Opakování, sloveso mít.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pro mluvčí romského etnolektu češtiny
Advertisements

Practice with Numbers Answer the following questions in Czech. Remember to use the correct case of nouns after numbers. Vzor: Kolik minut má hodina?
Practice with moci Insert the appropriate present tense form of moci into the following sentences. Vzor: Neznáte tady nikoho? ___ vám pomoct já? Neznáte.
Zájmena (osobní) I have got / We have got Angličtina 7. ročník
Český jazyk 4.ročník Skloňování podstatných jmen rodu středního a ženského (interaktivní tabule)
Napište srovnání Join the following pairs of sentences into one, using a comparative form. Several variants may be possible. Vzor: Miloš může nosit 10.
Sloveso BÝT – přítomný čas
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Vyjmenovaná slova Vyjmenovaná slova po Z VY_32_INOVACE_18 Sada 15 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Vyvození písmen P, p PRINCEZNA Princezna má krásné šaty,
Téma hodiny: Určování slovních druhů Předmět: Český jazyk Ročník: 5
Jsem vděčný za to, že mohu vytvořit toto přání, protože to znamená, že nejsem chudý... Jsem vděčný za to, že mohu poslouchat štěkot psů na ulici a cítit.
VY_32_INOVACE_20_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_ČJ - SLOVNÍ DRUHY
Practice with Numbers II For each of the following sections, insert the correct form of the given noun and/or number. Vzor: Jeden Mám ___(sešit) a ___(kniha).
Znalostio zlomcích.
Věta vedlejší příslovečná podmínková
O B L I Č E J O B L I Č E J HLAVA TRUP DOLNÍ KONČETINA PAŽE NOHA HORNÍ KONČETINA KRK.
Procvičujeme větné členy 1 Český jazyk 2. stupeň Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE_11_Procvičujeme větné členy 1 1.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_08
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_09 
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Dikt át L6 ex4 1. Rád ____ rozhlas.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_05
SLOVESA soutěž řad – 4. třída
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Present Simple Přítomný čas prostý. –Probíhá opakovaně: často, vždycky, nikdy, obvykle, zřídka….. –Every day, on Monday, always, never, usually, seldom,
Verbs of Motion II Fill in the blanks with either the perfective or imperfective form of the verb in parentheses. Vzor: Včera jsem (dojíždět/dojet) až.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_Čj8-číslovky.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_18
PŘÍDAVNÁ JMÉNA PŘIVLASTŇOVACÍ:
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Větné členy.
L EKCE 2 CVIČENÍ. D OPLŇTE ROD (M, Ž, S) A UKAZOVACÍ ZÁJMENO ( TEN, TA, TO ) …… voda – rod ………… ….... město – rod ………… …… knížka – rod ………… …… stůl –
Karle, vy jste sourozenci? Ne, bratři.
Příběh pro všechny tvrdě pracující
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_22_INOVACE_446 Nj/8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
Každé slovo můžeme přiřadit k jednomu z deseti slovních druhů.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová SKLOŇOVÁNÍ ČÍSLOVEK.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková ČÍSLOVKY DEVÍTINÁSOBNĚ KOLIKERÝ JEDNI TROJÍ TOLIK KOLIK NIC SEDMKRÁT.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_15 TÉMA: ČESKÝ JAZYK.
PODMĚT A PŘÍSUDEK  Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory  Číslo projektu: CZ.1.07/14.00/  Datum:  Autor: Mgr. Miroslava.
Practice with Numbers Answer the following questions in Czech. Remember to use the correct case of nouns after numbers. Vzor: Kolik minut má hodina?
Anotace: prezentace slouží k procvičování předložek 2.a 7.pádu
Něco pro dobrou náladu !. Něco pro dobrou náladu !
Správné pády I In the following sentences, put the nouns between slash marks into the correct case. Vzor: Přes naše rozdíly zůstanu /tvůj přítel/. Přes.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Části roku Mgr. Lenka Stará
Sada 1 MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Slovesa zvratná VY_32_INOVACE_14
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
VY_32_Inovace_ Části dne, čas Člověk a jeho svět 2.ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_14_ČESKÝ JAZYK
Kolářová, Marková, Pecha 8.B
VY_32_INOVACE_20_04_procvičování podstatných jmen
ČÍSLOVKY - SKLOŇOVÁNÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
Tři muži na výletě došli k velmi prudce tekoucí řece,
PODMĚT A PŘÍSUDEK Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police n. M.,
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Ingvortová Číslo
NEPODMÍNĚNÁ LÁSKA Tento příběh je o vojákovi, který se navrací domů po válce ve Vietnamu. Volá ze San Francisca domů svým rodičům.
Autor: Mgr. Lenka Zlámalová Datum: Název: VY_32_INOVACE_12_ČESKÝ JAZYK
NEPODMÍNĚNÁ LÁSKA Tento příběh je o vojákovi, který se navrací domů po válce ve Vietnamu. Volá ze San Francisca domů svým rodičům.
Český jazyk – Skloňování podstatných jmen
Transkript prezentace:

Opakování, sloveso mít

Jazykolamy Od poklopu ku poklopu Kyklop kouli koulí. Přišel za mnou jeden Řek, a ten mi řek, abych mu řek, kolik je v Řecku řeckých řek. A já mu řek, že nejsem řek, abych mu řek, kolik je v Řecku řeckých řek. Strč prst skrz krk. Tři sta třicet tři stříbrných křepelek přeletělo přes stři sta třicet tři stříbrných střech. Šel pštros s pštrosicí a pštrosáčaty Pštrosí ulicí do pštrosárny.

Sloveso mít (дієслово мати) já mám -ám my máme -áme ty máš -áš vy máte -áte on má -á oni mají -ají ona ony ono ona nemám nemáme nemáš nemáte nemá nemají

Česká konstrukce já mám… Já mám knihu (4. pád). = У мене є книга (1.pád). Ty máš bratra. (брат) On má psa. (пес) Ona má sestru. (сестра) Dítě (ono) má hračku. (іграшка) My máme čas. (час) Vy máte auto. (автомобіль) Oni mají velký dům. (дім) Ony mají krásné vlasy. (Гарне волосся) Letadla (ona) mají křídla. (крило)

Časování sloves (vzor mít) Наприклад: snídat, obědvat, vstávat, odpovídat, poslouchat Snídám brzy (скоро). Obědvám pozdě (пізніше). Vstávám v šest hodin (b 6:00). Odpovídám rychle (швидко). Poslouchám dobře (добре). Řekněte v dalších osobách (приклад): Snídáš brzy. Snídá brzy. Snídáme brzy. Snídáte brzy. Snídají brzy.

Cvičení – Rozumíte? Přečtěte s českým přízvukem!!! voda, med, ruka, teplý, noha, mete, metro, malina, adresa, zelený, zákony, nese, den, sestra, pero Doplňte správný tvar slovesa MÍT Vy …………… krásný dům. Ty ………. bratra? Ne, já ……….. bratra, ale ……….. sestru. Ona ……… červené pero. On ………….. dvě sestry, ale jen jednu.