Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny 4. ročník
Advertisements

Semenné rostliny, rostlinné orgány
DOPLŇOVAČKA – pojmy nahosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
VĚDOMOSTNÍ TEST anatomie a morfologie nahosemenných rostlin Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Rostliny 1.třída.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Stonek Mgr. Helena Roubalová
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Třídění rostlin - stonek
Opakování 7. ročníku 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VYŠŠÍ ROSTLINY II. – zástupci nahosemenné rostliny-jehličnany Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Tato prezentace je věnována všem mladým a vášnivým houbařům. Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Stavba rostlinného těla
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
Rostliny podle stavby těla
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY JEHLIČNATÉ STROMY
Rostlinné orgány - stonek
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis - Biologie rostlin
ŽIVÁ PŘÍRODA - ROSTLINY
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
PŘÍRODOPISNÁ HRA KAPSA EKOSYSTÉM LES
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
MECHY Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
EKOSYSTÉM L E S Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Lidské rasy, národy, jazyky
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
Stavba rostlinného těla Stonek
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Krytosemenné rostliny
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Stonek Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
ROSTLINY.
STONEK ROSTLINY.
BOTANIKA Procvičování pojmů
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková. VĚDOMOSTNÍ HRA – Je to pravda, nebo ne VYŠŠÍ ROSTLINY I. Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.

Anotace: Soubor se skládá ze zábavní vědomostní hry, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci mají formou hry potvrdit tvrzení, či vyvrátit. O uvedeném organismu pohovořit a předat své znalosti ostatním žákům. Lze použít jako soutěž družstev. Je zde možnost odpovědi časově omezit. Formou zábavy si zde žáci prověřují své znalosti. Autor: Jitka Dvořáková Datum vytvoření: září 2013 Jazyk: čeština Vzdělávací oblast: člověk a příroda Obor: přírodopis Tematický okruh: biologie rostlin Učivo: anatomie a morfologie rostlin – stavba a význam jednotlivých částí těla vyšších rostlin Očekávaný výstup: odvodí na základě pozorování uspořádání rostlinného těla od buňky přes pletiva až k jednotlivým orgánům Speciální vzdělávací potřeby : žádné Klíčová slova: části těla vyšších rostlin Druh učebního materiálu: prezentace – zábavní vědomostní hra Cílová skupina: žák II.stupně Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělání – druhý stupeň – první období Typická věková skupina: 12 – 15 let

Kořeny jsou nadzemní části rostliny, upevňují 1. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Kořeny jsou nadzemní části rostliny, upevňují rostlinu v půdě a čerpají z ní vodu a živiny.

2. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Stonek je nadzemní část rostliny, vedoucí pomocí cévních svazků roztoky minerálních látek od kořenů k listům a organické látky vytvořené v listech na místa spotřeby u bylin stonkem dřevnatým u dřevin dužnatým.

3. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Listy vyrůstají většinou ze stonku a umožňují dýchání a odpařování vody.

Čepel a řapík nepatří do pojmů biologie rostlin. 4. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Čepel a řapík nepatří do pojmů biologie rostlin.

Řasy řadíme mezi vyšší rostliny. 5. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Řasy řadíme mezi vyšší rostliny.

Fotosyntéza je děj, který probíhá pouze v barevných květech rostlin. 6. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Fotosyntéza je děj, který probíhá pouze v barevných květech rostlin.

Lodyha, stéblo a stvol patří mezi typy stonků bylin. 7. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Lodyha, stéblo a stvol patří mezi typy stonků bylin.

Vyšší rostliny mají složitější stavbu těla než nižší rostliny. 8. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Vyšší rostliny mají složitější stavbu těla než nižší rostliny.

9. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Nahosemenné rostliny se rozmnožují za pomoci semen, která vyrůstají nahá (nejsou kryta v plodech).

10. JE TO PRAVDA, NEBO NE? Buňky a pletiva rostlin jsou naprosto stejné jako buňky a tkáně živočichů.

Správné odpovědi. - není pravda, jsou podzemní částí - není pravda, byliny mají stonek dužnatý a dřeviny (stromy a keře) mají stonek dřevnatý - je pravda - není pravda, čepel a řapík jsou části listu - není pravda, řasy patří mezi nižší rostliny - není pravda, k fotosyntéze je třeba chlorofyl - není pravda