Mgr. Magdaléna Nevařilová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Malí andělé.
Advertisements

ACCESS IMPORT TABULKY Z EXCELU- 04 Ing. Jana Horáková IKT MS Office
Modální slovesa a jejich opisné tvary
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Empatie. Vcítění je složitý vnitřní proces skládající se z následujících složek:  Jsem připraven/a vžít se do situace svého protějšku. (Jak se ti v této.
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- architektura 19.století PhDr. Pavlína Mikulcová.
Klíčová otázka č. 5 Jakou roli by měli hrát různí aktéři (zejm. veřejná správa na všech úrovních, poskytovatelé služeb, volení představitelé, sdělovací.
EXCEL ŘAZENÍ DAT ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Excel úpravy grafu, karta Návrh
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
Access Formuláře, cvičení
ACCESS SESTAVY, CVIČENÍ Ing. Jana Horáková IKT MS Office
VYJMENOVANÁ SLOVA PO Z ROZLIŠUJEME
PRVNÍ POMOC ZÁKLADNÍ POJMY 01
PHP Souhrnné cvičení Mgr. Josef Nožička IKT PHP
Procentový počet Prezentace_12
PHP PHP a MySQL - 15 Mgr. Josef Nožička IKT PHP
ZÁKLADY ZDRAVOTNÍ VÝCHOVY ZDRAVÍ A JEHO DETERMINANTY 01
Přečti pořádně hlavně konec !!! a nepodváděj !! A hlavně si přečti konec, to nemá chybu, jsi na správném místě! Učitel filozofie jednoho dne přisel, do.
Kalkulace zboží Prezentace_16 Mgr. Silva Vaňková OPČ_Kalkulace zboží
Ing. Bohuslava Vitekerová
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- barokní sochařství a malířství PhDr. Pavlína Mikulcová.
PRVNÍ POMOC TRANSPORT ZRANĚNÝCH 09
Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody. Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody.
PHP Souhrnné cvičení Mgr. Josef Nožička IKT PHP
Programovatelné automaty AD převodníky 12
ACCESS ÚVOD DO PROGRAMU - 02 Ing. Jana Horáková IKT MS Office
EKONOMIKA OBĚŽNÝ MAJETEK Ing. Hana Kročová
Zdravotnický asistent, první ročník Manipulace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 2. poloviny 20
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- gotická architektura PhDr. Pavlína Mikulcová.
Musical instruments Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
EXCEL FILTROVÁNÍ DAT ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
First Conditional Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ17 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
ACCESS DOTAZY Ing. Jana Horáková IKT MS Office
Časová pásma, datová hranice, smluvený čas
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová
Rozdělovací počet Prezentace_14
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_175.
ZÁKLADY ZDRAVOTNÍ VÝCHOVY pLánovÁnÍ rodičovství 17
IKT MS Office Access Relace 07 Ing. Jana Horáková
Aritmetický průměr Prezentace_18
IKT MS Office Access Dotazy Ing. Jana Horáková
EXCEL ÚPRAVY GRAFU, KARTA FORMÁT. MINIGRAFY ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- románské sochařství a malířství PhDr. Pavlína Mikulcová.
IKT MS Office Access Formuláře Ing. Jana Horáková
IKT MS Office Access Sestavy Ing. Jana Horáková
ACCESS SESTAVY Ing. Jana Horáková IKT MS Office
Excel export a import dat. Import ze souboru.
I like, but I don´t like Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- renesanční architektura PhDr. Pavlína Mikulcová.
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 1. poloviny 20. století – Odkrývačka Pavel Šupka
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 2. poloviny 20. století – Okrývačka Pavel Šupka
ACCESS TVORBA TABULEK, CVIČENÍ - 06 Ing. Jana Horáková IKT MS Office
ACCESS TVORBA TABULEK, CVIČENÍ - 05 Ing. Jana Horáková IKT MS Office
Smyslová ústrojí člověka
PRVNÍ POMOC neodkladná resuscitace – DÍTĚ 19
TEXTOVÉ OBJEKTY Ing. Petr Hanáček MS OFFICE - WORD
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- gotické sochařství a malířství PhDr. Pavlína Mikulcová.
Dějepis Pravěk 2 Pavel Šupka
Poměr, přímá a nepřímá úměrnost Prezentace_11
ACCESS DOTAZY Ing. Jana Horáková IKT MS Office
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.12_lidska_prava_III. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 13. Vznik a šíření podélného postupného vlnění KMITAVÉ A VLNOVÉ JEVY Mgr. Marie Šiková.
Malí andělé.
Malí andělé.
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Otázka, přítomný průběhový
Malí andělé.
Transkript prezentace:

