Majkl maká, Štetke školí. Takže … Knight a Temple (1986) - nebráněná hnízda jsou častěji zničená Tryjanowski et al. (2000) - 46 % ztrát způsobeno predací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
„Jak bych vyučovala o krkavcovitých pěvcích.“
Advertisements

Krkavcovití Říše: Živočichové (Animalia) Kmen: Strunatci (Chordata) Třída: Ptáci (Aves) Podtřída: Letci (Neognathae) Řád: Pěvci (Passeriformes) Čeleď:
Slovní úloha o pohybu Zadání příkladu: V 6 hodin 40 minut vyplul z přístavu parník plující průměrnou rychlostí 12 . Přesně v 10 hodin za ním vyplul motorový.
Konflikty a vnitrodruhový boj. Konflikt = působení dvou nebo více protikladných „sil“, projevů chování Agonistické chování = agresivní –Mezi dvěma jedinci.
Lvíček zlatý.
Havran polní Corvus frugilegus
KIN RECOGNITION Lucie Reichová.
Když si zvířata hrají Ondřej Zatloukal. Co je to hra?  chování bez vážného obsahu, při němž dochází k naprosto volnému mísení různých prvků chování i.
Chov ptáků Pozor, přistávám! Kde jsi zase lítal?!.
Krkavcovití Kmen: Strunatci Třída: Ptáci Podtřída: Letci Řád: Pěvci
Krkavcovití.
D.K. SOFTWARE Power by Pawer point - D.K SOFTWARE - © GREEN SOFT - GAME STUDIO.
Nadřád: Létaví (Neognathae)
Projekt,,Sedmero krkavců,,
Etologie K. Šejbová.
Obratlovci travních společenstev
NAŠI KRKAVCOVITÍ PTÁCI
Výživa a potraviny Metabolismus člověka Obrázek:
Jak bych vyučoval o krkavcovitých ptácích.
Význam barvy v reakci ptačího predátora na aposematickou kořist Alena Cibulková školitel: Petr Veselý.
Strnad, Němec, Holečková, Reznerová, Falkenauerová, Součková, Poláková, Fuchs.
OBRANA PŘED PREDÁTORY.
Vliv vzoru na reakci ptačího predátora na nechráněnou aposematickou kořist Školitel: Mgr. Petr Veselý.
KRKAVCOVITÍ v mém okolí Představujeme se Vám Filip Anděl, 8.B, ZŠ a MŠ U Santošky 1, Praha 5.
„Jak bych vyučoval o krkavcovitých ptácích“
školitel: RNDr. Roman Fuchs, CSc.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
CHOVÁNÍ PTÁKŮ Schopnost letu, stálá tělesná teplota a vejcorodost umožňují ptákům velké rozšířění= od tropů po polární oblasti (nejvíce jižní Amerika,
Přírodopis pro 7. ročník Trénink ptáků.
Jak bych vyučoval o krkavcovitých ptácích
Adaptivní preference pro délku nohou u potenciálního partnera
Vliv vzoru na reakci ptačího predátora na chráněnou aposematickou kořist Dana Luhanová Školitel: Petr Veselý.
C) Slovní úlohy o pohybu
Jak bych vyučoval o krkavcovitých ptácích
Antipredační chování ťuhýka obecného (Lanius collurio) Anna Falkenauerová Školitel: RNDr. Roman Fuchs, CsC.
Mašek P., Tvardíková K., Bažant M., Fuchs R.
SAMOSTUDIUM TEST HOLUB HŘIVNÁČ KUKAČKA DIVOKÁ PĚNICE ČERNOHLAVÁ
Ptáci okraje lesa křovin otevřené krajiny.
Jak bych vyučovala o krkavcovitých ptácích.
Jak jsem pozorovala krkavcovité ve svém okolí
Komplexní produktivní údržba (TPM)
Jak „dispersal limitation“ ovlivňuje druhovou bohatost společenstva Anna Vlachovská.
Tetřev Hlušec Radmila Sikytová. Vzhled Hmotnost:1-1,5kg Rozměry:až 60cm Patří k největším kurovitým ptákům u nás.JE TO OHROŽENÝ DRUH,JE OTO HRABAVÝ DRUH,KTERÝ.
Majkl maká, Štetke školí. Takže … Knight a Temple (1986) - nebráněná hnízda jsou častěji zničená Tryjanowski et al. (2000) - 46 % ztrát způsobeno.
Chování některých druhů krkavcovitých ptáků
Systém ptáků Pěvci. Pěvci V ČR 143 druhů (101 hnízdících) Všechny typy prostředí kromě moře Nohy se třemi prsty směřujícími dopředu a jedním dozadu Běhák.
JAK JSEM POZOROVAL KRKAVCOVITÉ VE SVÉM OKOLÍ
Výprava za krkavcovitými ptáky Kryštof Zindulka 4.B., ZŠ Campanus.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Krkavcovití ptáci v Praze a jejím okolí
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_157 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová PředmětBiologie.
ASOCIACE MEZI VOLNĚ ŽÍJÍCÍMI ŠIMPANZI (Pan troglodytes schweinfurthii) rozdíly ve spolupráci mezi samci a samicemi Petra Kotlárová 2008.
OBHAJOBA BAKALÁŘSKÉ DIPLOMOVÉ PRÁCE
Krkavec velký Vytvořil: Jiří Burda
Kavka obecná David Švarc Gymnázium Budějovická 680 Praha 4.
Bc. Jaromír Šetek VNÍMÁNÍ ZEMĚ PŮVODU ZNAČKY A ZEMĚ PŮVODU PRODUKTU VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Pavel Štrach, Ph.D. et Ph.D.
CLIL Casting na středních školách Projekt Metodika v anglickém jazyce CZ.1.07/1.3.50/
Zvířecí motivace ke hře Dagmar Stromšíková, 1. ročník, 2016.
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Testování hypotéz párový test
Migrace ptáků.
Etologie ptáků.
Ptáci okraje lesa, křovin a otevřené krajiny
Řád: Dravci a sovy.
VY_32_INOVACE_F7-001 FYZIKA 7.ROČNÍK RYCHLOST Název školy
Větrné elektrárny versus ptáci a netopýři
Ptáci Poznávačka 7.ročník
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Transkript prezentace:

