Nízkonákladová marketingová komunikace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Advertisements

MSN vs. Skype MSN vs. Skype souboj IM. MSN vs. Skype MSN vs. Skype IM souboj Instant Messaging • zasílání textových, okamžitě zobrazovaných zpráv mezi.
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Rozbor a výsledky integrovaných mobilních kampaní Aktuálně.cz Ondřej Švihálek, Centrum Holdings 13. října 2010.
Optimalizace online prezentací v závislosti na vlastnostech produktů David Novák.
Mobile Internet Forum 2009 Petr Škvařil 8. října 2009 Případové studie mobilního marketingu.
Informační systémy podnikové systémy CRM
STRANA 1RWE Transgas ENERGIE BUDOUCNOSTI MÁ JEN JEDNO JMÉNO V Praze
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
ICQ. Co je ICQ? ICQ je nejpoužívanější a nejpopulárnější komunikační program. ICQ je zkratka slangového výrazu „I seek you“ (hledám tě). Slouží ke komunikaci.
Využití internetu a sociálních sítí v lesní pedagogice Jiří Dolejší
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Internet jako nástroj vlivu ? Dana Bérová
Internet.
Marketingová komunikace
Komponent 3 Situační analýza 3.1 Komunikační strategie 3.2 Zlepšování přístupnosti a obsahu informací na Internetu 3.3 Model vzdělávání Podpůrné dokumenty.
Nové funkce v novém Skliku
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
EVENT MARKETING, MICE A ŘÍZENÍ JEHO PROCESU v regionální praxi Nic nového pod sluncem Roman Vacho © Generální.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Facebook je rozsáhlý společenský webový systém sloužící hlavně k tvorbě sociálních sítí, komunikaci mezi uživateli, sdílení multimediálních dat, udržování.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Společný regionální operační program PRIORITA 4 Cestovní ruch Opatření 4.1 Rozvoj služeb pro cestovní ruch Podopatření Podpora regionálních a místních.
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Moderní marketing. Funguje klasická on-line reklama??? funguje, vyžaduje však speciální péči. Nové možnosti on-line reklamy jsou v mnoha směrech nesrovnatelné.
8. Marketing.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
Vedoucí práce: Ing. Pavel Štrach, Ph.D et Ph.D Autorka: Bc. Michaela Hozdeková, DiS.
Cestovní ruch a INTERNET Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Elektronická pošta, zkráceně (zkráceně také mail) je způsob odesílání, doručování a přijímání zpráv přes elektronické komunikační systémy.
Július Hájek On-line Marketing Manager Microsoft
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Média. Tištěná Velkoplošná Audio a audiovizuální Elektronická 3D.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Provázanost mobilní reklamy s webem Tomáš Košťál … najdu tam, co neznám !
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
Internet Internet je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí („síť sítí“), ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny.
MARKETING Ing. Radka Johnová Ph.D.
Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
Název školy: SŠEP Studénka. o. p. s. Autor: Ing. Libor Jedlička Název: VY_32_INOVACE_01_1.1_1.1.1 Téma: Podstata marketingu a internetu Datum ověření:
Zpráva o stavu českého sponzoringu Konference Sponzoring, Praha Ing. Ondřej Obluk MBA.
Možná podpora na získání ETV certifikátu z OP PIK Ing. Radek Navrátil, září 2016.
25 / 1 / 2011.
Strategie.
Aplikace marketingového mixu na vybraný podnik
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Sociální Sítě Plhák Šumperk 5.B.
Aplikace nových forem marketingu
Příprava prezentace podnikatelského plánu pro investora
Aplikace nových forem marketingu
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Příprava prezentace podnikatelského plánu pro investora
SOCIÁLNÍ SÍTĚ Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Marketingová komunikace
Talent marketingových komunikací
Zadání seminární práce Marketingový mix vybraného sportovního produktu
Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634
Metodický postup práce
Business intelligence shapes security
Transkript prezentace:

Nízkonákladová marketingová komunikace Předmět: Marketing II Autor: Ing. Lukáš Gottwald

Vymezení tématu přednášky Oblast marketingové komunikace V rámci standardních 4P: promotion V rámci propagačních technik: nekonvenční Klíčová slova: entrepreneurial marketing, guerilla marketing, buzz marketing, virální marketing

