Martin Heidegger. Rok narození 1889 –C–C–C–Ch. Chaplin –L–L–L–L. Wittgenstein –A–A–A–A. Schickelgruber.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Člověk a vývojová stádia člověka
Advertisements

Obyvatelstvo Pohlaví Věk Rasová příslušnost Etnická příslušnost Jazyk
DUCHOVNÍ POTŘEBY (NEJEN) UMÍRAJÍCÍCH PACIENTŮ A JAK SE K NIM STAVĚT
Úvod do Práva Jaromír Kožiak.
Subjekty a předmět všeobecného osobnostního práva © Vladimír Plecitý, 2007.
MRTVICE JAKO NEZVANÝ HOST
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Co a proč Radka Mužíková. Co stojí v centru mého zájmu? Co hýbe mým srdcem? To je tím CO, tím hlavním CO v mém životě: Život, bytí, existence Člověk jako.
1. Když tě jako lotra zatýkali, mohs je o své síle přesvědčit. Petra v dlani meč teď přímo pálí, a přeces mu zakázal se bít.
Subjekty a předmět všeobecného osobnostního práva © Vladimír Plecitý, 2011.
FILOZOFIE VY_32_INOVACE_5.1.ZSV4.11/Md CZ.1.07/1.5.00/
Friedrich Nietzsche Kamil Závorka C4B.
TRÉNINK KOMUNIKAČNÍCH A PREZENTAČNÍCH DOVEDNOSTÍ V OBLASTI VELETRHŮ SPORTOVNÍ SOUKROMÁ ZÁKLADNÍ ŠKOLA.
Český statistický úřad a zpracované regionální analýzy o Královéhradeckém kraji Ing. Ivana Dušková Český statistický úřad, Hradec Králové,Oddělení regionálních.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPrávní vztahy Datum vytvoření
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 1. poloviny 20
KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE
Konektory, řazení textu. Připojte větu, která je spojena s úvodní větou lexikálním konektorem (najděte jádro sdělení a hledejte lexikální propojení -
Svatý Augustin Předmět Autor: Mgr. Jana Formánková
Filozofie 20. století – Filozofie bytí Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
1. Kristus Pán když na smrt šel, Kristus Pán když na smrt šel, kázání on pověděl, kázání on pověděl.
Členská legitimace číslo: 0000 virtuální Strana Sborů Zbloudilých SPECIMEN.
Husserlova teorie přirozeného světa
Prace : Alish Sarsenali Kontrol: Ingrid Matošková Praha 2014 Predmet : Psyhologia.
Principy etiky v medicíně ● Medicína – aplikace poznatků přírodních věd ve světě lidských vztahů ● Objektivita x Subjektivita ● Fakta x Hodnoty ● Vědění.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:Mgr. Dana Zischková Název:VY_32_INOVACE_60_LÉTO Téma: Výklad na téma léto Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Proč jen mlčíš Pane Ref.: Proč jen mlčíš, Pane, když zloba lidská život maří, proč se nezastane pravdy Tvá moc. 1. Když Tě jako lotra zatýkali mohs je.
Albert Camus Barbora Vaňková.
 Tomáš Pešl C4B  Martin Heidegger  Život  Díla  Otázky  Zdroje.
Poezie ve světové literatuře
Filozofie 20. století – Německý existencialismus
Náboženství - úvod Petr Machala.
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.
LAWRENCE FERLINGHETTI
Filosofie Filosofie nehledá pravdu ani o světě samém, ani o člověku;
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
VY_52_INOVACE_PRV.3.35 _Lidské tělo_pracovní list
EXISTENCIALISMUS 20. března 2014, Pavel Trtílek.
Společenské a hospodářské prostředí
EXISTENCIALISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Sociální psychologie se zaměřením na sport
Osoba v právním smyslu Obecná charakteristika. Výběrová literatura: Korten, D.C., Keď korporácie vládnu svetu. Vyd. PARADIGMA.SK, Košice, 2000 Gray, J.,
Analýza duchovní situace Duchovní postoj Dialog s Bohem Duchovní hloubka Poslání Vzájemné ovlivnění všech prvků.
Úvod do filozofie 2/Filozofie 2 Mgr. Marek Timko, Ph.D. 6 Subjektivní, objektivní a absolutní idealismus.
Úvod do filosofie Pojem a vznik filosofie, definice filosofie Vztah filosofie a ostatních věd Filosofické disciplíny, filosofické otázky, základní pojmy.
Název školyStřední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jan Patočka moderní čs. filosofie „Kde se však mění svět a dějiny ? V 'nitru', lépe než v životě jednotlivce.“ Jan Patočka.
Svědomí a vina Zámečník Martin, C4A. Svědomí „hlas svědomí“, „hlas uvnitř“ objevuje se, pokud nastane rozpor našich norem, ideálů nebo zásad podmíněno.
Číslo projektuOP VK Název projektuModerní škola Název školySoukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. PředmětObčanská nauka TémaFilozofie.
Křesťanství Adámková. Co křesťanská víra není? Velmi často se setkávám s představou, že křesťanská víra znamená dělat určité věci za účelem naklonění.
Osoba a osobnost Pavlína Jordánová, Margita Přikrylová, Eliška Roubalová.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 1. ročníku střední odborné školy a žáky nástavbového studia. Text zpracovává druhou část většího celku - Bible. Věnuje.
Spor o univerzália Realismus – universalia sunt ante rebus
Jak lidé měřili čas? od 2 minuty do 5:15
Vnější a vnitřní kontrola
Biblioterapie jako pomocná ruka
Smrt Vypracoval: Jakub Polášek Obor: Technické lyceum Třída: 1L
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Úvod do sociologie PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
EXISTENCIALISMUS Pavel Trtílek,
EXISTENCIALISMUS 10. března 2016, Pavel Trtílek.
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_13_20_životní prostředí.
Úvod do sociologie PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
Platon př. n. l. z bohaté athénské rodiny
Ing. Václav Kovalovský JHK-kapitálové trhy a investice
Novoplatonismus.
Základní filozofické otázky
Transkript prezentace:

