STRUKTURA - MULTIMEDIÁLNÍ ASPEKTY PŘEDVÁDĚNÍ doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc. UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Advertisements

1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Osobní prodej v souvislostech Pavla Kotyzová
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
1 Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
9.Komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_18.
Marketingové prostředí
1 Spotřebitelské chování SPOCH/ S2 Trendy. Nové segmenty. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
1.1. PUBLIC RELATIONS JAKO SOUČÁST MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
MARKETINGOVÝ MIX.
Poznámky k průzkumu.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
KOMUNIKAČNÍ SPECIFIKA IN STORE KOMUNIKACE
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
1 NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ.
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Podpora prodeje Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
8. Marketing.
Kupní chování a EU.
1 Komunikační a prezentační dovednosti / C2 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Marketingový mix v propagaci Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_01 Název materiáluReklama.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
1 VÝVOJ V LETECH doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Tvorba marketingového mixu
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Zadání seminární práce Marketingový mix vybraného sportovního produktu
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Transkript prezentace:

STRUKTURA - MULTIMEDIÁLNÍ ASPEKTY PŘEDVÁDĚNÍ doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc. UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ

MULTIMEDIÁLNÍ ASPEKTY PŘEDVÁDĚNÍ

MULTIMEDIÁLNÍ ASPEKTY PŘEDVÁDĚNÍ KATEGORIZACE MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ PĚT ZÁKLADNÍCH TYPŮ MK 1.REKLAMA 2.SALES PROMOTION 3.DIRECT MARKETING 4.OSOBNÍ PRODEJ 5.PUBLIC RELATIONS Jejich působení v současnosti je: synergické komplexní navazující, didakticky postupné v kombinaci racionality a emocionality s větší individualizací se snahou po impulsivnosti rozhodování a chování

MULTIMEDIÁLNÍ ASPEKTY PŘEDVÁDĚNÍ VLIVY MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ NA ZNALOSTI, OBJEM A KVALITU INFORMACÍ O PŘEDMĚTU NABÍDKY NA POSTOJE K PŘEDMĚTU NABÍDKY NA ÚMYSLY CHOVAT SE DOPORUČOVANÝM ZPŮSOBEM NA CHOVÁNÍ V DUCHU PROPAGAČNÍHO POSELSTVÍ

MULTIMEDIÁLNÍ ASPEKTY PŘEDVÁDĚNÍ MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE V SOCIÁLNÍM PROSTORU FAKTORY ÚČINNOSTI PROPAGACE – MK 1.GLOBÁLNÍ CELOSPOLEČENSKÉ FAKTORY 2.VNĚJŠÍ PROPAGAČNÍ FAKTORY ÚČINNOSTI 3.VNITŘNÍ PROPAGAČNÍ FAKTORY ÚČINNOSTI RESPEKTOVAT SKUTEČNOST, ŽE VEŘEJNOST NEVNÍMÁ KOMERČNÍ KOMUNIKACE JAKO SOUBOR SAMOSTATNÝCH DÍLČÍCH SDĚLENÍ, ALE JAKO CELEK KOMUNIKACE ZADAVATELE

MULTIMEDIÁLNÍ ASPEKTY PŘEDVÁDĚNÍ DĚJINNÝ PARADOX OD INDIVIDUÁLNÍ KOMUNIKACE K MASOVÉ, OD MASOVÉ K INDIVIDUÁLNÍ

MULTIMEDIÁLNÍ ASPEKTY PŘEDVÁDĚNÍ REKLAMA X PODPORA PRODEJE

MULTIMEDIÁLNÍ ASPEKTY PŘEDVÁDĚNÍ CO MUSÍME MÍT NA PAMĚTI

MULTIMEDIÁLNÍ ASPEKTY PŘEDVÁDĚNÍ KOMUNIKACE NA MÍSTĚ PRODEJE - NEJSILNĚJŠÍ MOTIVY KE KOUPI OBCHODYPOČET ODPOVĚDÍ Slevy211 Ochutnávky148 Nízká cena128 Reklamní letáky106 Novinka51 Způsob prezentace38 Doporučení prodavačů38 Obal31 Umístění zboží20 Kvalita5 Neodpověděl 282

MULTIMEDIÁLNÍ ASPEKTY PŘEDVÁDĚNÍ UPOZORNIT NA AKCE PŘÍMO V OBCHODĚ JE DŮLEŽITÉ

MULTIMEDIÁLNÍ ASPEKTY PŘEDVÁDĚNÍ

MULTIMEDIÁLNÍ ASPEKTY PŘEDVÁDĚNÍ

MULTIMEDIÁLNÍ ASPEKTY PŘEDVÁDĚNÍ JAK CHÁPAT MULTIMEDIALITU? CO VLASTNĚ V PRODEJNÍM PROSTORU VYTVÁŘÍME? 1.KOMUNIKAČNÍ PROSTŘEDÍ? 2.SPECIFICKÉ MÉDIUM? 3.PRODEJNÍ PŘÍLEŽITOSTI? 4.KUPNÍ MOTIVAČNÍ TLAK? SOUHRNNĚ ŘEČENO: VŠE – SPECIFICKÉ MULTIMÉDIUM

MULTIMEDIÁLNÍ ASPEKTY PŘEDVÁDĚNÍ SPECIFICKÉ MULTIMEDIUM? Z HLEDISKA OBSAHOVÉHO JDE O KOMUNIKACI VĚCNÝCH INFORMACÍ : O VÝHODNOSTI KOUPĚ O NUTRIČNÍCH HODNOTÁCH O KOSMETICKÝCH PŘEDNOSTECH O ÚSPOŘE ČASU APOD. Z FORMÁLNÍHO HLEDISKA O JEJICH ZPRACOVÁNÍ S VÝTVARNÝM ZÁMĚREM PŮSOBIT PŘEDEVŠÍM EMOCIONÁLNĚ ANO, OBCHODNÍ PROSTORY JAKO CELEK JSOU NOSIČEM INFORMACÍ, V NĚMŽ VYTVÁŘÍME A T Y P I C K Ý Ž Á N R, KTERÝ SE VYMYKÁ BĚŽNÉ, KAŽDODENNÍ OBCHODNÍ KOMUNIKACI. JEHO MULTIMEDIALITA JE DÁNA POUŽITÍM NĚKOLIKA OBSAHOVÝCH I FORMÁLNÍCH PRVKŮ SOUBĚŽNĚ, NA JEDNOM MÍSTĚ, V JEDNÉ PROPAGAČNÍ AKCI.

