Efektivní využití energie ve vozidlech (32% nyní) – cesty a synergie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Prof. Ing. Ivo Vondrák, CSc.
Advertisements

Vlastislav Tůma šéfredaktor Truck&business
Aktivní domy a inteligentní regiony
Energetický management budov Jiří Karásek Fakulta stavební, ČVUT v Praze K126.
Energetický management budov Jiří Karásek Fakulta stavební, ČVUT v Praze K126.
ANO? Zajímáte se o některou z těchto oblastí?
Centrum výzkumu a využití obnovitelných zdrojů energie (CVVOZE) Regionální výzkumné centrum.
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
Technologická platforma Vozidla pro udržitelnou mobilitu
Energetická bezpečnost regionu Workshop v rámci projektu Energetický Inovační Portál CZ-PL.
ČVUT v Praze Fakulta stavební Katedra technických zařízení budov ČVUT v Praze Fakulta stavební Katedra technických zařízení budov Energetický audit VYHLÁŠKA.
Řízení jakosti Číslo předmětu: Na cvičení je nutno nosit: - vlastní přezůvky, -kalkulačku se základní statistikou Cvičení budou v laboratoři.
NÁZEV: Udržitelné stavebnictví a průmysl Přednášející KAM Sika CZ Vedoucí PS 12 v Czech BCSD FOTO.
Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Energetický management jako nízkonákladové opatření k dosažení úspor
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
Ing. Jiří Štochl, technický ředitel, TEDOM-VKS s.r.o
FAKULTA TECHNOLOGIE OCHRANY PROSTŘEDÍ Ústav plynárenství, koksochemie a ochrany ovzduší Emisní charakteristiky vodíku se zemním plynem SEMESTRÁLNÍ PROJEKT.
Analýza životního cyklu biopaliv Analýza životního cyklu biopaliv Ministerstvo životního prostředí Vršovická Praha 10 Ústředna:
Presentation Title. Pracovní skupina Czech BCSD pro energetiku Josef Votruba ENVIROS, s.r.o Pracovní skupina Czech BCSD pro energetiku.
4-17 ENET, VŠB-TU Ostrava.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ POLITIKY STABILNÍ ELEKTŘINA ZA PŘIJATELNOU CENU AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ.
Palivové články - - teoretické základy a praktická realizace
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
1. 2 VÝZKUMNÉ CENTRUM JOSEFA BOŽKA Katedra elektrických pohonů a trakce K ČVUT Praha ELEKTROMOBILY A HYBRIDNÍ ELEKTROMOBILY Díl II Prof. Ing. Zdeněk.
Chytré sítě Smart grids.
Univerzitní centrum energeticky efektivních budov
Hybridní káry Slovem "hybridní" se rozumí kombinace několika zdrojů energie pro pohon jednoho dopravního prostředku.
Možnosti rozvoje alternativních paliv v dopravě v České republice Praha
Brno, 2. června Sdružení automobilového průmyslu Technologická platforma „Vozidla pro udržitelnou mobilitu“ „Vozidla pro udržitelnou mobilitu“ Strategická.
První – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel“
Bakalářský studijní program Elektrotechnika Obor  Aplikovaná a komerční elektronika Oborová katedra  Katedra elektroniky.
OBOR ENERGETICKÉ INŽENÝRSTVÍ
POLOHA TĚŽIŠTĚ AUTOMOBILU
Průhonice, 7.dubna Technologická platforma „Vozidla pro udržitelnou mobilitu „Vozidla pro udržitelnou mobilitu (stručná informace o současném stavu.
Technologická platforma Vozidla pro udržitelnou mobilitu Vedoucí projektu: Ing. V. Volák, Ricardo Prague Vedoucí projektu: Ing. V. Volák, Ricardo Prague.
Střední odborná škola Otrokovice
AEM – význam a vliv krajských energetických koncepcí.. ENVIROS s.r.o. Vladimíra Henelová a kol. ÚEK - územní interpretace Státní energetické koncepce.
Energetické a ekologické scénáře pro přípravu aktualizace energetické koncepce Poděbrady
VIII. Jarní konference energetických manažerů Poděbrady, 10. Března 2004 Trendy v energetickém managementu v ČR a EU Ing. Vladimír Dobeš, M.Sc. ředitel.
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
1 Aktualizovaná SEK a prosazení zásad SEK do energetické legislativy ČR Česká energetika v kontextu energetiky Evropské unie Konference AEM – Poděbrady.
snížit spotřebu paliva
Vodíkový prograM Technické univerzity v Liberci
VÝKONOVÝ ENERGETICKÝ BALANCÉR FVE VÝKONOVÝ ENERGETICKÝ BALANCÉR FVE PETR VACULÍK ENET ENERGETICKÉ JEDNOTKY PRO VYUŽITÍ NETRADIČNÍCH ZDROJŮ ENERGIE VŠB.
Evropský projekt vzdělávání pedagogických pracovníků Střední odborná škola a střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338.
Česká asociace pro hydrauliku a pneumatiku (CAHP) Vybrané aplikace tekutinových mechanismů v automobilech 1. března 2016.
Centrum výzkumu Řež s.r.o. Výzkum a vývoj v jaderné energetice Ján Milčák
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Elektronické zapalování Tematická oblast:Zapalování Ročník:2. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Palivová soustava vznětového motoru OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U
Centrální zásobování teplem Kulatý stůl Hospodářská komora ČR Ing. Pavel Bartoš viceprezident HK ČR , Praha.
OKO pro výzkum nových technologií Pracovní setkání inovačních firem Konsorcium: BIC Brno, spol. s r.o. Grantika CS, a.s. Regionální poradenská agentura,
Reaktor na odstranění organických plynných látek D. Jecha
Centrum energeticky efektivních budov.  CLB vzniklo jako sdílená infrastruktura, tedy seskupení firem a akademických pracovišť na vývoj systémů technologií,
VY_32_INOVACE_AUT1_15 Požadavky na karoserii z hlediska bezpečnosti.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Snímače v motorových vozidlech I. Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení.
Zkušenosti se sledováním uhlíkové stopy Airport Carbon Accreditation
Chytrý Jihomoravský kraj ?
PROFIL FAKULTY Vzdělávací činnost Vědeckovýzkumné aktivity Bc. studium
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VVI – nástroj ke zvýšení konkurenceschopnosti
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Vodík a spalovací motory
Silnoproudá elektrotechnika
Výukové a výzkumné centrum v dopravě
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Aplikovaná elektronika
Výroba syntetického zemního plynu katalytickou methanizací
Finanční podpora pro provozovatele LDS v rámci V. Výzvy Smart grids
Transkript prezentace:

