Poznáváme – evropské a světové prostředí  Pokuste se určit dobu vzniku – stačí století  Pokuste se určit název díla, stavby, artefaktu  Pokuste se.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Románský sloh nebo Gotika ?
Advertisements

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Design tužkou a ve 3D Design interiéru VY_32_ZAZNAM_Design1r0108 Hana Děcká.
SLUNCE Přírodověda 5.ročník Gabriela Mikulková 2012.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_5.3.VV2.12/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Mgr. Vendula Báčová
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Poznej obraz podle detailu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Renesance a humanismus
UMĚNÍ A VZDĚLANOST starověkého ŘECKA – zápis do obrysu chrámu
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_ 06 _CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
1/ Barokní architektura
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Od počátku po středověk
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Renesance.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_32_PLICNI_VACEK Anotace:Interaktivní výukový materiál v programu Power Point zaměřený na popis plicního.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_402_KAREL IV. Téma: ČECHY ZA VLÁDY KARLA.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Památky UNESCO v ČR Jiří Novák
Název Architektura starověkého Řecka Předmět, ročník Dějepis, prima
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Floriánová Třída/ročník:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_414_VoIP AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM: 9. ročník,
Hraní s básnickými směry první poloviny 20.století Méně tradiční opakování.
Francie Z_125_Evropa_Francie
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_269_Evropská nej… AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM: 9.,
Vlci Pří_087_Rozmanitost přírody_Vlci Autor: Mgr. Marie Boučková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Z_088_Politická mapa dnešního světa světa _Státní hranice
POVRCH KRAJINY Vlastivěda Pro 4.ročník Gabriela Mikulková 2012.
Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Mgr. Lenka Zedníková
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Vincent van Gogh MgA. Lukáš Psík
Architektura tužkou a ve 3D
Renesance 2 Vrcholné období. Renesance 2 Vrcholné období.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_266_Světová města 3 AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM: 9.,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_259_Evropa AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM: 9.,
Geometrická abstrakce
Poznej obraz podle detailu I.
Michelangelo Buonarroti architekt MgA. Lukáš Psík wikipedia
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_ INOVACE_25-13 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice.
POSTIMPRESIONISMUS – pracovní sešit
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Základní škola Čelákovice
Architektura do začátku 20. století.
Poznáváme – evropské a světové prostředí
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
RENESANCE. RENESANCE * v Itálii ve 14. st., odtud se postupně šířila do dalších evropských zemí hlásila se k antickému umění - název slohu znamená.
Italská renesance a humanismus
Anotace: Seznámení s některými malířskými díly baroka
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_14
Transkript prezentace:

Poznáváme – evropské a světové prostředí

 Pokuste se určit dobu vzniku – stačí století  Pokuste se určit název díla, stavby, artefaktu  Pokuste se určit autora (je-li konkrétní)  Pokuste se zařadit ke slohu či směru  Pokuste se určit lokalitu (je-li možné)

 2.pol.19.st., Hvězdná noc nad Rhonou, Vincent van Gogh, expresionismus  Konec 17.st., katedrála sv.Pavla v Londýně, architekt Christopher Wren, klasicizující baroko  1.pol.16.st., freska Posledního soudu v Sixtinské kapli, Vatikán, Michelangelo Buonarotti, renesance  2.pol.19.st., Odpolední procházka na ostrově La Grande Jatte,Georges Seurat, pointilismus  Poč.17.st., Venuše a Mars, Peter Paul Rubens, baroko  Počátek 20.st., Zlatá Adéla, Gustav Klimt, secese  20.léta 20.st., vila Tugendhat, Brno, architekt Ludwig Miese van der Rohe, funkcionalismus  6.st. (s následnými dostavbami v dalších obdobích), chrám Hagia Sofia, Istanbul, byzantská architektura doplněná o islamizující prvky

 st., katedrála Notre-Dame, Francie, gotika  Antická architektura – dórský, iónský a korintský sloup  Konec 18.st., Nahá Maja, Francisco Goya, realistická kompozice pod vlivem romantismu  2.pol.19.st., Gustave Courbet, Žena s papouškem, realismus  Přelom19./20.st., Autoportrét, Henri Rousseau (zvaný Celník), naivismus  Poč.20.st., Horizontální zvuky, Umberto Boccioni, kubisticko-futuristická kompozice

 NEZNÁMÝ. wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  LOOPZILLA. wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  GIANNIG46. wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  THE ART INSTITUTE OF CHICAGO. wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: midi_%C3%A0_l%27%C3%8Ele_de_la_Grande_Jatte.jpg midi_%C3%A0_l%27%C3%8Ele_de_la_Grande_Jatte.jpg  GOOGLE ART PROJECT. wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: _Google_Art_Project.jpg?uselang=cs _Google_Art_Project.jpg?uselang=cs  wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  MRHYDE. wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  OSVALDO GAGO. wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  MATTANA. wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  STW. wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  MUSEUM PRADO. wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:   NEZNÁMÝ. wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: