neboli: Matice Bostonské poradenské skupiny (Boston Consulting Group)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
FORMULACE A VÝBĚR STRATEGIE
Advertisements

Strategické analýzy MANAGEMENT CVIČENÍ Zpracovala: Navrátilová, Pavlíčková.
Analýza zdrojů a schopností organizace
Firma a jejich cíle.
Vize, Strategie, Cíle.
2.Vnitřní analýza.
Analýza konkurenčního postavení
Strategické plánování v marketingu
Strategické plánování cílem strategického plánování je vytvářet a přetvářet obchody a výrobky firmy, tak aby jejich kombinace zabezpečovala uspokojivé.
MANAGEMENT a MARKETING
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_STRATEGICKÝ.
Výběr trhu pro export, strategický marketing
1 Zajištěné investice - jistota má svoji cenu Dámský investiční klub Petr Valenta ředitel odboru řízení produktů finančních trhů ČS.
A) Determinanty nabídky
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Produkt.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Komplexní analýzy.
Metody analýzy portfólia
Dokonalá konkurence (DK)
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Strategické marketingové plánování. umožňuje přesnější formulování cílů, možnosti firmy zohledňuje měnící se marketingové příležitosti vede k lepší koordinaci.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Podnikatelský plán struktura plánu.
Mikroekonomie I Spotřeba a investice
P4 Analýza portfolia/ strategické plánování
1 Zajištěné investice - jistota má svoji cenu Dámský investiční klub Petr Valenta ředitel odboru řízení produktů finančních trhů ČS.
SKIP 2010 Praha SKIP 2010 Praha Marketing s lidskou tváří.
9. Strategie podniku, podnikatelský plán
Volba segmentů trhu se stavebními zakázkami Optimální alokace výrobní kapacity - perspektivní segment -neperspektivní segment -jak udržet pozici na trhu.
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Marketing Základy a postupy..
Podnikové finance Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí.
Strategické marketingové plánování
11 Osobní finance a investování. 2 Osobní finanční plánování Smyslem osobního finančního plánování je ujasnit si: budoucí osobní a rodinné.
Strategické marketingové plánování
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Marketingové řízení pojišťoven.
Plánování a rozhodování v organizaci
Kurz: Úvod do marketingu a jeho význam pro podnikání Budoucnost pro připravené.
Vybrané manažerské nástroje
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluStrategické.
Matice výrobkového portfolia Bostonská matice Podstata matice Pomůže rozhodnout, které produkty je vhodné podporovat a které se naopak mohou z nabídky.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Portfolio analýza Matice BCG – Boston Consulting Group /bostonská matice/ 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
MARKETING Přednáška P
Digitální učební materiál
Životní cyklus výrobku
Makroekonomie – úvod TNH 2 (S-1)
Ekonomika malých a středních podniků
Portfolio analýza Model GE
SWOT Cíle Strategie 4. přednáška MVVS
Marketingový systém řízení
Životní cyklus organizace
Plánování a rozhodování v podniku
Makroekonomie – úvod TNH 2 (S-2)
Prezentace obchodního plánu
Marketing Základy a postupy..
Cenové strategie.
Hvězdy Otazníky Dojné krávy Bídní psi Portfoliová analýza.
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

neboli: Matice Bostonské poradenské skupiny (Boston Consulting Group) BCG matice neboli: Matice Bostonské poradenské skupiny (Boston Consulting Group)

Otazníky Aktivity firmy uskutečňující se na trzích s vysokým tempem růstu, vykazující však nízké relativní tržní podíly; Firmy zvažují, zda do tohoto podnikání vložit peníze; Podporované otazníky představují finanční zátěž.

Hvězdy Úspěšné otazníky se stávají hvězdami; Mají vedoucí postavení na trhu s prudkým růstem; Většinou vyžadují další finanční podporu.

Peněžní (dojné) krávy Při poklesu tempa růstu pod 10 % se stává hvězda krávou (při předpokladu největšího relativního podílu na trhu); Produkují pro firmu hotovost, dosahuje vyšších podílů na celkovém zisku; Když začne ztrácet podíl – je nutno ji oživit.

(Bídní) psi Produkty s nízkým tempem růstu a slabým podílem na trhu; Většinou produkují nízké zisky, nebo dokonce ztráty; Spotřebovávají více času na řízení vzhledem k přínosu, a proto by měly být omezovány či postupně zastaveny.

Následující kroky Stanovení „zdravosti“ a vyváženosti portfolia (nevyvážené portfolio má nadměrné množství psů či otazníků či příliš málo krav a hvězd); Pro každý produkt stanovit cíl, strategii a přiřadit jí peněžní prostředky; Možné strategie: Budovat, Udržovat, Sklízet, Zbavovat se.

Dodatek Úspěšné produkty prodělávají svůj životní cyklus. Začínají jako otazníky, stávají se hvězdami, následně peněžními kravami a na závěr se mění v psy. Proto bychom také měli zkoumat nejen postavení produktu v matici, ale také jejich případné trendy ke změnám.