Efektivní využití energie ve vozidlech (32% nyní) – cesty a synergie Nová syntetická paliva: obnovitelné zdroje, akumulace jaderné a tepelné energie Nové pohonné jednotky (pokročilé spalovací motory – spalování, snížení ztrát, přeplňování – 15% na spotřebě, snížení hmotnosti – 5%, palivové články – 30%, hybridy – 25%) při dodržení emisních limitů škodlivin a zlepšení dynamiky a aktivní bezepčnosti Nové a efektivně využité materiály (snížení hmotnosti - 20% na spotřebě při zachování pasivní bezpečnosti a pohodlí) Aplikace multifunkčních materiálů a inteligentního řízení – 10-20% na spotřebě při zlepšení aktivní bezpečnosti. Vozidlové motory pro distribuovanou energetiku – nízké ceny sériově vyráběných jednotek na alternativní paliva s vysokou účinností.

Záměr na náplň vozidové části Efektivního využití energie koncepce pohonových i nosných částí vozidel a spalovací motory, a to včetně systémů řízení a využití elektrických pohonů, jejich podrobnou optimalizaci, nutnou pro posouzení inovačního potenciálu vybrané koncepce; prostředky simulace na základě kalibrovaných modelů (algoritmy, databáze), prostředků experimentálního výzkumu a vyhodnocení jeho výsledků inverzními algoritmy ); algoritmy, procesy a elektronický hardware automatického řízení vozidel jako celku i jejich subsystémů – motorů, pohonových řetězců a podvozků založený na prediktivní regulaci a na optimalizaci , včetně distribuovaných systémů automobilové elektroniky. 5 integrovaných projektů EU FP 6 a FP 7, TANDEM, IMPULS, GA ČR, .... Spolupráce Škoda Auto, TEDOM, ČZ Strakonice, PBS Velká Bíteš, Ricardo Prague, Porsche Engineering Services Mercedes Benz technology Bohemia, ... Zahraničí VW AG, Daimler AG, Renault, Ford, Gamma Technologies, ...

Účinnost hnacího ústrojí - ČVUT 2007 Snižování ztrát dle paliva a pohonu – přeplňování, optimalizace spalování, optimalizace využití výkonu, zavádění nových koncepcí Účinnost hnacího ústrojí - ČVUT 2007 benzin nafta motor- vodík – pal. čl.

