Základy hudební abecedy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Advertisements

Hudební partitura Partitura je přehledný záznam vícehlasé ( instrumentální i vokální ) skladby. V partituře jsou všechny nástroje orchestru zapisovány.
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
Algebraické výrazy: lomené výrazy
PROCVIČOVÁNÍ NOTOVÉHO PÍSMA
Soustava lineárních nerovnic
ZÁVĚREČNÁ PRÁCE Využití ICT ve výuce hudební výchovy
Hudební kouzlení.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Název Notopis 1 Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník
Posuvky Posuvky posouvají tón o něco výš nebo ho naopak snižují .
PROCVIČOVÁNÍ NOTOVÉHO PÍSMA
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Hudební výchova Notová osnova, noty, hudební abeceda
Hudební kvíz Kristýna Čermáková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv42/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
Elektronická učebnice - II
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Hudební výrazové prostředky
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum: Ročník: 3.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Multimédia Multimediální prezentace Ročník: 8 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Multimédia 1 Ověřeno ve výuce:
ZVUKY A TÓNY VLASTNOSTI TÓNŮ.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv41/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Název Hudební značky, notace
Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“
ZVUKY A TÓNY.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum: Ročník: 3. Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor / předmět: Hudební výchova Tematický okruh:
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv43/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
ZVUK A JEHO VLASTNOSTI.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_Píseň Narozeninová,
SEM VLOŽTE RAZÍTKO. Poznámka: Tato brožura je určená k tisku. Pokud chcete mít jistotu, že je umístění pro tisk správně nastavené, zkuste si ji nejdřív.
HUDEBNÍ VÝCHOVA TŘÍČTVRŤOVÝ TAKT
Dvourozměrné geometrické útvary
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Opakování Délka not, pomlky, takty.
Test k ověření praktických dovedností z HV
Notová osnova Houslový a basový klíč.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/08
Zpracovala: Mgr. Iva Novotná
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
HUDEBNÍ NAUKA Hudební abeceda.
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_71_NOTA
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Druhy Not.
TÉMA: Délky not, rytmus a takt ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
TÉMA: Notová osnova a délky not ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Soustava lineárních nerovnic
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
TÉMA: Notová osnova a klíče ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Pojem zlomek a jeho zápis.
Hudební kouzlení.
Notová osnova.
Pojem zlomek a jeho zápis.
* Zlomky Matematika – 7. ročník *.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY_32_INOVACE_418 _DÉLKY NOT, TVOŘENÍ TAKTŮ (5. roč. ) Mgr
HUDEBNÍ VÝCHOVA NOTOVÁ OSNOVA, HOUSLOVÝ KLÍČ
Definiční obory. Množiny řešení. Intervaly.
Pojem zlomek a jeho zápis.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
TÉMA: rytmus a melodie ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Transkript prezentace:

Základy hudební abecedy Iveta Suchánková

Nyní můžete pokračovat v programu nebo rovnou přeskočit na test… Chci si zopakovat teorii Chci zkusit test

Co to je hudební abeceda? Abychom si mohli povídat o hudební abecedě, musíme znát části notové osnovy. Sem patří houslový klíč nebo basový klíč a samozřejmě noty

Proč, kam a jak noty zapisujeme? Na otázku „proč noty zapisujeme“ je jednoduchá odpověď: aby muzikanti věděli, co mají hrát. Zamysleme se ale nad tím, „kam noty zapisujeme“. Mohou být kdekoliv se nám zlíbí? ANO NE

Opravdu mohou noty být kde se jim zachce? ANO NE

Nemohou, každá nota má své místo!

Kam a jak? Teď už víme, že noty mají každá své místo. A kam že je to zapisujeme? Do notové osnovy, která se skládá z linek a mezer, přesně z 5 linek a 4 mezer: A samozřejmě nesmí chybět nám již známý houslový klíč

Zápis not Noty zapisujeme podle ustáleného pravidla tak, jak jdou jednotlivé tóny za sebou: c d e f g a h c2

A nyní k samotným notám Proč každá nota může vypadat jinak? Co určuje jejich vzhled? Není to nic jiného než délka trvání. A jsme zase u muzikantů – kdyby totiž všechny noty vypadaly stejně, hudebníci by nevěděli, jak dlouho například má daná nota znít a opět by nebyla hudba, ale jenom směs zvuků.

Rozdělení not podle délky trvání Nota celá – zní všechny čtyři doby, má prázdnou hlavičku, nemá nožičku (klikněte na ikonu a počítejte do čtyř) Nota půlová – zní polovinu noty celé, to znamená dvě doby, má prázdnou hlavičku a nožičku (klikněte na ikonu a počítejte…)

Rozdělení not podle délky trvání Nota čtvrťová – zní pouze jednu dobu, má vyplněnou hlavičku a nožičku (klikněte na ikonu a… do kolika napočítáte?) Nota osminová – zní polovinu doby, má vyplněnou hlavičku, nožičku a praporek (klikněte na ikonu a dávejte dobrý pozor!)

Dávali jste pozor? Na začátku notové osnovy musí být: francouzský klíč nebo šroubovák houslový klíč nebo basový klíč houslový klíč nebo nějaký obrázek

Dávali jste pozor? Z čeho se skládá notová osnova? z 5 linek a 6 mezer ze 4 linek a 5 mezer z 5 linek a 4 mezer

Dávali jste pozor? Jak zapisujeme noty do notové osnovy? jak se nám chce podle pravidla, jak jdou tóny za sebou záleží na tom, jakou má skladatel náladu

Dávali jste pozor? Jak dlouho zní nota celá? 4 doby 1 dobu jak dlouho chce

Dávali jste pozor? Jak dlouho zní osminová nota? 8 dob 2 doby polovinu doby

OPAKOVÁNÍ JE MATKOU MOUDROSTI!!! Gratulujeme!!! Jste na konci naší procházky hudební teorií. Pokud jste měli všechny otázky v testu dobře, jste šikulky. Z chybiček si nic nedělejte, žádný učený z nebe nespadl, projděte si program ještě jednou a nezapomeňte, že OPAKOVÁNÍ JE MATKOU MOUDROSTI!!!