David Říha.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vyskytuje se ve třech rovinách:
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Prevence – Inovace a vylehčování PET
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
FIRMA BAŤA A TÁBORSKO Ing. Vladimír Štípek, Ph. D
Listopad 2013 Příprava a proces vstupu zahraničního investora.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Případová studie internetového projektu Skladuj.cz Praha Tomáš Formánek, Logio.
Česká republika Demokratický stát.
Integrace v řízení (fúze, akvizice, holding) Jiří Řezáč.
STRANA 1RWE Transgas ENERGIE BUDOUCNOSTI MÁ JEN JEDNO JMÉNO V Praze
zpracovaný v rámci projektu
JISTOTA VÝKONNOST VSTŘÍCNOST ORIENTACE NA BUDOUCNOST
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Keramika po 2. světové válce
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
1 Kriteria hodnocení simulace – Balanced Scorecard (BSC) Toto metoda může být s úspěchem využita i pro stanovování cílů konkrétních projektů. Detailně.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_16.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_09.
KOFOLA Lucia Bruncková Nina Dravecká Marcela Drexlerová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
SLOVENSKO Martin Schwarz.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Podnikatelské koncepce
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
JISTOTA VÝKONNOST VSTŘÍCNOST ORIENTACE NA BUDOUCNOST.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název DUM: Studené nápoje Číslo DUM: VY_52_INOVACE_106_128 Vzdělávací předmět: Příprava pokrmů Tematická.
Investice Benson Oak Tisková konference KK Central, Praha 22. květen 2008 CONFIDENTIAL UNTIL RELEASE SUBJECT TO BO REVIEW AND APPROVAL DRAFT 5/17/08 –
Benson Oak: Plány na rozvoj společnosti Setkání s novináři KK Central, Praha 22. květen 2008 | 14:00 hod. CONFIDENTIAL UNTIL RELEASE SUBJECT TO BO REVIEW.
Příběh jedné úspěšné akciové investice. 2 ISČS Top Stocks - prezentace pro DIK 14. dubna 2015 Nejdříve trochu teorie...  %výnos = Δ% EPS + Δ% P/E + %
Podnikatelský plán struktura plánu.
RUM (Tuzemák).
Důvody vstupu na zahraniční trhy
HISTORIE Historie 1958 – Wichita, Kansas Dan a Frank Carney.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Vysoká škola Karlovy Vary, o.p.s. Výzkum, vývoj a inovace na VŠ v ČR Pavel Švejda INOVACE 2009, Týden výzkumu, vývoje a inovací v ČR, 1. –
Coca-Cola vs. Kofola Hana Trtílková
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
ŘETĚZY VAMBERK.
8. Marketing.
Danone Zdraví, které chutná.
KAŽDÝ Z VÁS SE NARODIL JAKO VÍTĚZ! VZPOMEŇTE SI NA SVÉ SNY, NIC NEBYLO NEMOŽNÉ!
Struktura podnikatelského plánu
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Tvorba značky. Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
Nealkoholické nápoje. Sodová voda uměle tvořená kyselina Výroba nezávadná voda + hydrogen uhličitan sodný + malé množství kuchyňské soli Sytí se pod tlakem.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_12_INOVACE_OV55 Název školy.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Rodina a zaměstnání Henry Schein Česká republika
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
EGAP 25 – čtvrtstoletí pojišťování českého exportu
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Reklama aneb letní výprodej
Audit rodina & zaměstnání ve VÚHŽ a.s.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
From Czech Sheeps to You
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Piktogram reklama logo
Transkript prezentace:

David Říha

Obsah Historie společnosti Společnost Kofola dnes Struktura společnosti Produkty ČR Marketing ČR Produkty Polsko Marketing Polsko Budoucnost podniku

Historie společnosti (1) 1993 - rodina řeckého rodáka Kostase Samarase koupila sodovkárnu státního podniku Nealko Olomouc v Krnově a zahájila výrobu sycených nápojů pod původním názvem SP Vrachos s. r. o. 1996 - došlo k založení dceřiné dopravní společnosti SANTA - NÁPOJE KRNOV. Tento rok je také považován za oficiální vznik společnosti Kofola, jak ji známe dnes. 1998 - vstup na slovenský trh založením dceřiné distribuční společnosti SANTA NÁPOJE SLOVENSKO spol. s r. o.

Historie společnosti (2) 1999 - byla představena značka Jupí. 2000 - firma poprvé spojila svůj výrobní program s nápojem Kofola, když s opavskou farmaceutickou společností Ivax, tehdejším vlastníkem značky, uzavřela licenční smlouvu na jeho stáčení. 2001 - koupě registrované ochranné známky Top Topic a znovuuvedení tohoto tradičního nápoje s obsahem hroznové šťávy na český a slovenský trh. Dalším příspěvkem na trh byl také nový přírustek rodiny Jupí – ovocný nápoj pro děti Jupík. Na Slovensku došlo k zahájení výstavby výrobního závodu v Rajecké Lesné.

