Neúplný podíl a zbytek s kočkou Lízinkou

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Desetinná čísla Sčítání
Advertisements

Rovnice s absolutními hodnotami
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
AZ kvíz Lomené výrazy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu
Rovnost, rozšiřování a krácení.
PETS Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Rita Náplavová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Název učebního materiálu Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Kde je rybka? V p rezentaci si děti procvičí prostorovou orientaci. Návod: 1) Otázka je u každého obrázku stejná: Kde je rybka? 2) Dítě se snaží co nejpřesněji.
FAKTORIÁL Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
KRUŽNICE KRUH Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Před, za, pod, nad aktivita
Dobře se podívej na obrázky v horní řadě.
Rozklad mnohočlenů na součin
C O NEPATŘÍ MEZI OSTATNÍ I. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Kam letí letadlo? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Zelenina a stín Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Dělení lomených výrazů
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
BAREVNÉ TVARY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Radomíra Kučerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
PROCENTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Neúplný podíl a zbytek s kočkou Lízinkou
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
V každém nákupním košíku se ke skupině potravin zatoulala jedna, která do skupiny nepatří. Poznáš která? Klikni na kolečko a uvidíš. Autorem materiálu.
Sýr a myška Na snímcích 2, 3, 4 a 5 jsou kartičky určené k vystřižení a zalaminování. Dítě pracuje dle pokynů: Podej mi myšku, která je vedle sýra atd.
Vyber, co na obrázek nepatří, a řekni proč.
Interaktivní třídění domovního odpadu.
CO VŠECHNO VÍM O HODINÁCH
POVRCH KVÁDRU - VÝPOČET
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Třídíme podle dvou kritérií
Dělení desetinného čísla desetinným číslem
Nerovnice v podílovém tvaru
PUZZLE Podpora výuky o stálých a tažných ptácích
Najdi dva stejné obrázky
Název učebního materiálu
Úsečka, přímka, polopřímka, různoběžky s kočkou Čárkou
Interaktivní vyhledávání dvou stejných obrázků.
WHAT IS YELLOW? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
UŽITEČNÁ ZVÍŘATA A ROSTLINY 2
Kde žije… Klikni na obrázek místa, kde žije dané zvířátko. Pokud vybereš správně, zvířátko se objeví. Pokud špatně, objeví se naštvaný smajlík. Autorem.
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Zvířata na statku. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
UŽITEČNÁ ZVÍŘATA A ROSTLINY
Hra ke zopakování nebo procvičování učiva
Najdi rozdíl IV. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
M O T Ý L Í L O T O 2 Najdi stejného motýla!
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Domino 1−10 Obrázkové domino se skládá z kartiček, na jejichž levé polovině je napsáno číslo a na pravé polovině je určitý počet stejných obrázků. Hru.
Slož popletené obrázky.
Na které písmenko začíná obrázek?
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Před, Nad, Za, Pod 1) Vybarvi obrázek, který je: a) hned před jahodou
WHAT IS RED? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
WHAT IS ORANGE? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Transkript prezentace:

Neúplný podíl a zbytek s kočkou Lízinkou Umíš dělit se zbytkem? Neúplný podíl a zbytek s kočkou Lízinkou Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Dokážeš pojmenovat jednotlivá čísla v příkladu Dělení, které známe 12 : 2 = 6 dělenec dělitel podíl Dokážeš pojmenovat jednotlivá čísla v příkladu dělení? Výborně!

Vyhledej a označ násobky čísla 2. 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Čísla 0, 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20 jsou násobky čísla 2. Čísla 1, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15, 17, 19 nejsou násobky čísla 2. Zapamatuj si!

Můžeme dělit číslem 2 čísla, která nejsou násobky čísla 2? Ano, můžeme. Když číslem 2 vydělíme číslo, které není jeho násobkem, dostaneme neúplný podíl a zbytek. Platí: 3 : 2 = 1, zbytek 1, protože

Zkusíme dělit i další čísla. 1 : 2 = (zb. 1) 3 : 2 = 1 (zb. 1) 5 : 2 = 2 (zb. 1) 7 : 2 = 3 (zb.1)

Pokračujeme s dalšími příklady. 9 : 2 = 4 (zb. 1) (zb. 1) 11 : 2 = 5 13 : 2 = 6 (zb. 1) Výborně!

