12/20131 Modeling Road Review Obsah předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor : E ZS, 2013, K126 EKO Přednášky/cvičení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_03_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Advertisements

11/20141 Vyhodnocení rizikového proces Přednáška k předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor : E ZS, 2014,
Jak se mu říká? What is he called?.
Grafické zobrazení příkladu RETURN MANAGEMENT J.Skorkovský KPH.
11/20141 Vlastnosti a tvorba dynamického modelu Obsah předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor : E ZS, 2014,
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ20
11/2011Přednáška č. 31 Řízení sestaveného modelu Obsah předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor : E ZS, 2011,
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Making Contracts 06B16 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníLeden.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
12/2003Přednáška č. 51 Vyhodnocení změny struktury modelu Předmět: Modelování v řízení MR 11 (Počítačová podpora) Obor C, Modul M8 ZS, 2003, K126 EKO Předn./Cvič.:
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
12/2011Přednáška č. 51 Obsah předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor : E ZS, 2011, K126 EKO Přednášky/cvičení.
Passive tenses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
12/20141 Kvanti/Kvalifikované řízení modelu Obsah předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor : E ZS, 2014,
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_15_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
READING – BRITISH LITERATURE
11/2011Přednáška č. 41 Obsah předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor : E ZS, 2011, K126 EKO Přednášky/cvičení.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT – Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Logical Functions Prepared by: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Tutorial: Mechanic - electrician Topic: Basics of electrical engineering the 2nd. year Measuring the capacity Prepared by: Ing. Jiří Smílek Projekt Anglicky.
A Job Interview By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
11/2003Přednáška č. 41 Regulace výpočtu modelu Předmět: Modelování v řízení MR 11 (Počítačová podpora) Obor C, Modul M8 ZS, 2003, K126 EKO Předn./Cvič.:
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Hodnocení výstupů dynamických modelů Obsah předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor : E LS, 2015, K126 EKO.
Rekapitulace obsahu Obsah předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor : E LS, 2015, K126 EKO Přednášky/cvičení.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-26-Londýn Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-16-Praha Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
FUTURE - GOING TO, FUTURE - USING PRESENT CONTINUOUS, FUTURE PLANS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-13-Vzdělávání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 COVER LETTER Autor: Mgr. Kateřina Suková EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Pavlína Berčíková NÁZEV:Travelling TÉMATICKÝ CELEK:Receptivní.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Hana Červená Název:VY_32_INOVACE_78 _angličtina-gramatika Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Listening VY_32_INOVACE_AJ_2_60 Multiple choice Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Rekapitulace obsahu Obsah předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor : E LS, 2016, K126 EKO Přednášky/cvičení.
Životní prostředí (Environment) B2 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastAngličtina: Maturitní ústní zkouška.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
1 Change Management Přednáška k předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 PPR1 Obor : E LS, 2016, K126 EKO Přednášky/cvičení.
GE - Vyšší kvalita výuky
Angličtina: Oliver Cromwell
Obsah a úvod do předmětu: Počítačová podpora řízení
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Model x Proces Přednáška k předmětu: Počítačová podpora řízení
Dynamický model Přednáška k předmětu: Počítačová podpora řízení
Řízení v dynamickém modelu
Název vzdělávacího materiálu
Jiří Šafr jiri.safr(AT)seznam.cz Poslední aktualizace 25/6/2014
Realizace řízení modelu
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Tvorba dynamického modelu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Revison of the 2nd semester
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Dynamické procesy v řízení Definice procesů v řízení
Obsah a úvod do předmětu: Počítačová podpora řízení
Transkript prezentace:

12/20131 Modeling Road Review Obsah předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 POPR Obor : E ZS, 2013, K126 EKO Přednášky/cvičení : Doc. Ing. P. Dlask, Ph.D.

12/20132 Obsah 1.Rekapitulace chyb. 2.Modeling Review Road. 3.Mathematical Modeling. 4.Práce se zdroji. 5.Zkouškové příklady. 1.Rekapitulace chyb. 2.Modeling Review Road. 3.Mathematical Modeling. 4.Práce se zdroji. 5.Zkouškové příklady.

12/20133 Rekapitulace 1.Kopírují se stejné názvy! 2.Nejsou popsané grafy (osy, nadpis, legenda). 3.Linkujete externí soubory. 4.Linkujete ukradené soubory! 5.Nefungují odkazy navigace. 6.Neproběhne výpočet. 7.Nereagují řídicí zásahy. 8.Chybí kvantitativní grafy. 9.Chybí popisy strategií + vyhodnocení. 10.Není udělaná kalibrace vazeb. 1.Kopírují se stejné názvy! 2.Nejsou popsané grafy (osy, nadpis, legenda). 3.Linkujete externí soubory. 4.Linkujete ukradené soubory! 5.Nefungují odkazy navigace. 6.Neproběhne výpočet. 7.Nereagují řídicí zásahy. 8.Chybí kvantitativní grafy. 9.Chybí popisy strategií + vyhodnocení. 10.Není udělaná kalibrace vazeb.

