Tento pojem zahrnuje v sobě řadu významných proudů a směrů v umění 20

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_52_INOVACE_DEK_52 B A U H A U S
Advertisements

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
TAJEMSTVÍ ABSTRAKTNÍ MALBY II.
Významný avantgardní malířský a sochařský směr z počátku XX. století
KUBISMUS a Pablo Picasso.
©c.zuk ©c.zuk Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Kompozice v umění Kompozice v umění.
Malířské proudy a směry 20. století (Díl 2.)
ABSTRAKTNÍ UMĚNÍ Kateřina Černá 2.B.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
,,Vše je v neustálém pohybu. Nehybnost neexistuje.‘‘ Podle italského spisovatele Umberta Eka je to forma umění, v níž je pohyb barev, tvarů a ploch prostředkem,
Umělecké slohy a moderní umění 3. Rokoko a Klasicismus
KARLA KVASNICOVÁ SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKA-VÝTVARNÁ VÝCHOVA 2007
TAJEMSTVÍ ABSTRAKTNÍ MALBY I.
Abstraktní malířství do roku 1945
UMĚNÍ XX STOLETÍ - VNÍMÁNÍ V SOUVISLOSTECH
Předpoklady nástupu moderních směrů 20. století
Moderní umělecké směry KUBISMUS
Období mezi dvěma válkami
Abstraktní umění 20. století.
MODERNÍ UMĚLECKÉ SMĚRY 1905 – 1914
Objektová tvorba - asambláž
VY_32_INOVACE_FOTF10360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
Umělecké směry 20. století
3. Moderna, inspirace pro bydlení dneška 3.6. Walter Gropius
3. Moderna – inspirace pro bydlení dneška přelom století – počátek hledání „nové architektury Boj staré legitimní architektury s modernou P.Behrens –studium.
IMPRESIONISMUS.
FUNKCIONALISMUS Jana Bobčíková.
SVĚTOVÁ ARCHITEKTURA 20. STOLETÍ 1
Tento směr si kladl za cíl podat nový obraz člověka. Aktualizoval člověka, realitu a předmětný svět. V samotných dílech se však nejvýrazněji zrcadlí tíživý.
František Lydie GAHURA a Vladimír KARFÍK Architektura Zlína
KINETICKÉ UMĚNÍ Jana Bobčíková.
,,Proč nevynést umění ven a neposunout jeho hranice‘‘ Umělecká díla vzniklá v tomto trendu se často pohybují mimo umělecký trh, mnohdy mají efemérní povahu.
ORFISMUS Jiří Salajka.
Geometrická abstrakce
Základní výtvarné vyjadřovací prostředky Hledáme možnosti linky
3. Moderna, inspirace pro bydlení dneška 3.7. Thomas Geritt Rietveld
Vysvobození zvuku č. 8 snad poslechovka
3. Kompozice ve výtvarném umění
Funkcionalismus v architektuře
ČESKÝ SURREALISMUS Mgr. Lucie Rusová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV:VY_32_INOVACE_05C_11_Orfismus TEMA:Historie umění.
Moderní a současná architektura Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_15 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Název.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Věra Slezáková Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYTVARNE_CINNOSTI_11.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_14_Orfismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV:VY_32_INOVACE_05C_15_Neoplasticismus TEMA:Historie.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Abstrakce do roku základní podoby abstraktního umění: Konstruktivní → geometrická abstrakce Expresivní → abstraktní expresionismus /v USA: Tichomořská.
R a y o n i s m u s (rusky lučismus)
Malířské proudy a směry 20. století (Díl 2.)
MOZAIKA Tematická oblast ESV Komunikace vizuálního umění se znakovými
GEOMETRICKÁ ABSTRAKCE
Abstraktní umění Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
Výtvarné umění I. Tematická oblast
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Dějiny umění Poznejte díla směrů první poloviny 20. století 4.
ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:
LETTRISTICKÁ MOZAIKA Tematická oblast
ŠABLONA III/2 REALISMUS V 19. STOLETÍ Mgr
Piet Mondrian Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Poezie ve světě v 1.polovině 20.století
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, Abstraktní umění Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Transkript prezentace:

Tento pojem zahrnuje v sobě řadu významných proudů a směrů v umění 20 Tento pojem zahrnuje v sobě řadu významných proudů a směrů v umění 20. století Společným rysem těchto směrů je konstruktivní princip tvorby uměleckého díla, které nejčastěji využívá základní prvky výtvarného umění: barvu, křivky, přímky, tvary, rytmus apod. Tyto prvky v zobrazení nejsou vázány na předmětnou skutečnost.

Nejdůležitější směry a skupiny: ORFISMUS SUPREMATISMUS NEOPLASTICISMUS (De Stijl) BAUHAUS KONSTRUKTIVISMUS

10 R. Delaunay, Sluneční kotouče

11 R. Delaunay, Nekonečný rytmus

12 F. Kupka, Filozofická architektura

13 K. Malevič, Suprematistická kompozice

14 P. Mondrian, Obraz II

15 L. Moholy-Nagy, Kompozice K IV

16 V.Tatlin, památník III. internacionály

17 A. Pevsner, Rozvinutelné plochy

Představitelé: František KUPKA ORFISMUS Robert DELAUNAY SUPREMATISMUS Kazimír MALEVIČ NEOPLASTICISMUS (De Stijl) Piet MONDRIAN Theo Van DOESBURG BAUHAUS László MOHOLY-NAGY Walter GROPIUS

Představitelé: KONSTRUKTIVISMUS Vladimír TATLIN Konstantin MELNIKOV Naum GABO Antoine PEVSNER