Elektronická učebnice - II

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŘEŠENÍ ÚLOH V EXCELU.
Advertisements

Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Prostředí tabulkového kalkulátoru, základní operace Vypracoval : Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
VY_32_INOVACE_In 6.,7.15 Grafy - vytvoření základních typů grafu Anotace: Žák se seznámí s tvorbou grafu a jeho formátováním v programu MS Excel 2010.
Školení počítače Excel
Pro Nekonečno – RC Palouček
Tabulkový procesor MS EXCEL I. ÚVOD Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
TABULKOVÝ PROCESOR Tadeáš Řezníček 4.A
 Kalkulátor  Slouží k tvorbě tabulek, sestav, grafů i pro náročné výpočty z oblasti matematiky, statistiky, financí apod.
36.1 Obvod a obsah kruhu Výpočet obvodu dortové formy.
Základní zásady pro výpočty v buňce 1)Každý vzorec musí začínat znakem „rovná se“ =. 2)Pokud znak nenapíšeme, program nic nespočítá. 3)Zápis vzorce nesmí.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_17.
Tabulkový procesor MS EXCEL II. VZORCE A FUNKCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2 Vzorce.
Elektronická učebnice - II
Úvod  Nejdůležitější vlastností grafu je sdělit dané informace.  Grafy mohou mít různou podobu (barevné, plastické…).  Vždy je důležité, aby se z nich.
Tabulkové procesory Pelikánová Lucie 2002.
6.1 Microsoft Word 1 Kde MS Word v PC najdeme: Ikona, logo 2. 1.
Vytvořil Institut biostatistiky a analýz, Masarykova univerzita J. Jarkovský, L. Dušek, M. Cvanová II. Vzorce v Excelu Tipy pro práci s Wordem.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Vzorec v buňce v tabulkovém procesoru Vzorec v buňce v tabulkovém procesoru Microsoft ® Excel Zpracovala : Dana Lišková 4.B
Název projektuInovace ŠVP na OA a JŠ Třebíč Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Vzdělávací obor: Informatika Téma: Excel - tabulka a graf 2 Klíčová slova: Tabulka, součet, buňka,
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf19 MS Excel - Funkce Průměr Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek.
Elektronická učebnice - I
= tabulkový procesor od firmy Microsoft pro operační systém Microsoft Windows a počítače Macintosh. Dnes se prodává hlavně jako součást kancelářského balíku.
Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Informatika Autor: Mgr. Marie Makovská 36.1 Malování.
Výpočty v Excelu Vzorce.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT35.18 Téma: Excel Číslo projektu:
Elektronická učebnice - I
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Univerzita třetího věku kurz Pokročilý Tabulkový procesor 2.
Vzorce v tabulkovém procesoru Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. ročník oboru Kadeřník a Kuchař - číšník.
59.1 Objem jehlanu, kužele, koule
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník: 8. Datum vytvoření:Únor.
39.1 MNOHOČLENY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
Tabulkový kalkulátor Radek Pinc
Maturitní okruh 16: TABULKOVÝ PROCESOR
45.1 ROVNICE S NEZNÁMOU VE JMENOVATELI
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
MS EXCEL Charakteristika
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Číselné formáty.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, MATEŘSKÁ ŠKOLA, ŠKOLNÍ JÍDELNA A ŠKOLNÍ DRUŽINA BOUZOV, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, č.OP.
Tabulkové editory © Tabulkové editory slouží k: vytváření a úpravě tabulek na rozdíl od textových editorů jsou tabulky v těchto editorech aktivní,
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Informatika ročník ( volitelný předmět ) Název materiálu VY_32_INOVACE_05_Excel – základní.
Tabulkový procesor Použití nejběžnějších funkcí v Excelu, datové funkce, funkce uvnitř funkcí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_06 Informatika - MS Excel – Matematické operace.
Informatika – Práce se vzorci. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Prezentace Powerpoint 1 Předmět:INFORMATIKA Ročník:7. Tematický okruh:Seznámení s programem MS Excel Název učiva:Návod na používání programu MS Excel Prezentace.
Název školy:Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:VY_32_INOVACE_NAV2-17.
 Program pro tvorbu tabulek.  Síť buněk, do kterých můžeme vkládat libovolné údaje  Podstatou jsou vzorce, pomocí kterých provádíme v buňce operace.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Práce s listy.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Absolutní adresa.
Lenka Forstová Lucie Pelikánová
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice
Inf Tabulkový procesor
Vzorce, vkládání vzorce, kopírování vzorce
Vytvořil Institut biostatistiky a analýz, Masarykova univerzita J
MS Excel – Vytváříme nový graf
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Informatika – Práce s grafy
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Transkript prezentace:

