PORTRÉT PRŮŘEZOVÉ TÉMA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Za portrétem do minulosti
Advertisements

PORTRÉT PRŮŘEZOVÉ TÉMA.
Škola: ZŠ T.G.Masaryka, Hodkovice n. M.
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Druhy výtvarného umění
RENESANCE A HUMANISMUS
Antický Řím Malířství a mozaiky.
Opakování Prověřování znalostí
Dějiny KULTURY Konzervatoř P. J. Vejvanovského kroměříž Zlínský kraj
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Gotická kultura.
BAROKO století protiklad renesance v latině „bradavice“
ŘÍMSKÁ KULTURA Mgr. Jitka Moskvová.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Baroko v Čechách Malířství 2. část
Evropské barokní malířství Barokní radikalismus
Charakteristika umělecké památky
Gotická kultura.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VRCHOLNÝ STŘEDOVĚK 1200 – 1400.
České země, sochařství, malířství
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_ 06 _CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Renesance a humanismus v Itálii
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 1. část
Renesance.
Autor: Vít Mika a Lubomír Kovařík
Nizozemské malířství 17. století
Antický Řím sochařství.
III/2 7.A XV Dějepis Michelangelo, sochařství, malířství, renesance VII. ročník Mgr. Ladislav Hrdina Michelangelo.
Baroko ve Španělsku a Anglii
Renesance a humanismus
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Zpracováno: Autor: Dobruše Fajkusová
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Egypt Střední a Nová říše.
Vytváří se „kobercový styl“ – motivy ptáků, lvů, sfing, bájných fénixů, květinové vzory – černé a tmavě červené na světlejší podklad.
Giotto di Bondone MgA. Lukáš Psík wikipedia
ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno
Byzantská říše.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Výtvarné umění starověkého Říma Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_VYTVARNE_UMENI_STAROVEKEHO_RIMA_PR EZENTACE_18.
VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství vnitřní výzdoba kostelů zámecké a palácové interiéry venkovní schodiště sochy v zahradách, na mostech atd. většinou byl ztvárněný.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
UMĚNÍ STARÉHO EGYPTU.
Humanismus a renesance počátek 14. století – počátek 17. století
Název školy: ZŠ Průhonice
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
STAROVĚKÝ ŘÍM - SOCHAŘSTVÍ
Renesance Dějepis 7.ročník.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Krásný Bůh, cca 1230, hlavní průčelí katedrály v Amiensu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Gotika.
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, České baroko Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Křivonosková Kateřina
Umění starověkého Říma
Výtvarné umění starověkého Egypta
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Umění a kultura, výtvarná výchova, Renesance Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Transkript prezentace:

PORTRÉT PRŮŘEZOVÉ TÉMA

PORTRÉT – známý již ve starém Egyptě, Řecku, Římě Egypt za řím. vlády první samostatně malované podobizny fajjúmské mumiové portréty = moderní termín pro realistické portréty malované na dřevěné desky připojované k mumiím 2. stol. portrét muže

Fajjúmské mumiové portréty Portrét mladé dívky, počátek 3. století Fajjúmský mumiový portrét chlapce z 2. poloviny 2. století

Starověké římské malířství Paquius Proculus a jeho žena, 20–30 n. l

Starověké římské malířství Pompejská nástěnná malba s malířem a sochou, 1. století

Starověké římské malířství Pompejská freska z Villy mystérií, kolem roku 80 př. n. l.

Starokřesťanský a křesťanský portrét ztrácí se antická tradice vnější podoba člověka je vnímána jako nedůležitá např. na náhrobních deskách stačí atributy např. zbraně identifikaci zobrazovaného portrétovaný zobrazen jako mladý a zidealizovaný

Starokřesťanský a křesťanský portrét

Starokřesťanský a křesťanský portrét obrat ve 14. stol. např. u portrétů poprsí z Parléřovy dílny v Praze nebo u postav donátorů malířství Karel IV.

Jan van Eyck maloval první podobizny pro soukromé objednavatele kolem r. 1430

kolem r. 1500 se rozvinulo novodobé portrétní umění v Itálii např. Leonardo da Vinci např. Tizian

Leonardo da Vinci

Tizian

Albrecht Dürer (Německo)

Nizozemské portrétní malířství Rubens van Dyck

Nizozemské portrétní malířství Rembrant

Nizozemské portrétní malířství Rembrant

18. stol. Anglie Gainsborough