Slovní úlohy řešené rovnicemi

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o pohybu.
Advertisements

Slovní úlohy o společné práci − 2
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VY_42_INOVACE_379_ROVNICE Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2011 Ročník použití VM 9. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Digitální učební materiál
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Lineární rovnice – 1. část
Lineární rovnice Lineární rovnice s jednou neznámou máj vzorec
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Slovní úlohy Obr. 1 (řešené pomocí rovnic) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_754.
Lineární rovnice Řešit rovnici znamená určit neznámou. Při řešení rce se snažíme neznámou dostat na jednu stranu a všechno ostatní na stranu druhou.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Slovní úlohy (s procenty v zadání řešené pomocí rovnic)
Poměr, měřítko SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti.pěti AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná pěti. Speciální vzdělávací.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Opakování na 3. písemnou práci
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 2 VY_42_INOVACE_24 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
OŘÍŠKY2 Výuka pro druhý stupeň. Knedlíky Paní Nováková uvařila na oběd knedlíky. Dva snědla ona, čtyři snědl pan Novák. Každé z jejich tří dětí snědlo.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Soustava lineárních rovnic
Slovní úlohy Dělitelnost
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
SLOVNÍ ÚLOHY řešené pomocí lineární rovnice MATEMATIKA 8.ročník Zdeňka Šetková ZŠ Masarykova 1289 Ostrov Klíčová slova: s lovní úloha, rovnice, řešení,
3.3 SLOVNÍ ÚLOHY - lineární rovnice Mgr. Petra Toboříková.
Slovní úlohy – procvičování 1. 6) Z odlitku byly zhotoveny tři součástky. Na první byla spotřebována polovina odlitku, na druhou dvě třetiny zbytku a.
Úrok Početní příklady. Osnova výkladu 1.Jednoduchý úrok 2.Složený úrok.
Gymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně Mgr. Klára Tesařová.
Slovní úlohy – směsi ) Obchodník si rozměnil v bance Kč na dvacetikoruny a desetikoruny. Měl celkem 70 mincí. Kolik měl dvacetikorun a kolik.
Krátké slovní úlohy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Průřezové úlohy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
2.1 Zápisy výrazů Mgr. Petra Toboříková. součet druhé mocniny čísla zvětšeného o jedna  součet  Jak přepsat větu do matematických symbolů? Součet druhé.
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (s procenty) % 0,01 setina Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh s procenty, které řešíme rovnicí. Autor:
Jednoduché rovnice, užití druhé ekvivalentní úpravy
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Jednoduché slovní.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Zahrajte si v matematice oblíbenou hru
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Slovní úlohy – řešení soustavou – 1
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Užití aritmetického průměru ve slovních úlohách
Řešení slovních úloh rovnicemi
Řešení slovních úloh rovnicemi
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_20 Slovní.
Autor: Ing. Jitka Michálková
Opakování 2. písemná práce
3.7 SLOVNÍ ÚLOHY vedoucí na soustavy lineárních rovnic
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Slovní úlohy o společné práci − 2
Slovní úlohy o společné práci − 2
Slovní úlohy o společné práci
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy na soustavy rovnic
Slovní úlohy o pohybu.
M-Ji-CU053-Slovni_ulohy_se_zlomky
VY_32_INOVACE_10 10 KP slovní úlohy autor: Miroslav Ševčík
Slovní úlohy o pohybu.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Transkript prezentace:

Slovní úlohy řešené rovnicemi

Postup pro řešení slovních úloh: 1) několikráte si přečíst zadanou úlohu 2) dle zadání sestavit rovnici 3) řešit rovnici pomocí ekvivalentních úprav 4) provést zkoušku dosazením do zadání slovní úlohy Př.: Jestliže číslo vydělíme dvěma, vyjde stejný výsledek jako kdybychom k němu dvě přičetli. Najděte toto číslo.

Řešení: 𝑥 2 =𝑥+2 x = 2x + 4 -x = 4 x = -4 Zkouška : -4 : 2 = -2 -4 + 2 = -2 Neznámé číslo je číslo -2.

Př.: Kdybychom k neznámému číslu přičetli jeho polovinu, třetinu a čtvrtinu, vyjde číslo 25. Najděte takové číslo.

Př.: Sečteme-li podíl, součin, rozdíl a součet neznámého čísla a čísla dvě, dostaneme číslo 81. Najděte neznámé číslo.

Př.: Součet tří po sobě jdoucích čísel je 39. Určete neznámá čísla. Př.: Myslím si číslo. Když ho vydělím čtyřmi, dostanu číslo o dvě větší, než je pětina myšleného čísla. Určete dané číslo. Př.: Lukáš má čtyřikrát víc peněz než Marek. Aby měli stejně, musel by dát Lukáš Markovi 18 Kč. Kolik má každý z kluků peněz?

Př.: Iva ušla za dva dny 18 km. První den překonala trasu o 2 km delší než druhý den. Kolik km ušla první a druhý den? Př.: Ve 45 pokojích bylo ubytováno 169 hostů. některé pokoje byly třílůžkové, některé pěti- lůžkové a všechny byly plně obsazeny. Kolik pokojů bylo třílůžkových a pětilůžkových? Př.: Rozděl 110 korun na dvě částky tak, aby se první částka zvětšená o 5 Kč rovnala 25% druhé částky.

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Kotrch.