning na vysokých školách ? Jaroslava Mikulecká Petra Poulová Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
Studijní opory pro distanční vzdělávání z hlediska pedagoga Jitka Komárková Ústav systémového inženýrství a informatiky Fakulta ekonomicko-správní Univerzita.
Moderní vzdělávací systémy vyšších a vysokých škol neuniverzitního typu Ing. Daniel CHOC CCA Group a.s.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Podnikání na Internetu e-learning letní semestr 2005 Jana Holá X.
Studijní programy a LMS František Koliba Petr Korviny Katedra Informatiky OPF v Karviné SU v Opavě
Hodnocení UJEP AK ČR Závěry a doporučení. Personální zajištění posilovat kvalifikační strukturu pracovišť - vytvořit realistické a kontrolovatelné plány.
E-learning ve výuce na SŠ
Zkušenosti s elektronickou podporou výuky
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
e-learning Lucie Rohlíková
E-learningový kurz ÚK PdF bilance ročních zkušeností.
MoodleMoot.cz 2011, Ostrava, PragoData Consulting, s.r.o. 1 Moodle a okolní svět Ing. Marek Kocan.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy eDoceo Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy Tomáš Hrdonka.
Distanční vzdělávání v ČR, současnost a budoucnost II. národní konference Jindřichův Hradec
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Ústav profesionálního rozvoje pracovníků ve školství (od října 2001) ředitelka: PhDr. Jana Kohnová Ústav.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
CZ / /0045 Centrum podpory talentů České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická Agentura VEREMA, RLC, SofCon, WAGO, BAEL.
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
B2 – Analýza požadavků a jejich zajištění Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace.
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Osnova kurzu C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Jana Hančlová Ekonomická fakulta VŠB-Technická univerzita Ostrava.
Knihovny v pavučině spolupráce, Jindřichův Hradec Barbora Ramajzlová Asociace knihoven vysokých škol ČR - kroky ke.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
1 Spolupráce při realizaci projektů inovací na ESF MU Mgr. David Póč, Oddělení pro strategii a rozvoj.
Tvorba e-learningové aplikace pro výuku obchodního práva na oborech s ekonomickým zaměřením Jindřiška Šedová a kol. Masarykova universita Ekonomicko-správní.
Zápatí prezentace1 Evropské projekty a jejich podpora na ESF MU v roce 2009 Porada vedení fakulty+ vedoucí kateder předkládá: proděkan pro SaR.
Základní problémy realizace eLearningového systému Roman Malo Ústav informatiky PEF MZLU v Brně.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Pro podporu začlenění České republiky do EU Microsoft s.r.o. „Informatická podpora procesů vzdělávání “
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
Znalostní a vzdělávací databáze pro energetiku Praha, Květen 2009 INERGO, a.s. Praha CDFE, o.p.s. Praha INERGO výukový server.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Zajištění regionálních funkcí knihoven v roce 2013 PhDr. Vít Richter Národní knihovna ČR Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel. 603–223–627,
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Multimediální podpora výuky klinických oborů RITM a MEFANET: Přehled aktivit a návrh meziuniverzitní spolupráce při vytváření vzdělávací sítě lékařských.
Rozvoj výuky cizích jazyků
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název operačního programu:
Rozvoj vzdělávání na Slezské univerzitě v Opavě CZ /0. 0/0
METODOLOGIE PROJEKTOVÁNÍ
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních, středních školách CZ.1.07/1.1.07/ CZ.1.07/1.1.07/
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Kariérové poradenství a podnikavost
Transkript prezentace:

E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska

E-learning na MU2 14. února 2005 První kroky  E-learning pro distanční vzdělávání  Studium on Line na ESF  Nekoordinované aktivity na dalších fakultách  Projekt MŠMT 2003  4 fakulty (FI, PřF, ESF a FSS)  Tvorba a zavádění nových kurzů  Vhodné prostředí pro správu (Illias)  Investiční aktivity samostatně

E-learning na MU3 14. února 2005 První kroky – rok 2004  Integrovaný projekt MŠMT  Investiční aktivity  Vybavování poslucháren  Podpora práce s digitálním videomateriálem  Tvorba nových kurzů  Systém podpory studia  Moodle  Následně IS LMS  Žádné autorské nástroje

E-learning na MU4 14. února 2005 Motivace  Umožnit nové formy studia  Distanční vzdělávání nemožné bez vhodné elektronické podpory  Zvýšit efektivitu studia  Nástroje individualizace bez růstu zatížení učitelů  Kvalitnější studijní materiály  Přispět k integraci uvnitř univerzity

