Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Matematika - 1. stupeň ZŠ Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_03_13 Zaokrouhlování PaedDr. Tamara Kučerová, červenec 2011 Anotace: učební materiál slouží k procvičení učiva o zaokrouhlování Metodika: prezentace slouží k předvedení na interaktivní tabuli
Zaokrouhlování
Pravidlo pro zaokrouhlování 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 zaokrouhluj na desítky 62 = = = = = = 20 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 zaokrouhluj na desítky 62 = = = = = = 20
Zaokrouhluj desítkystovky
Zaokrouhluj tisícedesetitisíce
Zaokrouhluj statisícemiliony
V prvním měsíci se v továrně vyrobilo součástek. Ve druhém měsíci se vyrobilo o součástek více. Kolik součástek se vyrobilo za dva měsíce? Nejdříve odhadni. Výsledek zaokrouhli na statisíce. Pevní měsíc ………… Druhý měsíc …………………………. Celkem …………………………………. V továrně vyrobily ………………..výrobků. Pevní měsíc ………… Druhý měsíc …………………………. Celkem …………………………………. V továrně vyrobily ………………..výrobků.
Při stavbě dálnice se postupovalo ve třech etapách. První etapa měřila m, druhá měřila m a třetí měřila m. Zaokrouhli jednotlivé etapy na kilometry a vypočítej délku všech tří etap v km. 1. etapa …………… km 2. etapa ……………..km 3 etapa ………………km Celkem ………………………………………………km Vybudovaná dálnice měří…………………km. 1. etapa …………… km 2. etapa ……………..km 3 etapa ………………km Celkem ………………………………………………km Vybudovaná dálnice měří…………………km.