32.1 Úhel Víš, co je to zorný úhel?…. Diskutuj o tom se spolužáky….

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
13.1 Kružnice, kruh Co mají obrázky společného?
Advertisements

4.1 Přímka (modelování, rýsování)
28.1 Jednotky obsahu metr čtverečný cm metr cm2 centimetr čtverečný
37.1 Vzájemná poloha dvou kružnic
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy
Elektronická učebnice - I
36.1 Obsahy složitějších obrazců
ÚHEL OPAKOVÁNÍ UČIVA (5. ročník) Eva Pallová Miroslava Machovská
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
20.1 Trojúhelníková nerovnost
Dvourozměrné geometrické útvary
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
29.1 Úsečky- grafický součet, rozdíl a násobek
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
33.1 Úhlopříčky čtverce a obdélníku, jejich vlastnosti
Elektronická učebnice - I
Vyvození a procvičení učiva
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
17..
34.1 Souřadnice bodů, osy souřadnic x, y
30.1 Povrch krychle + síť Pojmenuj některá tělesa.
31.1 Povrch kvádru + síť Zkus najít na obrázcích kvádry.
3.1 Bod, úsečka (modelování, rýsování, měření)
15.1 Osa a střed úsečky Popiš, co vidíš na obrázcích.
18.1 Pravý úhel, pravoúhlý trojúhelník
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Elektronická učebnice - I
7.1 Polopřímka, opačné polopřímky
Úhel pravý, tupý, ostrý, přímý
9.1 Konstrukce trojúhelníku typu SuS Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika
26.1 Obsah obdélníku Tatínek chce koupit nový koberec tvaru obdélníku.
5.1 Měření na centimetry a milimetry
Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní operace s úhly; porovnává úhly pomocí průsvitného papíru; nachází v realitě.
14.1 Úsečky – porovnávání, přenášení
26.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků III. KONSTRUKCE
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Úhly – definice, značení
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
6.1 Výšky v trojúhelníku (rozdělení, názvosloví)
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
Elektronická učebnice - I
25.1 Rovnoběžníky Prohlédni si obrázky a pokus se říci, co je spojuje.
21.1 Útvary souměrné podle osy
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
Co mají společného tyto obrázky???
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
25.
Autor: Mgr. Radek Martinák Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Základní geometrické rovinné útvary 3 - úhly.
Dvourozměrné geometrické útvary
ÚHLY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Dvourozměrné geometrické útvary
1. Najdi „černou ovci“ obdélník čtverec kosočtverec kružnice
Dvourozměrné geometrické útvary
Dvourozměrné geometrické útvary
Základní konstrukce Osa úhlu.
Základní geometrické rovinné útvary 1
Konstrukce trojúhelníků (sus)
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
24.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků I.
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
Dvourozměrné geometrické útvary
Základní konstrukce Osa úhlu.
Dvourozměrné geometrické útvary
Úhly Názvosloví Rozdělení úhlů Jednotky velikosti Dvojice úhlů
Transkript prezentace:

32.1 Úhel Víš, co je to zorný úhel?…. Diskutuj o tom se spolužáky…. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 32.1 Úhel Víš, co je to zorný úhel?…. Diskutuj o tom se spolužáky…. Autor: Mgr. Blanka Průšová

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 32.2 Co již víme? Rovina je dvourozměrný geometrický útvar, který si lze představit jako neomezenou, dokonale rovnou plochu (jako její část si můžeme představit např. papír, na který rýsujeme, tabuli, na kterou píšeme, podlahu, na které stojíme, apod.). Víme, že kolmice spolu svírají pravý úhel. Značíme ho obloučkem s tečkou uvnitř. Dvě různé polopřímky se společným počátkem rozdělují rovinu na dvě části. Každá z těchto částí se nazývá úhel. Polopřímky patří ke každé části roviny, proto patří i k oběma úhlům.

32.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 32.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Úhel značíme dvěma způsoby: Značkou úhlu a třemi velkými písmeny 2. Písmenem řecké abecedy Úhel měříme pomocí úhloměru. Jeho velikost se vyjadřuje stupni. Např.: Pravý úhel má velikost 90°. Úhel je část roviny vymezená dvěma polopřímkami se stejným počátkem. Úhel jsou nejen ta dvě ramena, ale i všechny body mezi nimi! Je to část roviny vymezená rameny úhlu.

32.4 Co si řekneme nového? Polopřímky VA a VB - ramena úhlu. Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 32.4 Co si řekneme nového? Polopřímky VA a VB - ramena úhlu. Jejich počátek V - vrchol úhlu. Barevně vyznačený úhel se nazývá úhel AVB (značíme AVB) - prostřední písmeno značí vrchol úhlu. Úhel ostrý je menší než pravý úhel. Úhel tupý je větší než pravý úhel. Úhel přímý je úhel, který je určen navzájem opačnými polopřímkami.

32.5 Procvičení a příklady O S P K L I R Q T Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 32.5 Procvičení a příklady 1. Zapiš a barevně vyznač úhly, které vidíš na obrázku. T 3. Narýsuj libovolný ostrý úhel RVS a vyznač body P, T, U, které mu náleží, a body A, B a C, které mu nenáleží. O S P K L 4. Narýsuj trojúhelník ABC a urči všechny úhly, které obsahuje. I R Q 2. Které body náleží červeně a které modře vyznačenému úhlu OPR. Které body náleží oběma úhlům? Pamatuj: Červeně vyznačený úhel můžeme nazvat: úhel OPR určený např.bodem C. Modře vyznačený úhel můžeme nazvat: úhel OPR určený např.bodem A.

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 32.6 Něco navíc pro šikovné 1.Narýsuj čtverec ABCD. Řekni, jakou velikost má úhel CAB. 2. Když znáš velikost pravého úhlu, urči zpaměti velikost úhlu přímého. 3. Prohlédni si následující obrázky a poté odpověz na následující otázky : a) Urči velikost červeně vyznačeného úhlu, když víš, že velikost modře vyznačeného je 45°. b) Co platí pro velikost vrcholových úhlů?

32.7 Angle acute angle straight angle obtuse angle right angle Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 32.7 Angle acute angle straight angle obtuse angle right angle

32.8 Test znalostí Správné řešení : 1.a, 2.d, 3.b, 4.a Úhel je: Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 32.8 Test znalostí Úhel je: a) rovinný útvar b) malířův nástroj c) čtyřúhelník d) prostorový útvar 3) Pravý úhel svírají: a) rovnoběžky b) kolmice c) mimoběžky d) protilehlé strany čtverce Ramena úhlu: a) nepatří k úhlu, jen ho vymezují b) jsou úsečky c) mají přesnou délku d) jsou polopřímky a jsou součástí úhlů 4) Trojúhelník může mít: a) pouze jeden pravý úhel b) dva pravé úhly c) všechny úhly pravé d) všechny úhly tupé Správné řešení : 1.a, 2.d, 3.b, 4.a

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 32.9 Použité zdroje, citace http://www.rozhlas.cz/vedaarchiv/veda/_zprava/359833 Matematika pro 4.ročník ZŠ- J.Justová, Alter 2010 Matematika pro 5.ročník ZŠ – J.Cihlář, M.Zelenka, Dialog 1992 Obrázky z databáze Klipart

32.10 Anotace Autor Mgr. Blanka Průšová Období 01 – 06/2012 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 32.10 Anotace Autor Mgr. Blanka Průšová Období 01 – 06/2012 Ročník 5. ročník Klíčová slova Trojúhelník, vrcholy a strany trojúhelníku, konstrukce trojúhelníku Anotace Prezentace popisující konstrukci trojúhelníku.