Mgr. Magdaléna Nevařilová Sebepoznání – účinné jednání cvičení pro ověření schopnosti sociální inteligence Mgr. Magdaléna Nevařilová www.zlinskedumy.cz

Anotace Materiál procvičuje u žáků schopnost správné volby jednání v různých životních situacích. Vhodné je jeho doplnění komentářem učitele a diskusí spolužáků. Autor Mgr. Magdaléna Nevařilová (Autor) Jazyk Čeština Očekávaný výstup 53-41-M/01 Zdravotnický asistent Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova Empatie, sociální inteligence, účinné jednání Druh učebního materiálu Prezentace Druh interaktivity Kombinované Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání odborné vzdělávání Typická věková skupina 16 - 19 let Vazby na ostatní materiály Je součástí materiálů pro výuku předmětu Psychologie a komunikace ve 2. ročníku

Ověření schopnosti sociální inteligence Následující cvičení vám umožní ověřit si schopnost Porozumět okolnostem Empatického prožívání Správné volby jednání v různých situacích Zdůvodnění této volby U každé z následujících situací je navrženo pět možných reakcí, vyberte z nich tu nejúčinnější

1. Musíte přesvědčit domácího, aby nechal natřít okenní rámy A) Slibujete to už pět let ! B) Je vaše povinnost, aby byl dům v pořádku C) Jestli zařídíte nové nátěry oken pro celý dům, okna svého bytu si natřu sám D) Slyšel jsem, že vedení města bude pěkným domům přednostně měnit staré rozvody vody a elektřiny E) Na vašem místě bych se postaral o to, aby okna byla natřená, jinak si budu stěžovat 1D) Obecným principem účinného jednání je postavit situaci tak, aby z ní měl oslovený prospěch

2. Na lyžařském kurzu pořádáte na pokoji zakázaný večírek s alkoholem 2. Na lyžařském kurzu pořádáte na pokoji zakázaný večírek s alkoholem. Jeden spolužák se opil, je hlučný a vyvolává konflikty. Potřebujete jej co nejdříve uklidnit, jinak se o večírku dozví učitelé a nastanou velké problémy. A) Přestaň, zítra si budeš připadat jak pitomec! B) Nevidíš, že každou chvilku může přijít učitel a bude průšvih? C) Buď potichu! Drž klapačku! D) Nech toho, nebo ti to vysvětlím ručně. (Fyzické „uklidnění“) E) Prý jsi byl včera na dobré pařbě, jaké to tam bylo? E) S opilým člověkem je těžké mluvit. Když ale najdete něco, o čem rád mluví, zabavíte jej nadlouho.

3. Chcete přesvědčit synova učitele, aby jej nechal postoupit do vyšší třídy. A) Syn se bude opravdu snažit, dejte mu ještě možnost. B) Myslím si, že vaše hodnocení mého syna není správné, obrátím se na ředitele školy. C) Je to i moje vina, vůbec jsem si ho nevšímal, nebyl čas. Když mu dáte šanci postoupit do vyššího ročníku, budu se s ním pravidelně učit. D) Manželka pracuje na stavebním úřadě a já vím, že se chystáte stavět dům. Kdybyste cokoliv potřeboval… E) Když ho necháte propadnout, nedostane se na střední školu a nikdy nebude mít dobrou práci C) Je dobré uznat vlastní podíl viny, je zde náznak možné spolupráce.

4. Jste přepaden/a na ulici třemi mladíky, kteří mají nůž. A) Máte smůlu, nechala jsem si peněženku v jiné kabelce. B) Můj bratranec dělá u policie, pěkně si to odskáčete. C) Mám v peněžence poslední peníze, nebudu mít ani na jízdenku, nedostanu se domů. D) Útěk E) Tady je peněženka. E) Je-li riziko příliš velké, je dobré se vzdát.