Historie společnosti (3) 2002 - nákup registrované obchodní známky a originální receptury tradičního nápoje Kofola od společnosti Ivax za 215 milionů korun. Obchodní jméno společnosti v České republice a její dceřiné společnosti na Slovensku bylo změněno na Kofola 2004 - první inovace československého tradičního nápoje Kofola po 40 letech existence – představení značky Kofola Citrus. Vstup do segmentu balených vod s pramenitou vodou Rajec. 2005 - slavnostní otevření nového výrobního závodu v Polsku. Produktové portfolio na českém a slovenském trhu společnost rozšířila znovuuvedením nápoje Chito Tonic a stala se také výhradním výrobcem a distributorem nápoje Capri-Sonne.

Historie společnosti (4) 2006 - v listopadu došlo k vyčlenění holdingu jako společnosti s vlastní právní subjektivitou a názvem Kofola Holding, a.s. Na trh byla uvedena řada přírodních 100% džusů a ovocných nápojů Jupí. 2007 - při premiérové účasti v žebříčku 100 obdivovaných firem České republiky obsadila Kofola 8. místo. Akcionáři společností Kofola Holding a.s. a polské nápojářské trojky Hoop S.A. uzavřeli vstupní dohodu o sloučení obou firem. 2008 - Společnost Kofola na Slovensku koupila ochrannou známku Vinea. Nápoj Kofola začal být nově ve verzi Kofola Bez cukru.

Kofola dnes Společnost Kofola je součástí skupiny Kofola, jednoho z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů se sedmi výrobními závody na čtyřech trzích střední a východní Evropy. Společnost v České republice zaměstnává 700 lidí, na Slovensku má 400 zaměstnanců a v Polsku 1000 Čistý zisk firmy byl v roce 2010 cca 88 mil. Kč, oproti roku 2009 je to ale pokles o bezmála 400(!) mil. Kč. Firma si to vysvětluje nepříznivým počasím (dlouhá zima, bohaté srážky, silné mrazy, povodně), ale také agresivními slevovými akcemi v segmentu colových nápojů a balených vod. V současnosti je Kofola 2. na českém trhu s nápoji, v Polsku 3. a na Slovensku 2.

Struktura společnosti Skupinu Kofola tvoří: Kofola Holding a.s., Kofola S.A. - Ostrava (CZ), Varšava (PL) Kofola a. s. - Krnov, Mnichovo Hradiště, Praha (CZ) Kofola a. s. - Rajecká Lesná, Senec, Malý Šariš, Zvolen (SK) Hoop Sp. z o. o. - Kutno, Bielsk Podlaski, Grodzisk Wielkopolski, Varšava (PL) OOO Megapack - Moskva (RU)

Produkty ČR - Kofola Kofola Original Kofola Citrus Kofola Bez cukru Kofola Višňová (jen 0,5l)

Původ Kofoly Roku 1957 dostala farmaceutická společnost Spofa z nejvyšších politických míst zadání zajistit vývoj a výrobu nealko nápoje, který bude schopen nahradit západní imperialistické nápoje kolového typu. Úkolu se ujal tým z Výzkumného ústavu léčivých rostlin v Praze pod vedením doc.RNDr.PhMr.Zdeňka Blažka, CSc. Ten také v roce 1959 úspěšně zakončil vývoj originálního sirupu KOFO, směsi bylinných a ovocných extraktů s obsahem kofeinu. Tento sirup pak stačilo jen naředit vodou sycenou oxidem uhličitým a vznikla Kofola.

Produkty ČR - Rajec Rajec (neperlivá, jemně perlivá, perlivá) Rajec Kyslík (klasický Rajec obohacen o Kyslík) Rajec Bylinka (příchutě Mateřídouška, Pampeliška, Meduňka, Šalvěj, Šípek, Sedmikráska) Rajec Tajemství stromů (příchutě Kaštan, Lípa, Břiza)

Produkty ČR – Top Topic Top Topic Top Topic Mind (s výtažkem z bílého čaje) Top Topic Ego (s výtažkem z ženšenu) Top Topic Freedom (s výtažkem z konopí)

Produkty ČR - Jupí a Jupík Jupí džusy Jupí sirupy Jupík – nápoj pro děti

Ostatní výrobky Kofola ČR

Marketing ČR Nejvýznamnější značkou v ČR z portfolia firmy je značka Kofola, proto se zamšříme zejména na ni. Marketing je založen na emocích Motto: Když ji miluješ není co řešit Svojí image buduje na tom, že není “komerčním pitím, které pije každé pako”, což je přesný opak strategie společností Coca-Cola a Pepsi