12/20134 Modeling Road Review

5 All About Decision Donella Meadows ( ), system dynamics, World3 Dvanáct bodů působení pro zásah do systému (podle významu a vlivu na systém) 1.) Moc měnit paradigmata, ze kterých systém vyvstává 2.) Soubor paradigmat, z kterých systém vyvstává (jeho cíle, složení, pravidla, zpoždění, parametry) 3.) Cíl systému 4.) Moc přidat, změnit systémové struktury nebo nechat je vyvíjet se či organizovat sebe samy 5.) Pravidla systému (např. stimuly, tresty, omezení) 6.) Složení informačních toků (kdo má či nemá přístup k jakým druhům informací) 7.) Zisk z vytváření pozitivních zpětnovazebních smyček 8.) Síla negativních zpětnovazebních smyček (v poměru k tomu, co se snaží tlumit) 9.) Délka zpoždění (v poměru k rychlostí změn systému) 10.) Složení stavů materiálů a toků (např. transportní síť, struktura věku populace) 11.) Velikost buferů 12.) Konstanty, parametry, čísla (např. finanční pomoc, daně, standardy) Donella Meadows ( ), system dynamics, World3 Dvanáct bodů působení pro zásah do systému (podle významu a vlivu na systém) 1.) Moc měnit paradigmata, ze kterých systém vyvstává 2.) Soubor paradigmat, z kterých systém vyvstává (jeho cíle, složení, pravidla, zpoždění, parametry) 3.) Cíl systému 4.) Moc přidat, změnit systémové struktury nebo nechat je vyvíjet se či organizovat sebe samy 5.) Pravidla systému (např. stimuly, tresty, omezení) 6.) Složení informačních toků (kdo má či nemá přístup k jakým druhům informací) 7.) Zisk z vytváření pozitivních zpětnovazebních smyček 8.) Síla negativních zpětnovazebních smyček (v poměru k tomu, co se snaží tlumit) 9.) Délka zpoždění (v poměru k rychlostí změn systému) 10.) Složení stavů materiálů a toků (např. transportní síť, struktura věku populace) 11.) Velikost buferů 12.) Konstanty, parametry, čísla (např. finanční pomoc, daně, standardy) Rybník: do rybníka prší, řeka, odpad z továrny; vodu berou zemědělci, obec, továrna, odpařuje se, odtéká; cílem plný rybník čisté vody. Komentář: 1.,2. paradigmata – všeobecně uznávaná pravidla, 3. cílem čistá voda, plný rybník, 4. adaptace organismů na znečištění, 5. nové limitující zákony, 6. pravidelná měření, nové informace, 7. samočisticí funkce vody, 8. postihy za nadměrné emise, 9. prodleva od rozhodnutí k realizaci, 10. nové toky z přístavby ČOV, 11. malý rybník – rychlejší změny, 12. parametry – okolní krajina s malým vlivem na systém

Přednáška č. 5 The methodological modeling principles are also captured in the following list of questions and answers: Why? What are we looking for? Identify the need for the model. Find? What do we want to know? List the data we are seeking. Given? What do we know? Identify the available relevant data. Assume?What can we assume? Identify the circumstances that apply. How? How should we look at this model? Identify the governing physical principles. Predict? What will our model predict? Identify the equations that will be used, the calculations that will be made, and the answers that will result. Valid? Are the predictions valid? Identify tests that can be made to validate the model, i.e., is it consistent with its principles and assumptions? Verified? Are the predictions good? Identify tests that can be made to verify the model, i.e., is it useful in terms of the initial reason it was done? Improve? Can we improve the model? Identify parameter values that are not adequately known, variables that should have been included, and/or assumptions/restrictions that could be lifted. Implement the iterative loop that we can call “model-validate-verify-improve-predict.” Use? How will we exercise the model? What will we do with the model? Source: Source: Principles of Mathematical Modeling Modeling Principles Q/A

Přednáška č. 5 Source: Source: Principles of Mathematical Modeling

12/20138 Doplnění druhů modelů

9 Modely lineární – Nelineární (maximalizace zisků, minimalizace nákladů výrobních procesů) (řešení soustavy lineárních, nelineárních rovnic) Deterministické – Stochastické (elektrické modely, elektrodynamické, termodynamické modely) (známé stavy bez náhodných proměnných) Statické – Dynamické Druhy modelů 1/2 Oscilace zařízení (nelin.) Lineární model Stoch./Determ. model

Černá skříňka - neznámý obsah, zaměřeno na vstupy/výstupy - neznalost vnitřní struktury Bílá skříňka - známý obsah, známá funkčnost Šedá skříňka - částečně známý obsah (nedosahuje parametrů Bílé skříňky) Druhy modelů 2/2

11 To důležité… Podpora řízení nabývá různých forem (SW, DSS). Obsahová forma řízení je obdobná. Řízení spočívá v definici cílů a jejich realizaci. Nástroje pro řízení se aplikují v definovaném čase a prostoru. Podmíněné řízení definuje události pro realizaci cílů řízení. Forma řízení procesů může být libovolná. Při znalosti fungování se decision maker adaptuje. Různá prostředí pro řízení používají obdobné nástroje. Tvorba modelů podporuje ověřování řídicích mechanismů. Podpora řízení nabývá různých forem (SW, DSS). Obsahová forma řízení je obdobná. Řízení spočívá v definici cílů a jejich realizaci. Nástroje pro řízení se aplikují v definovaném čase a prostoru. Podmíněné řízení definuje události pro realizaci cílů řízení. Forma řízení procesů může být libovolná. Při znalosti fungování se decision maker adaptuje. Různá prostředí pro řízení používají obdobné nástroje. Tvorba modelů podporuje ověřování řídicích mechanismů.

12/ Práce se zdroji

Přednáška č. 5 Principles of Mathematical Modeling Dym, Clive Pages: 322 Publisher: Academic Press Location: Burlington, MA, USA Date Published: 06/2004 Language: en LC Call Number: QA D9 2004eb eISBN: pISBN: Dewey Decimal Number: 511/.8 OCLC Number: Subjects: Mathematical models. Source: Source: Principles of Mathematical Modeling Searching EIZ

12/ Ukázka zkouškových příkladů

12/ ZávěrZávěr Modeling Road Review doc. Ing. P. Dlask, Ph.D.