* 16. 7. 1996 Mnohočleny Matematika – 8. ročník *.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Advertisements

Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Lomené výrazy – sčítání a odčítání lomených výrazů
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Algebraické výrazy – početní operace
Mnohočleny a algebraické výrazy
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Název Rozklad mnohočlenů na součin – vytýkání Předmět, ročník
Lomené výrazy – krácení lomených výrazů
Rozklad na součin Vzorce usnadňující úpravu
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Rozdíl druhých mocnin a2 - b2 Autor: Vladislava Hurajová.
Mnohočleny Násobení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
Sčítání a odčítání mnohočlenů
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Mnohočleny Autor: Mgr. Ludmila Lorencová Třída:
NázevNásobení mnohočlenů Předmět, ročník Matematika, tercie (3. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Výkladová.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výrazy.
Rozklad na součin vytýkání
Úpravy mnohočlenů - vzorce
Výrazy 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
Násobení mnohočlenů.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Sčítání mnohočlenů Matematika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
* Násobení mnohočlenů Matematika – 8. ročník *
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Mnohočleny-násobení Autor: Mgr. Ludmila Lorencová.
Sčítání a násobení výrazů
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Mnohočleny Autor: Mgr. Ludmila Lorencová.
* Výrazy s proměnnými Matematika – 8. ročník *
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Mnohočleny Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Postup při úpravě výrazu na součin vytýkáním před závorku.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematika pro 8. ročník Postup při úpravě výrazu na součin vytýkáním „mínus jedničky“ před závorku.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Úprava výrazu na součin vytýkáním před závorku.
Podíl (dělení) mnohočlenů
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Elektronická učebnice - II
Násobení mnohočlenů SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Mnohočleny – sčítání a odčítání
Algebraické vzorce III
Rozklad mnohočlenů na součin vzorce
Rozklad mnohočlenů na součin
Číselné výrazy s proměnnou
ČÍSELNÉ OBORY, VÝRAZY - OPAKOVÁNÍ Cyrilometodějská církevní základní škola Lerchova 65, Brno Tento výukový materiál vznikl v rámci projektu EU–peníze do.
Mnohočleny Václav Dobiáš Jiří Komínek. Alois Bedřich 10 Alois Bedřich 10 Obvod = a nebo můžeme napsat Obvod = Alois = a Bedřich = b Alois + Bedřich +
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 18 – Výrazy a operace s mnohočleny – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Vzorce pro druhé mocniny dvojčlenů (a – b)²=(a – b).(a – b)
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Ekvivalentní úpravy rovnic
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
VY_32_INOVACE_Pel_I_06 Výrazy – postupné vytýkání
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Ekvivalentní úpravy rovnice
Rozklad mnohočlenů na součin
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ MNOHOČLENŮ
Jednočleny a mnohočleny Sčítání a odčítání
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_84_M8
Transkript prezentace:

* 16. 7. 1996 Mnohočleny Matematika – 8. ročník *

Výrazy s proměnnými se nazývají mnohočleny. * 16. 7. 1996 Mnohočleny Výrazy s proměnnými se nazývají mnohočleny. 𝟑𝐱 𝟐 −𝟓 3x 2x + 5 x3 – 5 7a2 – 4a + 5 𝟏𝟗𝟔 − 𝒂 𝟑 𝟕𝐚+𝟓 𝟒 a3 · (b – c) + d x3 + 4x2 +15y + ac 𝒂 − 𝟓 𝟒 𝐚 𝟐 − 𝐛 𝟐 Hodnota mnohočlenu pro dané hodnoty proměnných je číslo, které získáme, dosadíme-li do mnohočlenu za proměnné jejich dané hodnoty. Např. hodnota výrazu 3x2 – 5 pro x = – 2 je 3 · (– 2)2 – 5 = 7 *

Jednočlen je výraz, který můžeme zapsat jako: * Jednočleny 16. 7. 1996 Jednočlen je výraz, který můžeme zapsat jako: konstanta číslo 5; -3,45; 𝟕 𝟑 ; p proměnná x; y; z; a součin čísel a proměnných 3·x; 𝟕 𝟗 𝐚; 𝟐∙𝒓∙ 𝒔 𝟒 ; abcd 1 Číslo obsažené v jednočlenu se nazývá koeficient *

Jednočlen se snažíme zapsat vždy co nejkratším zápisem: * Jednočleny 16. 7. 1996 Jednočlen se snažíme zapsat vždy co nejkratším zápisem: 3·4·x·x·x·x·y·y = 12·x4·y2 = 12x4y2 Zapište stručně jednočleny: 1) 3·a·b·0,5·a·a·a·b·b = 1,5a4b3 2) 𝟐 𝟑 ·p·p·6·q·q·q·q·q·0,5·q = 2p2q6 3) −𝟑·r·s2·r·(− s)·t·r·s3·s·t·(−𝟑)·t·t2·r·s·t3·t4 = −𝟗r4s8t12 4) −𝟎,𝟐·m·n·n·(− m·n)·m·n·m·m·m·(− 𝟏 𝟒 ·𝐦)·m·m·m·m∙ −𝐦 𝟒 ·m·n5 = − 𝟏 𝟐𝟎 𝐦16n9 *

* Mnohočleny 16. 7. 1996 Mnohočlen je jednočlen nebo výraz, který můžeme zapsat jako součet (rozdíl) jednočlenů: 3x3 + 2x2 + 5x - 5 5; 2a; 3x3; 4abcd; 7 p 3 4 jednočlen 5 + a; 2a – 3b; 3x3 - 1; 4a - bcd; 7 p 3 4 −4 q 2 dvojčlen 5 + a - b; 2a – 3b – 4c; 3x3 – 2x + 1; 4a – b + cd; 7 p 3 4 −4 q 2 −𝟐 trojčlen 5 + a – b + c; 4t−5u+3v 3 +w ; 4x3 + 3x2 + 2x - 1; 7 p 3 4 − 4 q 2 − p + 3q 2 čtyřčlen Počet členů mnohočlenu je určen počtem znamének + (–). *

Mnohočleny Zapiš název mnohočlenu: 7 p 3 −𝟐 4 dvojčlen 3x3 – 2x + 1 * Mnohočleny 16. 7. 1996 Zapiš název mnohočlenu: 7 p 3 −𝟐 4 dvojčlen 3x3 – 2x + 1 trojčlen a∙b 3 jednočlen 4x3 +(– 3x2) – (+ 2x) trojčlen => 4x3 +(– 3x2) – (+ 2x) = 4x3 – 3x2 – 2x Pokud máme za sebou (v závorce) dvě znaménka + a –, závorky (a jedno ze znamének) odstraníme . – 2a5 +(– 3a4) – (– 7a3) – (+ a2) + (+ 2a) + 5 = – 2a5 – 3a4 + 7a3 – a2 + 2a + 5 šestičlen – 2p2q+(– 𝟒 𝒑 𝟑 𝒒 𝟐 𝟑 ) – (– 7pq3) · (– p3q) · (– 2pq2) = – 2p2q – 𝟒 𝒑 𝟑 𝒒 𝟐 𝟑 + 14p5q6) trojčlen *