Marketing ČR – TV reklama Obvykle vystupují mladé poměrně specifické postavy – dívky mají přiměřené množstvím líčení i oblečení – žádné velké výstřihy nebo krátké sukně, chlapci zase nemají beckhamovské účesy a mají “vlastní styl” Zároveň se snaží držet v českém prostředí – postavy nejsou u bazénu, ale třeba u rybníku nebo jsou v menším městě v 8 večer, kde není ani noha případně v kulturním domě na vesnici Navíc se snaží podporovat i české tradice – dárky nosí ježíšek a stromeček je kradený smrček a nikoliv umělý dokonale symetrický stromek s kýčovitými ozdobami http://www.youtube.com/watch?v=mREWePWF2h4

Marketing ČR – statické reklamy Vždy jsou poměrně prokreslené a čisté, často s kreslenými postavičkami. Všechny reklamy jsou laděny dohněda. Reklama vždycky vypadá, jako by byla z období před rokem 1989, jen technicky lépe vyvedená. Tím se snaží oživit image klasické české značky. Možná si pamatujete na toto prasátko

Marketing ČR – statické reklamy

Marketing ČR – statické reklamy

Nejnovější marketingová akce Kofola Dobrnožky – Kofola a sdružení „Loutky v nemocnici“ vytvořili webový portál, kde každý může přihlásit svou Dobronožku, vydražit ji a tyto peníze půjdou na pomoc dětem v nemocnicích Kofla dále přispívá z každé půllitrové láhve do tohoto sdružení 0,50h.

Marketing Polsko Polský zákazník je velice konzervativní a preferuje zejména domácí značky, navíc nápoj Kofola v polském zákazníkovi nevyvolá žádné vzpomínky. Byla by to jen další značka na trhu. Kofola tedy na trh nevstupuje se svou nejsilnější značkou, ale přichází s ovocnými džusy Jupí a nápoji pro děti Jupík, protože to byla v Polsku největší tržní příležitost TV Reklamy na Jupí a Jupík byly totožné s těmi v ČR viz http://www.youtube.com/watch?v=FcbzqM2FkMw Webové stránky i letáky dostaly také pouze polskou jazykovou mutaci

Produkty Polsko - Jupí a Jupík Jupí džusy Jupík – nápoj pro děti

Vývoj situace v Polsku Kofole se ale v Polsku nedaří podle představ, nepomohla jí ani akvize podniku Hellena Naštěstí si Kofoly všimla společnost HOOP, která je v Polsku 3. největším výrobcem nápojů a tehdy nápoje pro děti nevyráběla Obě firmy se asi po roce jednání sloučily v jednu

Produkty HOOP Polsko

Produkty HOOP Polsko

Marketing HOOP „Budeš se divit, jak otevřenost změní svět.“ Nápadité využití loga Polsko je hodně uzavřená země značka HOOP se snaží, aby se lidé otevřeli světu a byli hrdí na svou zemi. Kromě těchto plakátů se konají eventy, kde se podporuje polská kultura a v televizi běží spot, který má snahu vzbudit patriotismus. Pravděpodobně se tímto snaží vytvořit silnou domácí značku stejně jako je Kofola u nás.

Produkty společnosti Kofola Na obou trzích jsou v podstatě stejné produkty (voda Rajec u nás, Arcitc v Polsku na trhu balených vod nebo Kofola vs Hoop Cola na trhu colových nápojů apod.) jen jsou uváděny pod značkami, které mají pro spotřebitele v té zemi nějakou hodnotu. Jediný opravdu mezinárodní produkt jsou džusy Jupí a nápoj pro děti Jupík, který se prodává na všech trzích pod jedním jménem a jednou marketingovou strategií.

Budoucí plány společnosti Společnost by se chtěl do roku 2012 stát dvojkou na všech svých trzích (zatím se jí to nedaří jen v Polsku, kde je 3.). Chtějí mít ve specifických segmentech (např. segment colových nápojů) svůj produkt nejhůře 3. Chtějí dále obohacovat portfolio u již zaběhnutých produktů např. nové příchutě u vod Rajec, u Kofoly a Top Topicu. Zkoušejí i nové distribuční kanály pro koncového zákazníka např. 48 dvoulitrových lahví je možné na Mall.cz koupit za 999kč a k nákupu navíc dostanete plyšové prasátko

Zdroje http://www.kofola.cz/index/kofola-historie http://cs.wikipedia.org/wiki/Kofola http://firma.kofola.cz/ http://www.souki.cz/budovani-znacky-kofola http://ekonomika.idnes.cz/kofole-loni-spadnul-zisk-o-400-milionu-dvr-/ekoakcie.aspx?c=A110318_104901_ekoakcie_jvo http://ekonomika.idnes.cz/ekonomika.aspx?r=ekonomika&c=A021011_155529_ekonomika_klu

Děkuji za pozornost