Majkl maká, Štetke školí

Takže … Knight a Temple (1986) - nebráněná hnízda jsou častěji zničená Tryjanowski et al. (2000) - 46 % ztrát způsobeno predací

Předchozí práce shledaly zajímavý rozdíl mezi sojkou a strakou. Jaký je vztah k ostatním krkavcovitým? Cíle práce

Hypotézy Intenzitu mobbingu ovlivňuje 1. Nebezpečí pro mláďata (ořešník jen malé) 2. Nebezpečí pro dospělce (krkavec, vrána, ?havran?) 3. Ukrytí hnízda (intenzivnější u špatně ukrytých hnízd) 4. Stáří mláďat (intenzivnější u starších)

1. Asi 30 m od hnízda se nainstalovala videokamera na stativ. 2. Těsně k hnízdu se umístila atrapa predátora. 3. Reakce ťuhýků natáčeny 20 minut na video. 4. Ťuhýci hodinu odpočívali a pak dostali další atrapu. Metodika

Nálet Přelet mimo atrapunad atrapou s kontaktembez kontaktu Typy pohybů

Výsledky Zpracováno 25 hnízd – 50 ptáků

Variabilita chování ťuhýků

Faktory ovlivňující chování ťuhýků

Počet párů, které zaútočily

Nálety provedené jednotlivými ptáky

Průměrná vzdálenost od atrap

Varování

Vliv ukrytí hnízda

Vliv „hodnoty“ hnízda

Shrnutí 1. Nebezpečí pro mláďata (ořešník jen malé) – nevyšlo 2. Nebezpečí pro dospělce (velké krkavec, vrána, ?havran?) – vyšlo 3. Ukrytí hnízda (intenzivnější u špatně ukrytých hnízd) – vyšlo opačně 4. Stáří mláďat (intenzivnější u starších) – vyšlo … a otazníky Víme, že ťuhýci útočí i na dravce. Opravdu se bojí krkavcovitých? - Snaha neupozorňovat na hnízdo PRO – delší vzdálenosti, nižší aktivita u viditelných hnízd PROTI – vokalizace, přelety, design pokusu - Rezignace (větší krkavcovité nelze úspěšně zahnat) Pro – není v rozporu s útoky na dravce Proč útočí na ořešníka? Predátor? Předběžná opatrnost?