Firmy, které již projevily zájem Velcí výrobci motorů a příslušenství Škoda Auto, a.s. (spolupráce s VW AG Výzkum) TEDOM s.r.o. divize MOTORY ČZ Strakonice a.s., divize Turbo PBS Turbo s.r.o. Velká Bíteš Honeywell Turbo Technologies Brno spol. s r.o. Motorpal a.s. Jihlava STAVUS a.s., Příbram Výzkumné a servisní organizace Ricardo Prague s.r.o. Mercedes Benz technology Bohemia s.r.o. Porsche Engineering Services Praha s.r.o. Volke Mladá Boleslav a.s. SWELL spol. s r.o., Hořice Aicta Design Works s.r.o.

Mezinárodní spolupráce Centra 1. NICE - New Integrated Combustion System for Future Car Engines - variabilní motor s využitím mechatronických prvků v tvorbě směsi i řízení naplnění válce, kombinace spalování SI/HCCI (CAI), CI/HCLI/HPLI. 2004-2008 – vstřikování, tvorba paprsku paliva, přeplňování, EGR, přechodové režimy (nekonvenční přeplňování, řízení teploty plynů i dílů, EGR), extrapolace výsledků z jednoválcového motoru . GREEN Heavy Duty Engine - využití CNG a jeho derivátů. 2005-2008. Výzkum vlivu složení plynu na vysoce účinné motory, MN a skutečná odolnost proti klepání. Roads2HyCOM 2006 - 2009 – mapování výzkumných a výrobních činností ve Střední Evropě, hledání a překlenování mezer ve vodíkové ekonomice, rozšiřování výsledků, zodpovědnost za zpracování úprav inženýrského studijního plánu. InGAS - Integrated Gas Engine – využití plynných paliv pro budoucí vozidlové motory. 2008 – 2013. Koordinace FIAT, E.On-Ruhrgas, Gaz de France ad. Dalších 5 projektů v hodnocení. Členství EARPA (European Automotive Research Partners Association) a ERTRAC (European Road Transport Advisory Committee, technologická platforma). Účast na aktivitách EUCAR (European Cooperation in Automotive Research, složka ACEA).

Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka Moderní hnací jednotka a vozidlo je výsledek integrovaného výzkumu - JBRC Subjektivní užitná hodnota  prodejnost výkon – dynamika jízdy pohodlí pověst vozidla Bezpečnost provozu aktivní pasivní vnější pasivní vnitřní integrované řízení vozidla z hlediska stability a dynamiky Ekonomika provozu druh a cena paliva účinnost motoru účinnost převodu/přenosu řízení jízdních režimů jízdní odpory rekuperace jízdních ztrát (hybridizace) údržba a opravy, životnost dílů Trvalá udržitelnost provozu využití paliva well-to-wheels –to-payload emise well-to-payload ovlivnění okolí výrobou a likvidací vozidel integrované řízení pohonového řetězce z hlediska energie a emisí

Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka Moderní hnací jednotka a vozidlo je výsledek integrovaného výzkumu - JBRC Subjektivní užitná hodnota  prodejnost výkon – dynamika jízdy pohodlí pověst vozidla Bezpečnost provozu aktivní pasivní vnější pasivní vnitřní Konkurenceschopnost integrované řízení vozidla z hlediska stability a dynamiky Ekonomika provozu druh a cena paliva účinnost motoru účinnost převodu/přenosu řízení jízdních režimů jízdní odpory rekuperace jízdních ztrát (hybridizace) údržba a opravy, životnost dílů Trvalá udržitelnost provozu využití paliva well-to-wheels –to-payload emise well-to-payload ovlivnění okolí výrobou a likvidací vozidel integrované řízení pohonového řetězce z hlediska energie a emisí

Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka Integrované inženýrství - JBRC IMEP BMEP Air Excess  Qn = 0.8 0.1 Parametrický návrh výzkum prostředků pro simulaci a měření předběžná parametrická optimalizace celku výsledná optimalizace s novými díly Koncepční návrh znalostní systém předběžný výpočet požadavky na nástroje návrhu Konstrukce dílů a jejich parametrická optimalizace díly motoru příslušenství převod/přenos výkonu řízení jízdních režimů a rekuperace jízdních ztrát (hybridizace) životnost dílů Experimentální výzkum modelů, dílů i celku měření na modelech (dynamika, aerodynamika, převody a přenosy) měření na celém motoru, pohonovém řetězci, vozidle