doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dualita úloh lineárního programování a analýza citlivosti
Advertisements

ARITMETICKÁ POSLOUPNOST
Práce s vektory a maticemi
MATLAB LEKCE 7.
Mgr. Andrea Cahelová Gymnázium J. Kainara, Hlučín
ALGO – Algoritmizace 6. cvičení
Dynamické programování Programovací technika pro řešení takových optimalizačních úloh, u nichž platí, že úloha se dá rozložit na menší podúlohy, z jejichž.
Algoritmy I Cvičení č. 5.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Sylabus V rámci PNV budeme řešit konkrétní úlohy a to z následujících oblastí: Nelineární úlohy Řešení nelineárních rovnic Numerická integrace Lineární.
( část 2 – vektory,matice)
Lineární algebra.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Gaussova eliminační metoda
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Matice.
A. Soustavy lineárních rovnic.
KIV/PRO. Taktika Máme hřiště čtvercového tvaru – Rozdělené na 8x8 polí, každé pole ohodnocené – Bude v něm hrát 8 hráčů – Hráči musí dobře vidět na všechny.
KIV/PRO Cvičení N nejvyšších hodnot Mějme 2D čtvercové pole [1,..., n][1,..., n] – n 2 vzájemně různých kladných celých čísel Zkonstruujte.
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Vzájemná poloha přímek v prostoru Vzájemná poloha přímek v prostoru Autor:Jana Buršová.
Základní operace s maticemi
KIV/PRO Cvičení Násobení matic Najděte nejúčinnější způsob, jak vynásobit matice M 1, M 2,...,M n, kde matice M i má r i-1 řádek a r i.
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ EFEKTIVNOST ALGORITMŮ – PRVOČÍSLO Vytvořila: RNDr. Ivanka Dvořáčková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55 březen.
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ
Průměr Maximum Minimum
Základní operace s maticemi
Obvody a obsahy rovinných obrazců
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Základy statistiky Autor: Jana Buršová.
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ PODMÍNĚNÝ PŘÍKAZ – PŘEVOD ČASOVÉHO ÚDAJE Vytvořila: RNDr. Ivanka Dvořáčková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova.
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
SBÍRKA PŘÍKLADŮ Z MATEMATIKY
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ
Matice přechodu.
České vysoké učení technické Fakulta elektrotechnická Datové typy, výrazy vstup, výstup Jazyk JAVA A0B36PRI - PROGRAMOVÁN Í v1.02.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
ALGO – Algoritmizace 7. cvičení – ročník, ZS Ing. Zdena DOBEŠOVÁ, Ph.D.
Práce pro profesionály Cvičíme se v MATLABu © Leonard Walletzký, ESF MU, 2003.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
Matice Přednáška č.4. Definice: Soubor prvků nazýváme maticí typu i-tý řádek j-tý sloupec prvky matice.
M2160 – Úvod do programování II RNDr. Jaroslav PELIKÁN, Ph.D. katedra počítačových systémů a komunikací Fakulta informatiky Masarykovy univerzity Botanická.
Algoritmizace a programování Příkaz IF 2 – Příklady.
EMM21 Ekonomicko-matematické metody 2 Prof. RNDr. Jaroslav Ramík,CSc.
Rovnice a nerovnice Lineární rovnice a nerovnice s absolutní hodnotou VY_32_INOVACE_RONE_07.
KURZ ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ V JAZYCE C Lekce č. 2: Základní pojmy Bc. Radek Libovický.
2. Hra v normálním tvaru, hra s konstantním součtem Martin Dlouhý VŠE v Praze.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková Kombinatorické hry.
A. Soustavy lineárních rovnic. y = 2x + 5 2x – y = -5 a 1 x 1 + a 2 x 2 = b a 1 = 2 a 2 = -1 b = - 5 x + y = 5 3x + 3y = 18 x + y = 5 3x + 3y = 15 x +
VY_32_INOVACE_FCE1_01 Funkce 1 Definice funkce.
VY_32_INOVACE_RONE_08 Rovnice a nerovnice Kvadratická funkce.
Základní pojmy v automatizační technice
Algoritmizace a programování
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
KIV/ZD cvičení 7 Tomáš Potužák.
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
VY_32_INOVACE_RONE_05 Rovnice a nerovnice Soustavy nerovnic.
VY_32_INOVACE_FCE1_02 Funkce 1 Zadání funkce.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Algoritmizace a programování
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Transkript prezentace:

doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc. Maticové operace doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.

Obsah Maticové operace - definice Příklady

Maticové operace Definice matice pomocí pole – m polí o n prvcích Nákres matice Prvek a(i,j) - i-tý řádek, j-tý sloupec i-tý řádek: prvky a(i,1), a(i,2), a(i,3),… a(i,n) j-tý sloupec: prvky a(1,j), a(2,j), a(3,j),… a(m,j)

Struktura matice

Maticové operace Příklad 1: V matici typu m/n určete a tiskněte průměry jednotlivých řádků a maximální prvky sloupců. Strukturovaný návrh

Maticové operace V matici A typu m/n určete a tiskněte počet řádků bez nulového prvku.

Maticové operace Zjistěte, zda čtvercové matice je magický čtverec, tj. součet prvků v každém řádku, sloupci a diagonálách je stejný

Maticové operace Ve čtvercové matici určete prvek min ( max (a(i,j))) pro hodnoty i=1..n,j=1..n

Použitá literatura [1] WIRTH, Niklaus. Algorithms data structures=programs. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice-Hall, c1976, xvii, 366 p. ISBN 01-302-2418-9. [2] DRÓZD, Januš. Začínáme s programováním. 1.vyd. Praha: Grada, 1992, 306 s. ISBN 80-854-2441-X. [3] TÖPFER, Pavel. Algoritmy a programovací techniky. 2. vyd. Praha: Prometheus, 2007c1995, 300 s. ISBN 978-80-7196-350-9. [4] BOTEK, Zdeněk. Algoritmizace a programování. Vyd 1. Brno: Rektorát Masary-kovy university, 1990, 128 s. ISBN 80-210-0191-7.