Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Advertisements

Kolmé hranoly – rozdělení, vlastnosti, síť
Platónská a archimédovská tělesa
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Mnohostěny Prof. RNDr. Josef Molnár, CSc., PřF UP v Olomouci Univerzita třetího věku.
Planimetrie - mnohoúhelník
Kepler-Poinsotova tělesa
ARCHIMÉDOVSKÁ TĚLESA.
Platónská tělesa.
Vzdělávací obor: Matematika
Platónská tělesa Ó Hana Amlerová, 2010.
Platón, 427 – 347 př. n. l. Platónovým tělesem (pravidelným mnohostěnem, PT) nazveme konvexní mnohostěn ohraničený shodnými pravidelnými konvexními rovinnými.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Vzdělávací obor: Matematika
(pravidelné mnohostěny)
Zelená revoluce Název školy
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_M.2.10_Geometrické tvary-prezentace
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Příklady na využití. Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Užití vektorového součinu
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
MNOHOSTĚNY Ohraničená část prostoru, jejíž hranici tvoří konečný počet mnohoúhelníků. Názvy: vrchol, hrana, stěna Konvexní mnohostěn Nekonvexní mnohostěn.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Socioekonomická geografie - opakování
Geometrická posloupnost
Barvení grafů Platónská tělesa
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Digitální učební materiál
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Vzdálenost rovnoběžných přímek a rovin Autor: Mgr.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:3. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Násobení a dělení autor.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:3. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Násobení a dělení autor.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Test číselné soustavy Název školy
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Didaktika matematiky – KAG/MDIM7
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Nekonečná geometrická řada Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
J e h l a n Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu
Pořadové číslo projektu Šablona č.: III/2
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
VY_32_INOVACE_05– Rovinné útvary, 2. ročník
Platónská tělesa.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Matematika Komolý jehlan
Matematika pro 9. ročník Povrch jehlanu.
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 1.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Fáze měsíce Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Transkript prezentace:

Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: PRAVIDELNÉ MNOHOSTĚNY Označení DUM: VY_32_INOVACE_02_1_07 Autor: Mgr. Helena Šenkeříková Datum: 17. 10. 2012 Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Matematika Tematický okruh: Stereometrie Ročník: 3. ročník Anotace: Názorná ukázka platónových těles s vysvětlením Použitá literatura: Stereometrie, učebnice pro gymnázia, autor RNDr. Eva Pomykalová, vydalo nakladatelství PROMETHEUS www.zlinskedumy.cz

PRAVIDELNÉ MNOHOSTĚNY neboli PLATÓNOVA TĚLESA

Pravidelný mnohostěn je těleso, jehož všechny stěny jsou shodné pravidelné n-úhelníky a z každého vrcholu vychází stejný počet hran. Je-li n-úhelník rovnostranný trojúhelník, mohou být u jednoho vrcholu buď 3, 4 nebo 5 trojúhelníků. 6 jich být už nemůže, protože by součet velikostí úhlů při společném vrcholu byl 360°.

Čtyřstěn tetraedr Z každého vrcholu vychází tři hrany

Osmistěn oktaedr Z každého vrcholu vychází čtyři hrany

Dvacetistěn ikosaedr Z každého vrcholu vychází pět hran

Je-li n-úhelník čtverec, mohou být u jednoho vrcholu jedině 3 Je-li n-úhelník čtverec, mohou být u jednoho vrcholu jedině 3. Víc jich být už nemůže, protože by součet úhlů byl 360°. Je-li n-úhelník pravidelný pětiúhelník, mohou být u jednoho vrcholu zase jedině 3. Více jich být už nemůže, protože by součet úhlů byl větší jak 360°.

šestistěn Hexaedr krychle

Dvanáctistěn dodekaedr

Je-li n-úhelník pravidelný šestiúhelník, pak tři šestiúhelníky vytvoří u jednoho vrcholu úhel 360°. Nelze z nich tedy vytvořit mnohostěn, a z toho plyne, že pro n>5 pravidelný n–úhelník nemůže tvořit stěnu pravidelného mnohostěnu. PRAVIDELNÝCH MNOHOSTĚNŮ JE TEDY JEN PĚT.

ÚKOL Určete, který z následujících těles 1 – 9 je pravidelný mnohostěn