Adaptivní webové systémy v e-learningu Miroslav Bureš Odborná skupina Webing, katedra počítačů ČVUT FEL (
Budoucí koncepce internetu: adaptivní přístup k uživateli sémantický web (=? web 2.generace) koncepce webu jako jednotné databáze (obecný problém s jednotnou výměnou dat) 2
Adaptivní přístup k uživateli přizpůsobení uživatelského rozhraní přizpůsobení formy podávání informací přizpůsobení informačního obsahu Odlišnosti studentů reprezentovány pomocí charakteristiky, profilu uživatele znalosti z oblasti sdělovaných informací paměť, inteligence každému vyhovuje rozdílný způsob výkladu zkušenosti v používání počítače 3
E-learning Získávání informací o studentovi pokládání přímých otázek testy z vykládané látky sledování chování studenta v e-learningovém kurzu (~network traffic) závěry na základě získaných informací - kvalitativně nové informace ze sady předchozích (~data mining) 4
Obecné příklady adaptace dokumentu přizpůsobení uživatelské rozhraní změna topologie hypertextu v závislosti na pohybu uživatelů v prostoru hypertextu rozšíření konkrétní pasáže dokumentu o podrobnější vysvětlení problematiky změna konkrétní pasáže dokumentu za její alternativu 5
Důsledky adaptivního přístupu o studentovi sbíráme konkrétní informace (problémy s důvěrou studentů) vyšší efektivita výuky přijatelnější forma elektronické výuky cílem není simulace „živého“ pedagoga ale zkvalitnění e-learningu 6
Děkuji za pozornost