Teď už to půjde snadno. 15 : 2 = 7 (zb. 1) 17 : 2 = 8 (zb. 1) (zb. 1) 19 : 2 = 9

Vyhledejte násobky 3. 12 24 25 8 11 2 16 18 1 29 30 22 27 6 15 5 14 3 19 21 28 26 7 9 4 10 17 13 23 20

Dělíme číslem 3 se zbytkem. 5 : 3 = 1 zbytek 2 dělenec dělitel neúplný podíl zbytek Zapamatuj si!

Dělíme číslem 3 se zbytkem. Hledáme nejblíže menší násobky čísla 3. 1 : 3 = 2 : 3 = 4 : 3 = 5 : 3 = 7 : 3 = 8 : 3 = 10 : 3 = 11 : 3 = 13 : 3 = 14 : 3 = (zb. 1) Zk: 0 . 3 + 1 = 1 1 (zb. 2) Zk: 0 . 3 + 2 = 2 1 (zb. 1) Zk: 1 . 3 + 1 = 4 1 (zb. 2) Zk: 1 . 3 + 2 = 5 2 (zb. 1) Zk: 2 . 3 + 1 = 7 2 (zb. 2) Zk: 2 . 3 + 2 = 8 3 (zb. 1) Zk: 3 . 3 + 1 = 10 3 (zb. 2) Zk: 3 . 3 + 2 = 11 4 (zb. 1) Zk: 4 . 3 + 1 = 13 4 (zb. 2) Zk: 4 . 3 + 2 = 14

1 Už víme, jak na to! 16 : 3 = 17 : 3 = 19 : 3 = 20 : 3 = 22 : 3 = 23 : 3 = 25 : 3 = 26 : 3 = 28 : 3 = 29 : 3 = 5 (zb. 1) Zk: 5 . 3 + 1 = 16 1 5 (zb. 2) Zk: 5 . 3 + 2 = 17 6 (zb. 1) Zk: 6 . 3 + 1 = 19 6 (zb. 2) Zk: 6 . 3 + 2 = 20 7 (zb. 1) Zk: 7 . 3 + 1 = 22 7 (zb. 2) Zk: 7 . 3 + 2 = 23 8 (zb. 1) Zk: 8 . 3 + 1 = 25 8 (zb. 2) Zk: 8 . 3 + 2 = 26 9 (zb. 1) Zk: 9 . 3 + 1 = 28 9 (zb. 2) Zk: 9 . 3 + 2 = 29

Najdi násobky čísla 4. 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

Dělíme číslem 4 se zbytkem. Nezapomeň! Vždy hledáme nejblíže menší násobek čísla, kterým dělíme. 5 : 4 = 7 : 4 = 11 : 4 = 15 : 4 = 23 : 4 = 25 : 4 = 30 : 4 = 33 : 4 = 1 (zb. 1) Zk: 1 . 4 + 1 = 5 1 1 (zb. 3) Zk: 1 . 4 + 3 = 7 2 (zb. 3) Zk: 2 . 4 + 3 = 11 3 (zb. 3) Zk: 3 . 4 + 3 = 15 5 (zb. 3) Zk: 5 . 4 + 3 = 23 6 (zb. 1) Zk: 6 . 4 + 1 = 25 (zb. 2) 7 Zk: 7 . 4 + 2 = 30 8 (zb. 1) Zk: 8 . 4 + 1 = 33

Najdi násobky čísla 5. 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50

1 Nyní to zkusím já! 12 : 5 = 19 : 5 = 23 : 5 = 37 : 5 = 39 : 5 = 8 : 5 = 12 : 5 = 19 : 5 = 23 : 5 = 37 : 5 = 39 : 5 = 41 : 5 = 44 : 5 = 46 : 5 = 1 (zb. 3) Zk: 1 . 5 + 3 = 8 L Í Z I N C E ! 2 (zb. 2) Zk: 2 . 5 + 2 = 12 3 (zb. 4) Zk: 3 . 5 + 4 = 19 4 (zb. 3) Zk: 4 . 5 + 3 = 23 7 (zb. 2) Zk: 7 . 5 + 2 = 37 7 (zb. 4) Zk: 7 . 5 + 4 = 39 8 (zb. 1) Zk: 8 . 5 + 1 = 41 1 8 (zb. 4) Zk: 8 . 5 + 4 = 44 9 (zb. 1) Zk: 9 . 5 + 1 = 46

Schovej čísla, která nejsou násobky 6. 48 30 12 46 14 44 22 42 36 6 66 18 54 24 38 60