5. V novém zaměstnání jste na vedoucí pozici (máte vysokou školu) a potřebujete pomoc svého podřízeného, který zde pracuje již 20 let. A) Můžu tu práci dělat dobře, jenom když mi poradíte a pomůžete mi. B) Když mi teď pomůžete, pochválím vás na poradě vedení. C) Mrzí mě, že jste nebyl povýšen vy. Je to smůla, že máte jenom střední školu. D) Teď jsem tady šéfem já a bude to tak, jak řeknu. E) Považujte to za příležitost dokázat vedení, že ještě nepatříte do důchodu. A) Pokud si chcete zajistit něčí spolupráci, je dobré dát mu najevo, jak je pro vás potřebný.

6. Přejete si, aby váš syn cvičil na bicí místo hraní na PC. A) Víš, jak na tebe bude tatínek pyšný, až půjde na tvůj koncert! B) Tak už pojď, v životě se musí dělat moc věcí, které člověka nebaví. C) Víš, jak na bubeníky letí holky? D) Dám ti návrh: ještě půl hodiny budeš hrát na PC, ale pak bez řečí půjdeš cvičit. E) Když necvičíš, mohla jsem zrovna ty peníze za hudebku vyhodit z okna. D) Umění kompromisu, čas zpracovat nepříjemnou změnu

7. Chcete, aby vám vaše sekretářka po pracovní době ještě napsala zprávu, ačkoliv víte, že už má domluvený program. A) Pokud tu zůstanete a napíšete mi tu zprávu, můžeme jít potom spolu na večeři. B) Je mi líto, ale prostě to musí být hotové ještě dnes, bez diskuse. C) Podívejte se, jestli tu nebudete ochotná zůstat, nebudu já ochotný tolerovat vaše studium a dávat vám na ně dovolenou. D) Jak chcete, myslím, že na úřadě práce je hodně lidí, kteří by tu pár minut po práci zůstali ještě rádi. E) Když to napíšete vy, mám jistotu, že to bude v pořádku. E) Ocenění, není narušen vzájemný vztah

8. Chcete se pokusit přemluvit dopravního policistu, aby vám nedal pokutu. A) Prosím vás, stalo se mi to poprvé, nemohlo by mi to projít? B) Nelíbí se mi, jak se chováte, můžete mi říct jméno vašeho nadřízeného? C) Potřebuji chytnout letadlo, jestli to nestihnu, proplatíte mi letenku. D) Ano, jel jsem opravdu moc rychle, kolikrát se to stane a člověk si to ani neuvědomí. E) Tolik aut přede mnou jelo ještě rychleji a ty jste ani nezastavili! D) Při jednání s příslušníkem policie se většinou vyplácí být co nejskromnější.

Vyhodnocení Ti, kdo sedmkrát odpověděli správně, jsou mistry v působení na lidi, což zpravidla vyplývá z vynikající sociální inteligence. Pokud jste odpověděli správně méně než čtyřikrát, zkuste se zamyslet nad tím, co by se dalo ve vašem jednání s lidmi změnit

ZDROJE: ČAČKA, Otto. Psychologie vrstev duševního dění osobnosti a jejich autodiagnostika. Brno: Doplněk, 1997. ISBN 80-85765-70-5. OBRÁZKY : PD96. Okna Pałacu Mokronowskich [online]. 2010 [cit. 2012-10-23]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Palac_Mokronowskich_okna.jpg FLUFF. A shot glass filled with alcohol and fishermans friends taste [online]. 2010 [cit. 2012-10-24]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Shot_glass_with_Fishermans_friend.jpg

VILÍMEK, Jan. Jan Vilímek - Jan Amos Komenský. jpg [x] [online] VILÍMEK, Jan. Jan Vilímek - Jan Amos Komenský.jpg [x] [online]. 1890 [cit. 2012-10-24]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Jan_Vil%C3%ADmek_-_Jan_Amos_Komensk%C3%BD.jpg MARA71. Keramický nůž Samurai [online]. 2010 [cit. 2012-10-24]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Keramicky-nuz-samurai-sedy.png?uselang=cs FAY2. Bubeník Skyline Radek Bureš během vystoupení v Olomouci [online]. 2008 [cit. 2012-10-24]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Skyline-Radek.jpg SEDLÁČEK, Jiří. Consul mechanical typewriter in the Czech Republic.jpg [online]. 2010 [cit. 2012-10-24]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Consul_mechanical_typewriter_in_the_Czech_Republic.jpg