Hlavní ideje Nn MK Víra v sílu myšlenky Nahradit náklady nápady Ochota experimentovat a podstupovat riziko Konvenční vs. entrepreneurial marketing imitace vyzkoušeného vs. inovativní postupy Víra v sílu slova Spuštění laviny sekundární publicity, podpora word-of-mouth Asertivita Původně plynoucí z nerovného postavení malých a velkých firem na trhu…

Hlavní ideje Nn MK Iniciativa V několika směrech: navazování partnerství moment překvapení (guerilla marketing, buzz marketing) iniciativa – nadšení iniciativa – riziko Hledání synergických efektů a nových kombinací Komplexní přístup obdobně jako IMK v konvenčním marketingu (optimalizace mixu), ale více do šířky, např.: event jako cesta vytvoření propagačních vizuálů kombinace průzkumu trhu a telemarketingu

Hlavní ideje Nn MK Nízký rozpočet jako na stimul invence a tvořivosti V praxi časté stížnosti na nízký rozpočet „s tímto rozpočtem toho moc nevymyslíme“ vs. hledání nových komunikačních kanálů a propagačních technik

Širší kontext Nn MK Morris, Schindehutte a LaForge: The emergence of Entrepreneurial marketing (2001) Teoretické propojení chararakteristik entrepreneurshipu a marketingu (schopnost podstupovat riziko, inovativnost, proaktivita) Nn MK lze vnímat jako posílení prvku entrepreneurshipu v MK Konvenční MK a Nn MK: společné i odlišné body

Širší kontext Nn MK

Konvenční MK a Nn MK - rozdíly

Konvenční MK a Nn MK – společné body

Konvenční MK a Nn MK – graficky

Přístupy v rámci Nn MK Guerilla marketing J.C. Levinson, 80.léta, populární kniha „jak na to“, původně pro malé firmy “Nekonvenční propagační techniky pracující s tvořivostí, představivostí a nadšením zaměřené na dosažení maximálního zisku s minimálními finančními zdroji.“

Přístupy v rámci Nn MK Buzz marketing cílem levně získat maximum pozitivní publicity a podporovat „word-of-mouth“ intenzivní zaměření na stimulaci sekundární publicity, ústní sdělení mezi přáteli důvěryhodnější než klasická reklama! Nejnovější přístup (Godin, Hughes, Sernovitz) Hughes „přejmenoval“ Halfway, OR na Half.com, obrovská vlna, 19 dnů po přejmenování eBay.com koupila Half.com za 300 mil.USD

Přístupy v rámci Nn MK Virální marketing je word-of-mouth marketing probíhající na internetu Woerndlová a kol. definují: Virální marketing je (propagační) technika využívající internet k přenosu a rozšiřování zpráv mezi jednotlivci, kteří ji rozšíří dále mezi své přátele. Např. „Zidane Headbutt Game“ http://www.addictinggames.com/zidaneheadbuttgame.html

Guerilla marketing - techniky Využívaní ztrátových časů (captive audience) Netradiční objekty (v ČR např. lavička becherovka) Nekonvenční vizuály (nálepky, umístění… „street cred“) Reklama v počítačových hrách Ovlivňování smyslů méně přivyklých propagačním sdělení Nízkonákladový „product placement“ (audio…)

Guerilla marketing – techniky Vizuál na chodníku Česká ul., Brno, říjen 2008

Guerilla marketing – techniky Nálepky Pasivní publikum Veveří ul., Brno, říjen 2008

Guerilla marketing – techniky Netradiční objekty „Becherovka sbližuje“

Guerilla marketing – techniky Product placement (audio) …When you walk home from the party Drunk on Bacardi and listening To the voices that lie to you nightly, Make you frightened of everyone. Babyshambles: Bacardi …I know somebody payin child support for one of his kids His baby mommas car and crib is bigger than his You will see him on tv any given sunday Win the super bowl and drive off in a Hyundai She was supposed to buy your shorty tyco with your money She went to the doctor got lypo with your money She’s walkin around lookin like Michael with your money Should have got that insured with Geico for your money Kanye West: Gold Digger ukázka

