Adaptivní webové systémy v e-learningu Miroslav Bureš Odborná skupina Webing, katedra počítačů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IVIG 2008 Výsledky průzkumu informačního vzdělávání na VŠ v ČR v roce 2008 Zpracovala: Hana Landová, UK v Praze, ÚISK Prezentuje: Lenka Bělohoubková, VŠE.
Advertisements

Nový přístup k aplikacím Vema
Martin Weiter, Petr Zdílna, Karolína Černá, Miroslava Krčmová
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Vypracoval: Jiří Hlaváček
Bakalářský studijní program Softwarové technologie a management (STM) Prof. Ing. Jiří Žára, CSc.
E-learning a studenti kombinovaného studia VŠ projekt do předmětu E-learning Lucie Jirků, UČO květen 2004.
Využití Free a Open Source licencí ve školství CZ / /0308 PROJEKT: Má shrnout typy jednotlivých licencí a osvětlit jejich podstatu, rozdíly.
Vypracoval: Ladislav Navrátil, EI-4 Umělá inteligence Zaměření Expertní systémy.
Projekt Informační a vzdělávací portál Libereckého kraje I CZ.1.07/1.1.00/ I Technologie portálu Pavel Krayzel CELN o.s.
Workshop - internetové poradenství. Vzdělávání v oblasti IP Nová oblast Nová oblast  Pro nás  Obecně Do současné doby se kurzům IP věnovaly zejména.
Tvorba webových aplikací
Definování prostředí pro provozování aplikace dosud jsme řešili projekt v obecné rovině aplikace bude ovšem provozována v konkrétním technickém a programovém.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Obor informační technologie
NaviTerier Navigační systém pro zrakově postižené.
Studijní opory pro distanční vzdělávání z hlediska pedagoga Jitka Komárková Ústav systémového inženýrství a informatiky Fakulta ekonomicko-správní Univerzita.
Moderní vzdělávací systémy vyšších a vysokých škol neuniverzitního typu Ing. Daniel CHOC CCA Group a.s.
Systémy pro podporu managementu 2
IVIG 2005 Informační vzdělávání a informační gramotnost v teorii a praxi vzdělávacích institucí Projekt online systému podpory informačního vzděláván v.
E-learning ve výuce na SŠ
Zkušenosti s elektronickou podporou výuky
Zkušenosti s distančními formami výuky na Slezské univerzitě
E-learningový kurz ÚK PdF bilance ročních zkušeností.
ELearningové kurzy o daňových a celních otázkách.
ELearning na FIM UHK Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
PROJEKT ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY V ELEKTROTECHNICKÝCH OBORECH Realizátor projektu: Střední škola technická Žďár nad Sázavou od Vyšší odborná.
WAP 2.0 v XHTML a WAP CSS, Autor: Miroslav Klíma Vedoucí práce: PaedDr. Petr Pexa kvalitní web na display mobilního telefonu…
Internet.  Celosvětový systém propojených počítačů  Funkce  Sdílení dat  Elektronická pošta.
Seminář HCI, ÚISK FF UK, HCI v kontextu kognitivní vědy.
PARTNER PROJEKTU OBCHODNÍ AKADEMIE A STŘEDNÍ ZEMĚDĚLSKÁ ŠKOLA BRUNTÁL Ing. Ladislav Konopka Bruntál
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Využití počítače ve výuce zeměpisu Školení SIPVZ – úroveň S Školitel: Antonín Jalovec.
Aplikovaná informatika Zimní semestr 2013/2014. Ing. Bohuslav Růžička, CSc. tajemník katedry K101 kancelář: 215 tel
Systémy pro podporu managementu 2 Inteligentní systémy pro podporu rozhodování 1 (DSS a znalostní systémy)
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Anglické standardy při psaní projektu Osnova kurzu
CZ / /0045 Centrum podpory talentů České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická Agentura VEREMA, RLC, SofCon, WAGO, BAEL.
INTERNET – struktura, fungování a přehled využití
Vyhodnocení ankety „Kde a jak hledáte odborné informace?“
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky e-Learning na Portálu veřejné správy Renata Brožková, Jiří Průša Ministerstvo informatiky.
Nové technologie pro webové aplikace v cestovním ruchu Nové technologie pro webové aplikace v cestovním ruchu Pavel Čech Unverzita Hradec Králové.
Studium eLearningovou formou na Obchodně podnikatelské fakultě Slezské univerzity v Karviné Petr Korviny, Jaroslav Ramík
ISSS IS HN/SS Softwarová architektura informačního systému hmotné nouze a sociálních služeb Jindřich Štěpánek
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B17 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření Duben 2013.
Ostravice Možnosti mobilních technologií při řešení projektů a v organizaci času Mgr. Rostislav Fojtík Ostravice
Přístup do IS z mobilních zařízení Tomáš Tureček Katedra Informatiky FEI VŠB-TU Ostrava.
Michala Čičváková Národní centrum Europass ČR Portfolio dokumentů Europass.
IBM - CVUT Student Research Projects GPS CarComputer Ondřej Buček Miroslav Janošík
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Global network of innovation Identity a Access Management v heterogenním prostředí Marta Vohnoutová 19. dubna 2015.
Ing. Jarmila Cikánková Oddělení datových služeb CENIA.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_PSK-4-10.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B8 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření listopad.
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
České vysoké učení technické v Praze Fakulta stavební Katedra mapování a kartografie Návrh koncepce prostorového informačního systému památkového objektu.
13.přednáška – Elektronické zásobování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd.
Open Source LMS systémy Open eDoceo Miroslav Bureš.
PRAKTICKÁ ÚČETNÍ Grantový projekt: reg. číslo projektu: CZ.1.07/3.2.07/ realizátor projektu: HM EKOND, spol. s r.o., Ostrava.
Adaptace on-line David Kunssberger Miroslav Lupač Agentura Koniklec, o. p. s.
JAK REAGUJÍ UČITELÉ 1. STUPNĚ NA ZAVÁDĚNÍ ZÁKLADŮ INFORMATIKY DO VÝUKY ICT Jiří Vaníček Jihočeská univerzita, Pedagogická fakulta DidactIG Liberec 5. 2.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
1 Dopravní simulace Lekce 1:Úvod. 2 Představení Ondřej Přibyl, Ph.D. Schůzky: Konzultační hodiny: dohodou.
Kapitola 5: Úvod do analytických technologií Webu Vítězslav Šimon (SIM0047) Adaptivní webové systémy (AWS)
Problémy výpůjčního protokolu v „nejlepší knihovně na světě“
Nástroje podpory uživatelů
eLearningové kurzy o daňových a celních otázkách
Projekt BOZP Výsledky první části České vysoké učení technické
Podpora adaptivní navigace
Transkript prezentace:

Adaptivní webové systémy v e-learningu Miroslav Bureš Odborná skupina Webing, katedra počítačů ČVUT FEL (

Budoucí koncepce internetu: adaptivní přístup k uživateli sémantický web (=? web 2.generace) koncepce webu jako jednotné databáze (obecný problém s jednotnou výměnou dat) 2

Adaptivní přístup k uživateli přizpůsobení uživatelského rozhraní přizpůsobení formy podávání informací přizpůsobení informačního obsahu Odlišnosti studentů reprezentovány pomocí charakteristiky, profilu uživatele znalosti z oblasti sdělovaných informací paměť, inteligence každému vyhovuje rozdílný způsob výkladu zkušenosti v používání počítače 3

E-learning Získávání informací o studentovi pokládání přímých otázek testy z vykládané látky sledování chování studenta v e-learningovém kurzu (~network traffic) závěry na základě získaných informací - kvalitativně nové informace ze sady předchozích (~data mining) 4

Obecné příklady adaptace dokumentu přizpůsobení uživatelské rozhraní změna topologie hypertextu v závislosti na pohybu uživatelů v prostoru hypertextu rozšíření konkrétní pasáže dokumentu o podrobnější vysvětlení problematiky změna konkrétní pasáže dokumentu za její alternativu 5

Důsledky adaptivního přístupu o studentovi sbíráme konkrétní informace (problémy s důvěrou studentů) vyšší efektivita výuky přijatelnější forma elektronické výuky cílem není simulace „živého“ pedagoga ale zkvalitnění e-learningu 6

Děkuji za pozornost