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Informatika 38.1 Excel II S MS Excel 2010 jsme se již seznámili v DUM INF17, v této prezentaci si ukážeme další, složitější úkoly splněné pomocí tohoto programu. Zaměříme se zejména na využití funkcí a vzorců Excelu v matematice, dále využití grafů např. k zaznamenání statistických údajů. Vytvoř tabulku, jejíž předloha je zde. Do tabulky napiš k jednotlivým předmětům svoje známky za jednotlivá pololetí a v posledním řádku vypočítej ar. průměr známek pomocí funkce. Nakonec vytvoř graf se známkami. Soubor ulož jako průměr.  Funkce PRŮMĚR, graf SPOJNICOVÝ. Autor: Mgr. Marie Makovská

38.2 Co už známe – Vkládání funkcí a grafů Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Informatika 38.2 Co už známe – Vkládání funkcí a grafů Zápis vzorce vždy začíná symbolem „=“ Vzorce tvoříme pomocí: a. čísel b. odkazů na buňky (A3, B7, C3 atd.) c. operátorů (+ sčítání, - odčítání, * násobení, / dělení) d. závorek ( „()“ ) Odkazy na jednotlivé buňky vkládáme do vzorců: a. zápisem z klávesnice b. klikáním myší na jednotlivé buňky Složitější vzorce vkládáme pomocí tlačítka „Suma“, které naleznete v panelu nabídky „Domů“. Kliknutím na trojúhelníček vpravo vedle značky „Suma“ lze rozbalit nejužívanější vzorce. Graf může mít nejrůznější podoby. Při výběru je třeba si dát pozor na správné použití. Ne každý graf ze široké nabídky, kterou nám program umožní, musí být vhodný pro danou situaci. Postup při tvorbě grafu Vytvoř si vzornou tabulku. Označ vzornou tabulku. Zadej příkaz pro vložení (Vložit -Graf) Pomocí průvodce řádně vyplň VŠE potřebné (pojmenování grafu a os včetně jednotek, …).

38.3 Nové funkce Zkusíme si vytvořit Graf lineární funkce: y = ax + b. Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Informatika 38.3 Nové funkce Zkusíme si vytvořit Graf lineární funkce: y = ax + b. Nejprve sestavíme tabulku, kde za x dosadíme hodnoty od -5 do 5, y nadefinujeme vzorcem: =$S$5*B1+$S$6 (aby se číslo řádku a sloupce neměnilo, bylo nutné ho „uzamknout“ pomocí znaku $) V S5 můžeme měnit a, v S6 b. Označíme tabulku a vložíme graf: XY bodový s vyhrazenými spojnicemi.

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Informatika 38.4 Vzorce Vytvoř tabulky tak, aby Excel automaticky počítal obsahy čtyřúhelníků a trojúhelníku. Do příslušných buněk nadefinuj správné vzorce. Bude možné zadávat (měnit) délky stran a výšek. Předloha je zde. Soubor ulož jako Obsah.  

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Informatika 38.5 Cvičení Vytvoř tabulku mocnin a odmocnin pomocí funkcí, předloha je zde. Soubor ulož jako odmocniny   Seznamy, funkce POWER, ODMOCNINA.