MULTIMEDIÁLNÍ ASPEKTY PŘEDVÁDĚNÍ JAK SE MATERIALIZUJE TENTO ŽÁNR? 1.VYTVOŘENÍM SPECIFICKÉHO PROSTORU, KTERÝ MÁ PŘEDEVŠÍM FUNKCI POUTAČE – UPOZORNĚNÍ NA ATYPIČNOST KOMUNIKACE 2. PROSTOR SE VYTVÁŘÍ HMOTOU, TVARY, VZDÁLENOSTMI, SVĚTLEM, BARVOU, VŮNÍ, CHUTÍ, ZVUKEM, HAPTICKÝMI PODNĚTY, INTERPERSONÁLNÍ KOMUNIKACÍ TAK VZNIKÁ PSYCHOPROSTOR- INTENZIVNĚ EMOČNÍ SYSTÉM

MULTIMEDIÁLNÍ ASPEKTY PŘEDVÁDĚNÍ

MULTIMEDIÁLNÍ ASPEKTY PŘEDVÁDĚNÍ NEJČASTĚJŠÍ OMYLY KOMERČNÍ PRAXE 1.PŘIPRAVÍME HMOTU, ALE NEPŘIPRAVÍME ČLOVĚKA 2.NEPŘIPRAVÍME DOSTATEK INFORMACÍ NA MÍSTĚ PRODEJE – SIGNÁLNÍ INFORMACE IDENTIFIKUJÍCÍ AKCI, ZNAČKU PRODUKTU A JEHO NÁZEV 3. NEPŘIPRAVÍME VHODNÉHO ČLOVĚKA – ASERTIVNÍHO, ZNALÉHO, VSTŘÍCNÉHO, PŘÁTELSKÉHO, MILUJÍCÍHO PROFESI -PRODÁVÁ PŘEDEVŠÍM OSOBNÍ DOPORUČENÍ A OSOBNÍ PROŽITEK S PRODUKTEM 4. NEPŘIPRAVÍME MOŽNOST AKTIVIZACE SPOTŘEBITELE – JEHO AKTIVNÍ ZAPOJENÍ DO PROCESU PŘEDVÁDĚNÍ 5. NEPŘIPRAVÍME DOSTATEK SEKUNDÁRNÍCH INFORMAČNÍCH ZDROJŮ - PROSPEKTY, REFERENČNÍ INFORMACE

MULTIMEDIÁLNÍ ASPEKTY PŘEDVÁDĚNÍ JAKÉ KOMUNIKAČNÍ A PRODEJNÍ FUNKCE PŘEDVÁDĚNÍ NAPLŇUJE? 1.INFORMAČNÍ – ZPROSTŘEDKOVÁVÁ NOVÉ INFORMACE JINOU FORMOU, NEŽ OBVYKLE 2. KORELAČNÍ – VYSVĚTLUJE PROSTŘEDNICTVÍM INFORMÁTORŮ NOVÉ SKUTEČNOSTI O ZNÁMÝCH PRODUKTECH, UVÁDÍ INFORMACE O NOVÝCH PRODUKTECH A VŘAZUJE JE DO SYSTÉMU POZNATKŮ 3. POSKYTUJE JISTOU FORMU ZÁBAVY – VÝRAZNÁ FUNKCE MASOVÝCH MÉDIÍ, KTEROU SPOTŘEBITEL VYHLEDÁVÁ 4. MOTIVAČNÍ – STIMULUJE KE KOUPI

MULTIMEDIÁLNÍ ASPEKTY PŘEDVÁDĚNÍ MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE – MUSÍ REFLEKTOVAT ZMĚNY V KOMUNIKACI -AUDIOVIZUALIZACE SDĚLOVÁNÍ -FRAGMENTACE SDĚLOVÁNÍ -ZÁBAVNOST A LEHKÁ BULVARIZACE -SEGMENTACE SDĚLOVÁNÍ – DĚTI, DOSPÍVAJÍCÍ, SINGLES, SENIOŘI -BENCHMARKING V PRODEJNÍM PROSTORU – CATEGORY MANAGEMENT -BENCHMARKING V PŘEDVÁDĚNÍ -ČASOVOU A VĚCNOU AKTUÁLNOST -SYSTÉMOVOST KOMUNIKACE – PROPOJENÍ A SYNERGIE KATEGORIÍ

MULTIMEDIÁLNÍ ASPEKTY PŘEDVÁDĚNÍ Z Á V Ě R E M NĚKOLIK POZNÁMEK Je zřejmé, že na ovlivnění spotřebitele se podílí více faktorů Propagační aktivity je proto třeba koncipovat jako systémový celek, v němž má každý článek svoji roli – VÝRAZNĚ PAK PŘEDVÁDĚNÍ Je nezbytné počítat s velkou mírou diferencovanosti vlivu na jednotlivé spotřebitelské segmenty