E-learning na MU5 14. února 2005 IT a multimediální podpora všech forem výuky na MU  Rozvojový projekt MŠMT na rok 2005  Čtyři základní součásti  Rozvoj infrastruktury  Podpora práce s digitálními videozáznamy  Videokonferenční podpora  Příprava nových kurzů

E-learning na MU6 14. února 2005 Jednotící prvky  Infrastrukturní podpora na celouniverzitní úrovni  Systém podpory studia: IS LMS  Zpracování digitálních videonahrávek  Systém pro transkódování videa  Zpřístupnění objemných materiálů (video)  Videostreamer s dostatečnou diskovou kapacitou  Koordinace vybavení poslucháren a dalších pracovišť

E-learning na MU7 14. února 2005 Jednotící prvky II  Metodická podpora  Způsob práce se systémem IS LMS  Standardy tvorby studijních materiálů  Kontrola kvality  Organizační zajištění  Centrum podpory e-learningu

E-learning na MU8 14. února 2005 Individuální prvky  Obsahová stránka kurzů  Autorské nástroje  Prostředí pro vývoj kurzů  Závislé na konkrétní odborné oblasti  Způsob nasazení  Nicméně celouniverzitně platná doporučení

E-learning na MU9 14. února 2005 Vize projektu  Zvýšení efektivity výuky  Prohloubení integrace součástí univerzity  Jednotnější forma podpory  Minimalizace rozdílů podpory prezenční a distanční formy výuky  Využití výsledků  Nové formy využití informačních a multimediálních technologií

E-learning na MU února 2005 IS LMS  Rozšíření Informačního systému studia IS MU  Shromáždění a vystavení studijních materiálů  Sjednocený depozit  Jednotnější způsob prezentace  Provázání se studijními agendami  Autentizace i autorizace učitelů i studentů  Není to autorský systém

E-learning na MU února 2005 Pilotní projekty  Nástroj zvýšení kvality IS LMS  Převod tří kurzů již existujících v nějakém jiném systému  Jeden z prostředí výuky jazyků  Další vhodný z prostředí Studia on Line  Specifická podpora převodu materiálů  Zpětná vazba na vývoj IS LMS  Nutná úzká spolupráce autora kurzu

E-learning na MU února 2005 Testy  Podpora tvorby a zpracování testů  Součást IS LMS  Podpora různých typů testů  Podpora různých typů zpracování  Plně elektronické  Elektronická příprava a zpracování, vlastní vypracování „na papíře“

E-learning na MU února 2005 Zpracování videonahrávek  Příklad individualizace studia  Samostatné sledování záznamů  Snímání běžných přednášek  Transkódování videa do různých formátů  Video proudy různých požadavků na rychlost přenosu  Vystavení videozáznamů prostřednictvím IS LMS

E-learning na MU února 2005 Videokonference  Přenos přednášek v reálném čase  ESF – Telč  Podpora mezinárodních aktivit  Jazykové vzdělávání  Virtuální přednáškové místnosti

E-learning na MU února 2005 Podpora distančního vzdělávání  Především organizační/administrativní zázemí  Vhodným východiskem systém Studium on Line (ESF)  Úzká integrace s IS (a IS LMS)

E-learning na MU února 2005 Organizační podpora  Centrum podpory e-learningu  1–2 pracovníci na ÚVT (případně částečně na FI)  Zástupci všech fakult  Placeni z odpovídající části úvazku z prostředků projektu  Zajišťuje:  Koordinaci mezi fakultami  Metodikou podporu  Interakci s vývojovým týmem IS LMS

E-learning na MU února 2005 Metodická podpora  Tvorba metodik  Práce s IS LMS  Požadavky na materiály ke kurzům  Včetně návodů/doporučení pro učitele  Systém testování kvality  Práce s novými technologiemi  Videokonference  Nahrávky přednášek  Práce a multimediálním obsahem

E-learning na MU února 2005 Autorské nástroje  Analýza potřeb  Analýza dostupných nástrojů  Výběr a ověření dále podporovaných nástrojů  Není přímou součástí vývoje IS LMS  Předpoklad: samostatné systémy  Nezbytná podpora minimální množiny standardů  Možná pokračující role systému moodle apod.  Nezbytná podpora rozmanitosti MU

E-learning na MU února 2005 Shrnutí  Podpora e-learningu není samoúčelnou aktivitou  Součást širšího rámce zvýšení efektivity a kvality studia na MU  Priority roku 2005:  Metodické zázemí  Infrastrukturní zázemí  IS LMS, zpracování a vystavení video záznamů  Integrace v rámci MU