Dělíme číslem 6 se zbytkem. 8 : 6 = 13 : 6 = 22 : 6 = 35 : 6 = 44 : 6 = 47 : 6 = 29 : 6 = 59 : 6 = 1 (zb. 2) Zk: 1 . 6 + 2 = 8 2 (zb. 1) Zk: 2 . 6 + 1 = 13 3 (zb. 4) Zk: 3 . 6 + 4 = 22 (zb. 5) 5 Zk: 5 . 6 + 5 = 35 7 (zb. 2) Zk: 7 . 6 + 2 = 44 7 (zb. 5) Zk: 7 . 6 + 5 = 47 4 (zb. 5) Zk: 4 . 6 + 5 = 29 9 (zb. 5) Zk: 9 . 6 + 5 = 59

Zabarvi plechovku, která nemá násobek 7. 32 12 42 14 62 63 56 21 28 44 70 35 7 8 49

Pracujeme s násobky 7. 0, 7, 14, 21, 28, 35, 42, 49, 56, 63, 70 9 : 7 = 15 : 7 = 20 : 7 = 33 : 7 = 46 : 7 = 50 : 7 = 53 : 7 = 62 : 7 = 69 : 7 = 1 (zb. 2) Zk: 1 . 7 + 2 = 9 1 2 (zb. 1) Zk: 2 . 7 + 1 = 15 2 (zb. 6) Zk: 2 . 7 + 6 = 20 4 (zb. 5) Zk: 4 . 7 + 5 = 33 6 (zb. 4) Zk: 6 . 7 + 4 = 46 7 (zb. 1) Zk: 7 . 7 + 1 = 50 7 (zb. 4) Zk: 7 . 7 + 4 = 53 8 (zb. 6) Zk: 8 . 7 + 6 = 62 9 (zb. 6) Zk: 9 . 7 + 6 = 69

Najdi násobky čísla 8 a 9. 0 8 11 9 16 18 20 24 27 32 40 36 39 48 56 64 73 72 45 54 63 80 81 90 Výborně!

Dělíme číslem 8 a 9 se zbytkem. 9 : 8 = 17 : 8 = 26 : 8 = 31 : 8 = 44 : 8 = 55 : 8 = 73 : 8 = 1 (zb. 1) Zk: 1 . 8 + 1 = 9 2 (zb. 1) Zk: 2 . 8 + 1 = 17 3 (zb. 2) Zk: 3 . 8 + 2 = 26 3 (zb. 7) Zk: 3 . 8 + 7 = 31 5 (zb. 4) Zk: 5 . 8 + 4 = 44 6 (zb. 7) Zk: 6 . 8 + 7 = 55 9 (zb. 1) Zk: 9 . 8 + 1 = 73

Hurá na číslo 9! 8 : 9 = 20 : 9 = 23 : 9 = 33 : 9 = 52 : 9 = 64 : 9 = 75 : 9 = 0 (zb. 8) Zk: 0 . 9 + 0 = 9 2 (zb. 2) Zk: 2 . 9 + 2 = 20 2 (zb. 5) Zk: 2 . 9 + 5 = 23 3 (zb. 6) Zk: 3 . 9 + 6 = 33 5 (zb. 7) Zk: 5 . 9 + 7 = 52 7 (zb. 1) Zk: 7 . 9 + 1 = 64 8 (zb. 3) Zk: 8 . 9 + 3 = 75

Dělíme násobky 10. 20 : 6 = 30 : 8 = 10 : 3 = 40 : 7 = 60 : 9 = 70 : 8 = 80 : 9 = 3 (zb. 2) Zk: 3 . 6 + 2 = 20 3 (zb. 6) Zk: 3 . 8 + 6 = 30 3 (zb. 1) Zk: 3 . 3 + 1 = 10 5 (zb. 5) Zk: 5 . 7 + 5 = 40 6 (zb. 6) Zk: 6 . 9 + 6 = 60 8 (zb. 6) Zk: 8 . 8 + 6 = 70 8 (zb. 8) Zk: 8 . 9 + 8 = 80

A na závěr… Pochvala pro všechny, kteří pilně trénovali dělení se zbytkem. Stále si opakuj násobky čísel, jejich dobrá znalost ti pomůže při zvládnutí dělení se zbytkem.

http://www.clker.com/clipart-white-cartoon-cat.html http://www.clker.com/clipart-1760.html http://www.clker.com/clipart-6492.html http://www.clker.com/clipart-2831.html http://www.clker.com/clipart-7002.html Všechny uveřejněné odkazy [cit. 2009-27-01]. Dostupné pod licencí Public Domain – na http://www.clker.com/. Ostatní obrázky: automatické tvary