Tvary zemského povrchu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvary zemského povrchu
Advertisements

GEOLOGIE, GEOMORFOLOGIE
GEORELIÉF = zemský reliéf  pevninský reliéf  podmořský reliéf.
TVARY ZEMSKÉHO POVRCHU
PŘÍRODNÍ OBLASTI EVROPY
Půda v ČR Hlavní zdroj obživy.
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_10_ZEMĚPIS
charakteristika krajiny
Zemědělství ČR.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
POVRCH ZEMĚ JAKO VÝSLEDEK PŮSOBENÍ PŘÍRODNÍCH ČINITELŮ
Členění zemského povrchu, Typy pohoří
PEDOSFÉRA – typy půd Mgr. Jana Nováková.
VLIV VNITŘNÍCH A VNĚJŠÍCH SIL. ► Na vývoji zemského povrchu vytrvale spolupracují přírodní síly.  Příklady jejich projevů….??? ► sopečný výbuch, zemětřesení,
Planeta Země – Endogenní činitelé
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
GEORELIÉF Mgr. Jana Nováková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda. Krajina = různě velká, ale určitá část pevniny složena z přírodních a kulturních krajinných složek, vytvořených lidmi.
Zlínský kraj Přírodní poměry
Povrch Země jako důsledek přírodních činitelů
Členitost a tvary povrchu
Povrch ČR.
GEOMORFOLOGIE KRAJINA V ČR 9. třída Mgr. Jakub Karásek
Členění zemského povrchu
Vrstevnice čára spojující místa se stejnou nadmořskou výškou
Tvary zemského povrchu (reliéf)
Energie Kinetická energie: zákon zachování energie
Základy regionální geografie
TYPY KRAJINY - Krajiny podle nadmořské výšky
CO DOKÁŽE EROZE….
Rozmanitost reliéfu v ČR
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Člověk a příroda Zeměpis Zeměpis v praxi Povrch a jeho členění VY_32_INOVACE_04 Sada 7 Základní škola T. G.
Povrch krajiny pro 4. ročník ZŠ
Půdy České republiky Igor Dostal.
Geomorfologické členění
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Georeliéf Povrch zemské kůry
Povrch české republiky
VY_32_INOVACE_11_Počasí a podnebí
Podnebí v ČR. Česká republika leží na severní polokouli v mírném pásu střídání 4.ročních období ČR leží ve středu Evropy, na rozhraní oceánského a pevninského.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV:VY_32_INOVACE_02A_03_OBSAH MAPY TEMA:Přírodní obraz Země.
VY_32_INOVACE_Fi_III_34 Název Přírodní krajina Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_21_PRVOUKA.
Zeměpis – 6.ročník Krajina VY_32_INOVACE_ Název školy
Podnebí ČR.
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Povrch ČR Číslo: EU DUM 6_07 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová Projekt:
Členitost a tvary povrchu
Povrch - Geomorfologie
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_52_INOVACE_52_Výšková členitost bioty ČR
Opakování – mapy Otázky jsou sestrojeny pomocí učebnice Společnost str
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
VY_32_INOVACE_Z9-002 ZEMĚPIS 9.ROČNÍK RELIÉF ČR Název školy
VY_32_INOVACE_Vac_I_12 Povrch krajiny
VY_32_INOVACE_ Členění zemského povrchu I. Autor
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Rozmanitost reliéfu v ČR Zakreslit diagram do obrysu ČR
Jaký je rozdíl mezi nížinou a rovinou
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
VY_32_INOVACE_08_01_nadmořská výška
POVRCH ČR ČR má pestré geologické složení, povrch tvoří převážně 2 celky: a) Česká vysočina (záp. část ČR) b) Západní Karpaty (při vých. hranici se Slovenskem)
Transkript prezentace:

Tvary zemského povrchu vertikální členitost

povrch Země vzniká dlouhodobým působením vnitřních a vnějších činitelů dva způsoby členění zem. povrchu: vertikální (výšková) horizontální (povrchová)

1. výšková (vertikální) členitost členění podle nadmořské výšky: nížiny – nadmořská výška od 0 do 200 m n.m. vysočina – nadmořská výška nad 200 m n.m.

členění podle rozdílu nadmořských výšek: rovina: rozdíl nadmořských výšek je do 30m pahorkatina: rozdíl nadmořských výšek je do 150m (nejčastější typ krajiny v ČR) vrchovina: rozdíl nadmořských výšek je do 300m hornatina: rozdíl nadmořských výšek je do 600m velehornatina: rozdíl nadmořských výšek je nad 600m