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Informatika 38.6 Pro šikovné Do Listu1 v Excelu vytvoř tabulku: Týdenní analýzy prodejnosti vstupenek multikina "Central“. Naformátuj podle vzoru. Tzn. zvol pěkné písmo, sloupce s údaji zarovnej na střed buněk, orientace 45⁰, tabulky podbarvi a orámuj. Formát čísel ve sloupci J a L nastav na typ Měna. Ve sloupci K pomocí fce Suma zjisti, jaký je celkový počet prodaných vstupenek za konkrétní filmy. Ve sloupci L pomocí vzorce: K*J zjisti, jaká je celková tržba za konkrétní filmy. V 9. řádku pomocí fce Suma zjisti počet prodaných vstupenek za den. V 10. řádku pomocí fce Průměr zjisti průměr na 1 film. Pod tabulkou vytvoř Sloupcový graf Celkové tržby za týden. Vedle vytvoř Výsečový graf Sledovanosti za týden.

38.7 CLIL – MS Excel Solution: Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Informatics 38.7 CLIL – MS Excel Solution: Make a table in MS Excel - Czech-English dictionary, fill in the missing words.   česky English 1 domů home 11 střed center 2 list sheet 12 styl style 3 vložit insert 13 buňka cell 4 data 14 formát format 5 sešit book 15 písmo font 6 odstranit delete 16 číslo number 7 vzorce formulas 17 upravování editing 8 zobrazení display 18 tabulka table 9 rozložení stránky page layout 19 kopírovat copy 10 zalomovat text wrap text 20 vybrat select   česky english 1 home 11 center 2 list 12 styl 3 insert 13 cell 4 data 14 formát 5 book 15 font 6 odstranit delete 16 číslo 7 formulas 17 editing 8 zobrazení 18 tabulka 9 page layout 19 copy 10 zalomovat text 20 vybrat elect

38.8 Test – MS Excel Test na známku Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Informatika 38.8 Test – MS Excel 1) Soubory vytvořené v Excelu mají příponu? .doc .xls .tab .pdf 2) Čím je určena adresa buňky? číslem řádku písmenem sloupce číslem řádku a písmenem sloupce sami si určíme 3) Chceme násobit čísla v buňce A1 a B1. Vzorec napíšeme takto? =A1xB1 =A1*B1 A1*B1 A1.B1 4) Zápis vzorce vždy začíná symbolem? < ( = rovnou píšeme vzorec 5) Pod touto značkou lze rozbalit? pouze vzorec pro průměr nejužívanější vzorce všechny vzorce vložení grafu 6) Průměrnou hodnotu v oblast (C2:C12) vypočteme? pomocí funkce: „=SUMA(C2:C12)“ pomocí funkce: „=PRŮMĚR(C2:C12)“ pomocí funkce: „=SUMA(C2:C12)/10“ pomocí funkce: „=SUMA(C2:C12)/12“ 7) Jaký bude vzorec v buňce C3 pro výpočet obsahu kosodélníku? =A3*B3 = a.va = C3*C3 =A2*B2 8) Typické použití "Výsečového" grafu je pro? Zachycuje příspěvek každé hodnoty k celkovému součtu. Porovnává hodnoty pro různé kategorie. Porovnává dvojici hodnot. Zachycuje trend za určitou dobu nebo pro různé kategorie. Správné odpovědi: 1b 2c 3b 4c 5b 6b 7a 8a Test na známku

38.9 Použité zdroje, citace Zdroje: Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Informatika 38.9 Použité zdroje, citace Zdroje: http://www.zsvltava.cz/informatika/index.php?art=excel slide 2 http://www.pocitacovaskola.eu/files/excel1.pdf slide 2 http://excelhints.com/2009/07/29/office-2010-technical-preview/ slide 7

38.10 Anotace Autor Mgr. Marie Makovská Období 01 – 06/2013 Ročník Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Informatika 38.10 Anotace Autor Mgr. Marie Makovská Období 01 – 06/2013 Ročník 8. ročník Klíčová slova Microsoft, office, Excel, tabulkový procesor, tabulky, grafy, funkce, výpočty Anotace Prezentace popisující jak dále používat a využívat tabulkový procesor MS – Excel, zejména jeho funkce a grafy.