SYMBOLISMUS Jiří Salajka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekce zrození moderní ženy do umění secesně-symbolistního hnutí
Advertisements

Název Postimpresionismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
VY_32_INOVACE_5.3.VV2.12/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
SYMBOLISMUS konec 19. století
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
5. Nástin historického vývoje RD
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
REALISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý záznam smyslového vjemu! Barva není jen odraz světla na naší sítnici… Konstruovat objemy.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
NOVÁ FIGURACE Jiří Salajka.
SUPREMATISMUS Jiří Salajka.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
ČESKÝ KUBISMUS Jiří Salajka.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Realismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
VY_32_INOVACE_3D.9.02 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
FUTURISMUS Jiří Salajka.
FUNKCIONALISMUS Jana Bobčíková.
SURREALISMUS Jana Bobčíková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_358 Název školyGymnázium,
Symbolismus Název školy
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
KINETICKÉ UMĚNÍ Jana Bobčíková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
POSTMODERNISMUS Jiří Salajka.
ORFISMUS Jiří Salajka.
Poznáváme – evropské a světové prostředí  Pokuste se určit dobu vzniku – stačí století  Pokuste se určit název díla, stavby, artefaktu  Pokuste se.
OP-ART Jana Bobčíková.
Surrealismus Název školy
Smyslová ústrojí člověka
ČESKÝ INFORMEL Jana Bobčíková.
Postimpresionismus – Cézanne, Gauguin Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
INFORMEL Jana Bobčíková.
KONCEPTUALISMUS Jiří Salajka.
LANDART Jiří Salajka.
Surrealismus.
Evropské umění počátku 20. století
SECESE.
SYMBOLISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Symbolismus.
SYMBOLISMUS 1 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
STRUKTURA A JAZYK LITERÁRNÍHO DÍLA VRSTVA TEMATICKÁ A MYŠLENKOVÁ Mgr. Michal Oblouk.
Secese - TEST Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_SECESE_TEST_PREZENTACE_06 Název školyStřední škola služeb,
Secese – sochařství a užité umění Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_SECESE_SOCHARSTVI_A_UZITE_UMENI_PREZE.
SYMBOLISMUS Skupina Nabis Představitelé: Gustav MOREAU Pierre Puvis de CHAVANNES Odilon REDON Arnold B ÖCKLIN Maurice DENIS Pierre BONNARD Edvard MUNCH.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Věra Slezáková Název materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_14_Kultura za první republiky
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Esej Z fr. essayer, zkoušet. Literární žánr, jehož účelem není hluboce vyčerpávajícím způsobem analyzo-vat dané téma. Namísto vědeckého výkladu usiluje.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Realismus ve výtvarném umění
Secese - malířství Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Umění a kultura, výtvarná výchova, Surrealismus v malířství Autor: Mgr.
Transkript prezentace:

SYMBOLISMUS Jiří Salajka http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Der_vliegender_Holl%C3%A4nder.jpg

CHARAKTERISTIKA umělecké hnutí, které vzniká v roce 1886 ve Francii – Manifest symbolismu – Jean Moreás cílem je zobrazovat věci, které nelze racionálně popsat (nálady, myšlenky, emoce…), zobrazit nezobrazitelné proniknout k podstatě skutečnosti vnímání umění všemi smysly zachycení absolutních pravd nepřímým způsobem – symbolem je reakcí na naturalismus a akademismus rozvíjí myšlenky romantismu přechází v secesi

CHARAKTERISTIKA na cestě od mýtu ke snu formalizace symbolů, prohlubuji náměty fantastického umění a otevírá pole hledačství surrealistů hluboká osobní myšlenka zavádí diváka do neznámého světa tematická příbuznost s psychoanalýzou, která se v té době začíná objevovat tím správným obsahem umění je vnitřní svět nálad a emocí, nikoliv objektivní svět vnějších vjemů

http://commons. wikimedia. org/wiki/File:Malczewski_Jacek_W_tumanie http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Malczewski_Jacek_W_tumanie.jpg

Široký obsah pojmu symbolismu navrhl Albert Aurier (1865–1892) v roce 1891 definoval estetiku moderního malířství Umělecké dílo bude: ideové, neboť vzhledem k jedinému ideálu bude výrazem Idey symbolistní, protože bude vyjadřovat tuto Ideu pomocí různých symbolů syntetické, neboť bude tyto symboly, tyto znaky předkládat způsobem obecně srozumitelným subjektivní, protože objekt nikdy nebude pojednávat jako objekt, ale jako znak idey vnímané subjektem v důsledku toho bude dekorativní

SVĚTOVÉ MALÍŘSTVÍ A SOCHAŘSTVÍ Gustave Moreau – Francie Odilon Redon – Francie Paul Gauguin – Francie James Ensor – Belgie Gustav Klimt – Rakousko Émil Bernard – Francie Auguste Rodin – Francie Fernand Khnopff – Belgie Edvard Munch – Norsko William Blake – Velká Británie

Gustave Moreau http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Gustave_Moreau_001.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Gustave_Moreau_002.jpg

Gustave Moreau http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Gustave_Moreau_003.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Gustave_Moreau_005.jpg

Odilon Redon http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Odilon_Redon_001.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Odilon_Redon_002.jpg

Odilon Redon http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Odilon_Redon_003.jpg

ČESKÉ MALÍŘSTVÍ A SOCHAŘSTVÍ František Bílek – sochař Vojtěch Preissig Jan Preisler Vojtěch Sucharda – sochař Ladislav Šaloun – sochař Max Švabinský Jan Zrzavý Josef Váchal

ZDROJE http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Der_vliegender_Holl%C3%A4nder.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Malczewski_Jacek_Polski_Hektor.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Max_Klinger_002.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Malczewski_Jacek_Ojczyzna.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Malczewski_Jacek_W_tumanie.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Gustave_Moreau_001.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Gustave_Moreau_002.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Gustave_Moreau_003.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Gustave_Moreau_005.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Odilon_Redon_001.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Odilon_Redon_002.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Odilon_Redon_003.jpg

Děkuji Vám za pozornost.