ÚVODNÍ WORKSHOP Brno
Cílem projektu je podpora profesního rozvoje pedagogických pracovníků základních škol s využíváním ICT ve výuce, prostřednictvím školení a dalších vzdělávacích aktivit za pomoci moderních dotykových zařízení v období Projekt se skládá celkově ze sedmi klíčových aktivit. Hlavní aktivity projektu jsou určeny především praktickým informacím a činnostem, se kterými budou pedagogové prostřednictvím školení a workshopů seznámeni.
OBLAST A: Mentoring a podpora pedagogických pracovníků při pedagogických a technických problémech s využitím ICT ve výuce. A1: Vzdělávání ředitelů. A2: Mentoring a podpora pedagogických pracovníků školy. A3: Metodik ICT ve škole.
OBLAST B: Vzdělávání pedagogických pracovníků a rozvoj jejich souvisejících kompetencí k integraci ICT do výuky. 4: Vzdělávání pedagogických pracovníků k integraci ICT do výuky – co máme: ◦ 4.1: Rozšíření praktických zkušeností s interaktivní tabulí a jejím SW. ◦ 4.2: Rozšíření praktických zkušeností s MS Office (WORD, EXCEL, PowerPoint). 5: Vzdělávání pedagogických pracovníků k integraci ICT do výuky – co chceme: ◦ Práce s tabletem a řešení běžných úloh. 6: Oborové didaktiky. 7: Evaluace.
Webový portál včetně sekce Vzdělávání: ◦ Hlavní kontaktní na mentorský tým – lze řešit veškeré záležitosti týkající se projektu: ◦ Hlavní zástupce – Věcný manažer: ◦ Ing. Jan Liška ◦ EDUKA CENTRUM s.r.o. ◦ Bezručova 1166/14 ◦ , Šternberk
Mentoring a podpora pedagogických pracovníků: Podaktivity: ◦ Úvodní WORKSHOP. ◦ Osobní konzultace na školách. ◦ E-Learning – podpora pedagogických pracovníků, online konzultace. ◦ Závěrečný WORKSHOP.
Cíl aktivity: ◦ Praktická, metodická a technická pomoc s integrací ICT po celou dobu projektu. ◦ Kontinuální podpora a řešení problémů. Forma aktivity: ◦ Osobní konzultace. ◦ On-line konzultace. Sdílení metod, postupů a dalších informací svázaných s cílem aktivity.
Každá škola má možnost vyžádat si osobní konzultaci. Lektor bude přímo na místě školy řešit záležitosti týkající se zejména: ◦ Školní SW (Výukové programy aj.) a zařízení. ◦ Oborové didaktiky.
Možnosti: ◦ Synchronní – chat s přihlášenými uživateli, pravidelně - min. 2 hod./týdně bude k dispozici lektor ( ové upozornění). ◦ Období: Listopad/Prosinec 2014 ◦ Asynchronní – komunikace v rámci sítě Vzdělávání na webovém portálu. ◦ Období: Prosinec 2014 až Červenec 2015
Každý účastník projektu si musí zřídit účet (registrovat se) a účastnit se povinných akcí, které budou vztaženy k jednotlivým klíčovým aktivitám. Registrací bude uložen jeho , na který budou chodit informace o termínech on-line školení! Registrovaný uživatel získá přístup k síti Vzdělávání, možnost stahovat výukové materiály, klást dotazy, účastnit se diskuze. Registrace:
V rámci registrace účastníka projektu na webovém portálu je nutný zadat jeden Přístup do skupiny. Skupiny: PřístupSkupina Pouze na WorkshopuŘeditel Pouze na WorkshopuMetodik ICT Pouze na WorkshopuPedagog 1.stupeň ZŠ Pouze na WorkshopuPedagog 2.stupeň ZŠ – Přírodovědné předměty Pouze na WorkshopuPedagog 2.stupeň ZŠ – Humanitní předměty a jazyky Pouze na WorkshopuPedagog 2.stupeň ZŠ – Výchovné předměty
Při registraci na projektový portál účastník zadává pouze jeden přístup. Nastavení do dalších skupin provede na základě žádosti účastníka Administrátor: ◦ Např. pro pedagogy vyučující jak přírodovědné, tak humanitní předměty a jazyky. Účastníci projektu se musí registrovat nejpozději do !
Po dokončení Registrace bude automaticky odeslán účastníkovi obsahující jeho zvolené heslo. Přihlášení do portálu lze provést na:
Nástěnka je úvodní stránka přihlášeného účastníka, obsahuje základní informace a možnost vstoupit do různých sekcí portálu:
V sekci Můj profil lze měnit např. heslo. Důležitou součástí je rovněž pole Požadavky a hlášení, kterým lze kontaktovat administrátora, aby např. zařadil daného účastníka do další skupiny. Registrovaný měnit nelze!
Sekce Vzdělávání je určena asynchronní formě komunikace a vzdělávání. Je členěna dle klíčových aktivit. V každé aktivitě budou mentoři a lektoři zveřejňovat výukové materiály či úlohy. Účastníci projektu se mohou k jednotlivým materiálům dotazovat a přikládat vlastní soubory.
Sekce Webináře je určena synchronní komunikaci (online chatu) mezi mentory/lektory a účastníky projektu. Webináře budou k dispozici vždy jednorázově nebo průběžně, určené pro konkrétní skupiny účastníků. ◦ Cílem je pokládání otázek a řešení problémů v reálném čase. Povinné / Nepovinné Pozvané skupiny účastníků budou o termínu konání Webináře předem informovány em. ◦ Na webináře se bude nutno předem přihlásit – systém bude generovat „prezenční listinu“.
Sekce bude obsahovat soubory větší než 5MB, které nelze nahrát na portál klasickou cestou v sekci Vzdělávání. Mohou zde být zveřejňovány rovněž doprovodné výukové materiály, manuály, instalační soubory atd.
Sekce Krátké zprávy je určena pro rychlé informace ve směru Mentor/Lektor => Účastníci. Krátké zprávy mohou obsahovat informace týkající se: ◦ Termínů prezenčních školení. ◦ Termínů online školení. ◦ Upozornění na změny v projektu. ◦ Upozornění na technické výluky atd.
Helpdesk je určen dotazům účastníků projektu zejména z těchto oblastí: ◦ Obecné dotazy týkající se klíčových aktivit projektu. ◦ Technické potíže s dodaným zařízením (tablety). ◦ Technické potíže při práci s projektovým portálem. Na dotazy budou odpovídat členové řešitelského týmu projektu. Odpověď bude tazateli rovněž zaslána na jeho .
Tato prezentace bude zveřejněna na WWW portálu projektu ve volně dostupné sekci Klíčové aktivity – Aktivita A2. (nebude obsahovat přístupy do skupiny) Příloha je k dispozici v sekci Soubory.