Martin Heidegger

Rok narození 1889 –C–C–C–Ch. Chaplin –L–L–L–L. Wittgenstein –A–A–A–A. Schickelgruber

Bytí… Otázka bytí –N–N–N–Nemožnost zeptat se na bytí přímo OOOOntologická diference BBBBytí – jsoucno DDDDasein – existence SSSStrach, úzkost, svědomí, vina, směřování ke smrti AAAAutentičnost a tušení bytí

… a čas Otázka dějin a dějinnosti, postavení člověka Otázka dějin a dějinnosti, postavení člověka –Dasein – zde a teď –Existence = být a být si vědom –Existenciály  starost (struktura existence) Bytí-ve-světě Bytí-ve-světě Bytí-jsoucna-uvnitř-světa Bytí-jsoucna-uvnitř-světa Bytí-v-předstihu Bytí-v-předstihu

Existenciály Bytí-ve-světe: subjekt + objekt, lidské bytí a svět Bytí-ve-světe: subjekt + objekt, lidské bytí a svět Bytí-jsoucna-uvnitř-světa: vztah k věcem (bytí-při-ruce) Bytí-jsoucna-uvnitř-světa: vztah k věcem (bytí-při-ruce) Bytí-v-předstihu: ek-sistence, lidské bytí = „to, co není“ Bytí-v-předstihu: ek-sistence, lidské bytí = „to, co není“  starost = být-vždy-již-před-sebou- jako-jsoucno-uvnitř-světa

Ne-autentičnost Nepravé bytí Nepravé bytí Pravé bytí Pravé bytí 30. léta Cesty k pravému bytí analýzou jazyka básníků