Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Regionální dimenze sítě TEN-T
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Představení Generálních sekretářů a generálního zmocněnce Aktuální stav přípravy 2014 – 2020.
Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Doprava. O čem tato lekce bude: o ukazatelích charakterizujících dopravu, o dopravní politice ČR.
Příprava nové dopravní politiky ČR
Regionální politika a strukturální fondy Evropské unie
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Sustainable Construction and RES in the Czech Republic Irena Plocková Ministry of Industry and Trade CR, Na Františku 32, Praha, CR.
Udržitelná energetika 3 Czech BCSD Praha, Ing. Vladimír Vlk, energetický poradce.
Vladimíra Henelová ENVIROS, s.r.o. Podrobnosti zpracování ÚEK dle zákona č. 406/2000 Sb., v platném znění, a Nařízení vlády č. 195/2001 Sb.
Veřejné projednávání PÚR ČR září  Byl zpracován na základě § 32 zákona č.183/2006 Sb. V souladu s tímto ustanovením: ◦ stanoví republikové.
Operační program Podnikání a inovace (OPPI) Vladimír Kebo, Sněm RVŠ 22.listopadu 2007.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Daniel Braun 1. náměstek ministra Výsledky střednědobého hodnocení, návrh rozvojových cílů.
? Územní (prostorové) plánování ÚP
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Filip Zelenka. Základy dopravní politiky jsou obsaženy již v Římských smlouvách, které zavádějí společná pravidla mezinárodní dopravy, volný přístup k.
Dopravní politika ČR pro léta
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Prezentace podnikatelských ploch pro investory 1 Prezentace průmyslových ploch pro investory STATUTÁRNÍ MĚSTO PŘEROV Propojení dálnice D1 a propojení Přerova.
Současný stav a problematika plnění Státní energetické koncepce
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ Jaromír Volf.  sdružuje 68 zájmových společností a 5 regionálních Domů techniky, které pokrývají většinu oborů dle číselníku.
Členství ČR v EU II. Regionální politika EU března 2010.
1 Aktualizovaná SEK a prosazení zásad SEK do energetické legislativy ČR Česká energetika v kontextu energetiky Evropské unie Konference AEM – Poděbrady.
Správa stavební 2 Filip Dienstbier, 2010 Nástroje územního plánování Územně plánovací podklady Politika územního rozvoje.
MD, 7. listopadu Analytická část (2011)  Vyhodnocení plnění opatření a indikátorů stávající DP  Doprava jako podmínka konkurenceschopnosti ČR.
Základní informace o programu PS ESPON Území programu a rozpočet Programové území - 28 států EU + 4 partnerské státy - Švýcarsko, Norsko, Lichtenštejnsko.
Evropské právo životního prostředí Osnova přednášky Ochrana životního prostředí v EU - vývoj EPŽP Environmentální politika + akční programy.
EVROPSKÁ DOPRAVNÍ POLITIKA
Komunální bytová politika EKBY- 7. přednáška 4. duben 2006.
Interaktivní personální portál
Evropské environmentální právo úvodní přednáška
Příprava na období 2014 – 2020 Cíl 2 „Evropská územní spolupráce“ Ostrava, 29. listopadu 2012.
ŽIVELNÍ POHROMY A PROVOZNÍ HAVÁRIE Název opory – Direktivy SEVESO, zákon o prevenci závažných havárií a jejich význam Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
1 Projekt Brno-Zdravé město. 2 Cíl zlepšení zdraví a kvality života obyvatel podpora udržitelného rozvoje Projekt Zdravé město Zásady mezioborová spolupráce.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
© Berman Group. Strategický plán a tvorba koncepce rozvoje města Písku do roku 2025 Komise pro strategický rozvoj Vyhodnocení nadřazených koncepčních.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Kulatý stůl pro NNO k problematice přípravy NRP Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Aktualizace Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje (SRK) Jednání pracovní skupiny č. 3 Návrh nové struktury specifických strategických cílů
Rozpočet Evropské Unie ING. DAVID SLAVATA, PH.D..
1 Aktuální otázky budoucnosti kohezní politiky EU Ing. arch. Daniela Grabmüllerová, MBA, Ph.D. ředitelka Odboru evropských záležitostí Ministerstvo pro.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Operační program URBACT III.  (Operační) program Evropské územní spolupráce kofinancovaný z Evropského fondu pro regionální rozvoj  Navazuje na program.
Územní agenda Evropské unie Odbor rozvoje a strategie regionální politiky Ministerstvo pro místní rozvoj Staroměstské náměstí Praha 1.
Společná dopravní politika Mgr. Oldřich Hájek. Společná dopravní politika Důvody pro společnou politiku: Důvody pro společnou politiku: Postupující ekonomická.
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Společné a koordinované politiky EU
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
Cvičení 10: SÍDELNÍ SYSTÉMY V PRAXI
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
17 LET RÁMCOVÉ SMĚRNICE O VODĚ PŘÍNOS ANO NEBO NE?
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Aktuální informace z odboru strategického rozvoje Milan Filip 25. 5
Transkript prezentace:

Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ

Co to je dopravní politika deklaruje co stát (EU atd.) musí a chce v oblasti dopravy udělat vytváří se na delší plánovací období (např. ČR 2007–2013, EU 2001–2010) vytváří se v souvislosti s vnitrostátními (politické, strategické, ekonomické ad.) zájmy a závazky, ale i zájmy a závazky mezinárodními dopravní politiky jednotlivých zájmů se tak více či méně liší v případě ČR a dalších členských států EU patří mezi nejdůležitější závazky (nejen v oblasti dopravy) ty k Evropské unii = při rámcové tvorbě národních dopravních politik brán ohled na evropskou dopravní politiku (dopravní politika EU však není pro členské státy závazná); stejně tak regionální dopravních koncepcí musí vycházet s politiky státní

Dopravní koncepce měst (pouze velká města) Dopravní koncepce krajů Krajský úřad - Odbor dopravynapř. Koncepce dopravy Středočeského kraje Dopravní politika České republiky Ministerstvo dopravy ČR Dopravní politika České republiky pro léta Dopravní politika Evropské unie Evropská komise - Komisař pro dopravu Bílá kniha "Evropská dopravní politika pro rok 2010: čas rozhodnout"

komisař pro dopravu od 2010 do 2014 Sim Kallas (Estonec) vytváří celkové koncepční dokumenty a jednotlivé směrnice předkládané Radě EU, resp. Evropskému parlamentu cílem je vytvoření udržitelného dopravního systému Evropská dopravní politika

obecné zásady: revitalizace železnic zlepšení kvality v sektoru silniční dopravy podpora námořní dopravy a vnitrozemské vodní dopravy dosažení rovnováhy mezi růstem letecké dopravy a ochranou životního prostředí přenesení intermodality do praxe budování transevropské dopravní sítě zlepšení bezpečnosti silniční dopravy přijetí politiky na efektivní výběr poplatků za dopravu respektování práv a povinností uživatelů rozvoj vysoce kvalitní městské dopravy orientování výzkumu a technologie na potřeby čisté a efektivní dopravy zvládnutí vlivů globalizace vývoj střednědobých a dlouhodobých environmentálních cílů pro udržitelný dopravní systém Cíle evropské dopravní politiky (dle „WP“)

Co bude po roce 2010? platnost dosavadní Bílé knihy končí v roce 2010 jedním z prvních dokumentů, které by měly směřovat k nové Bílé knize je např. „A sustainable future for transport“ (2009)

Projekt TEN-T jedná se o vytvoření moderní integrované a intermodální páteřní evropské dopravní sítě do této sítě jsou zahrnuty vysokorychlostní tratě, nejdůležitější dálnice, spojení kabotážní námořní dopravy a některé úseky vnitrozemské plavby cíle: zlepšení kvality dopravní infrastruktury odstranění „úzkých“ míst vedoucích k možným kongescím přispět k lepšímu propojení všech států EU a tím zmenšení negativních vlivů perifernosti některých oblastí se špatnou dopravní polohou druhotně pak zvýšení životní úrovně občanů, růst hospodářství a konkurenceschopnosti EU

Dopravní politika ČR (pro léta 2005–2013) tvůrcem je Ministerstvo dopravy ČR; schvaluje vláda vychází z aktuálních potřeb a prognóz vývoje ČR je zde uplatňován princip subsidiarity (ohled na vzájemné provázání jednotlivých úrovní dopravního procesu) nutně bere ohled na mezinárodní závazky ČR, národní i evropskou legislativu z čeho přímo DP ČR vychází?  Bílá kniha EU  Dopravní politika ČR z roku 1998  SWOT analýza zpracovaná MDČR v roce 2002  Strategie udržitelného rozvoje ČR (2004) dopravní problematika je rozebírána i v jiných strategických dokumentech: např. Politika územního rozvoje ČR (2006) ad.