Buzz marketing - techniky Spolupráce s celebritami Techniky buzz marketingu používají už dlouhá desetiletí hvězdy showbusinessu, (Koncert Beatles na střeše studia Apple, provokativní single Sex Pistols k stříbrnému výročí královny Alžběty, výroky Madonny, v přímém přenosu odhalená ňadra Janet Jackson) Seeding Rozdání vzorků produktů pečlivě vybraným spotřebitelům, u kterých je velká pravděpodobnost, že ovlivní svoji sociální síť. (Legendární „move“ firmy Adidas, když oblékly RUN DMC do teplákové soupravy a tenisek) Využití vzácnosti Event jako stimulace word-of mouth Tradiční eventmarketing na event pohlíží spíše jako na možnost spojit zážitek účastníků s propagovanou značkou… Využití záhady Mnozí lidé, když znají tajemství, mají pokušení ho sdělit

Virální marketing - techniky Emailová zpráva Odkaz v emailech odesílaných serverem Hotmail.com jako první kampaň virálního marketingu. Video na YouTube YouTube je pro praktiky virálního marketingu zajímavá platforma, podle posledních dostupných informací YouTube navštíví 129 milionů lidí měsíčně. Zpráva v profilu na sociální síti Společenské sítě Myspace.com a Facebook.com jsou další fenomény současného internetu, které lze využít jako platformy pro šíření virálních sdělení. Online hry a aplikace Hravosti a soutěživostí určitých skupin uživatelů internetu lze využít ve virálním marketingu. Zidane Headbutt Game, Skiers vs. Snowboarders Odkaz nebo www rozhraní umožňující přeposlání obsahu přátelům Jedná se o levný a jednoduchý způsob jak usnadnit návštěvníkům www stránek přeposlání nebo ještě lépe doporučení obsahu www stránky přátelům. V praxi jej nejčastěji využívají internetové obchody. Finanční odměna za získání zákazníků

Kritika Nn MK Etická oblast Praktická oblast Korektnost soutěže („fair play“) Korektnost komunikace (nesmí pobuřovat, klamat) Společenská odpovědnost (nesmí šířit strach, nenávist) Praktická oblast Kritika vstřícného postoje k experimentu a ochoty podstupovat riziko (příjemce sdělení nepochopí) Kritika snahy o nekonvenčnost a vyvolání rozruchu (originalita za každou cenu… co sdělení vlastně komunikuje, jak přispívá k dosažení cílů kampaně?) Kritika plynoucí z omezených možností komunikace exkluzivity značky (nálepky Versace…) Kritika virálního šíření informací (mutace…)

Kritika Nn MK – příklad Netradiční objekt interpretován jako bomba

Analýza realizace - supermarket v metru Intro: stanice metra, nová pobočka supermarketu přímo vedle stanice Diskuse: Použité techniky? Diskuse: Analýza silných / slabých stránek realizace, Zlepšení?

Analýza realizace – Vodafone parohy Intro: vánoční kampaň „žádní falešní soby“ Lehce útočná kampaň Diskuse: Použité techniky? Diskuse: Analýza silných / slabých stránek realizace Zlepšení?

Analýza realizace – Vodafone parohy Kampaň je postavená na technice netradičního objektu a v podstatě přímo útočí na konkurenci. Kampaň nekomunikuje benefit Vodafonu. Může působit vtipně, ale rovněž dětinsky, neprofesionálně, neeticky, nefér. Nabízí se srovnání s německou kampaní Hubba Bubba, které působila méně ofenzivně ► Nasazení paroží na telefonní budku o službách Vodafonu neříká vůbec nic, vypovídá spíše o marketingovém oddělení této společnosti…

Případová studie – Soulja Boy Demo nahrávka „Crank that“ 17 letý teenager poloprofesionální (domácí studio) Skvělá intuice „guerilla marketér“ TaneC + instruktážní video na youtube 36 mil. primárních impresí + cca dalších 40 mil. sekundárních impresí (uživatelská videa) Během 10 měsíců: 5. mil prodaných singlů na iTunes, 5. mil prodaných zvonění, 1,1. mil prodaných CD Major deal Smlouva s iTunes, T-mobile, s YouTube Ukázky CNN news link Populární „sekundární video“ link Další populární „sekundární video“ link Soulja Boy home video link

Shrnutí Nn MK Dotazy? Nahrazení nákladů nápady Riskantnější Atraktivnější Z pohledu podniku: nižší náklady Z pohledu spotřebitele: zážitek, zábava, něco nového Dotazy?

O prezentaci Podle diplomové práce: „Analýza nízkonákladových komunikačních kampaní (L. Gottwald, ESF MU, 2008) Na www: http://www.doubleflava.com/1510 Dotazy: lukasgottwald@gmail.com

Děkuji za pozornost