BAKTERIE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co to jsou mikroorganismy?
Advertisements

Prokaryotní organismy
Co to jsou mikrobi?.
Mohou nám být mikrobi prospěšní?!?
Bakterie 2 VY_32_INOVACE_A1- 02 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
VZTAHY ORGANISMŮ.
PŘÍRODOPIS Bakterie – 6. ročník..
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_597.
BAKTERIE Jsou to jednobuněčné organismy (tělo je tvořeno jednou buňkou), jsou všudypřítomní: vyskytují se na poušti, ve vzduchu, v moři, za polárním.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA BAKTERIE
ORGANISMY JEDNOBUNĚČNÉ
Jednobuněčné organismy s nepravým buněčným jádrem
Jednobuněčné prokaryotní organismy
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_20
HOUBY ŘÍŠE.
Prokaryotická buňka.
třída: Vřeckovýtrusé houby - vřeckaté
Jednobuněčné organismy s nepravým jádrem
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.18 Název pro školu:
Biologie 1.E
Houby.
Bakteriální onemocnění člověka
M1: LESNICKÁ BOTANIKA SINICE
Bakteriální nemoci člověka
Bakterie.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Obecná biologie
Bakterie a sinice Přírodopis VY_32_INOVACE_164, 9. sada, Př3 ANOTACE
BAKTERIE.
Bakterie - nejstarší obyvatelé Země
JEDNOBUNĚČNÉ ROSTLINY SINICE
Škola:. Základní škola Kladruby
Buněčné soustavy prokaryotického typu
Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
2014 Výukový materiál MB Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
SINICE fotosyntetizující bakterie
ŽÍJÍ MEZI NÁMI BAKTERIE
Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy Jesenická 11, Plzeň Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_P6-001 Předmět PŘÍRODOPIS.
Prokaryotní organismy Bakterie III. Grampozitivní bakterie grampozitivní buněčná stěna celkem 13 skupin obvykle chemoheterotrofní aerobní, anaerobní,
Bakterie. Jsou jednobuněčné organismy Stavba buňky bakterií – nakresli a popiš str. 30.
Bakterie. Malé organismy viditelné jen pomocí mikroskopu. Jsou to jednobuněčné organismy – jejich tělo je tvořeno jen jednou buňkou. Jsou jednodušší a.
Rostlinná plasmatická blána mitochondrie cytoplasma ribozomy jádro vakuola chloroplasty buněčná stěna buňka.
Bakterie VY_52_INOVACE_PR VYPRACOVALA: Mgr. Jana Víchová DATUM: září 2011 URČENO PRO: 6. ročník VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda - Přírodopis.
Houby nemají chloroplasty neprobíhá fotosyntéza mají buněčnou stěnu zpevněnou chitinem (látka podobná celulóze, vyskytuje se u hub a členovců) tvoří samostatnou.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Přírodopis.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_02.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Bakterie Přírodopis 6. třída.
Jednobuněčné organismy s nepravým buněčným jádrem
BAKTERIE = jednobuněčné organizmy - typy bakterií: - kulovité – koky
BOTANIKA = VĚDA O ROSTLINÁCH
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
BAKTERIE – nejstarší obyvatelé Země(po výkladu si zapiš do sešitu)
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Bakterie.
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
KVASINKY, HOUBY, PLÍSNĚ.
2.1 Viry, bakterie Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku nebo neštovice?
JEDNOBUNĚČNÉ ORGANISMY
Gabriela Černohorská 3.A
BAKTERIE.
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Les 2. hodina Řasy LES – složitý ekosystém = společenstvo různých organizmů a jejich neživé prostředí Organismy z prostředí potřebují: světlo + teplo.
třída: Vřeckovýtrusé houby - vřeckaté
BAKTERIE Jednobuněčné organismy
Transkript prezentace:

BAKTERIE

………………… ………………………… (μm) organismy …………………….. živí obyvatelé planety všude: ……………….., ………………., ………………, na ……………… i ………………. Organismů …………… – stadium přežívající špatné (i extrémní) podmínky jednobuněčné mikroskopické nejstarší ve vodě vzduchu půdě povrchu uvnitř spora

buňka bakterií ………………………, ………………………….. jednoduchá prokaryotická

tvary bakterií

tvary bakterií koky streptokoky stafylokoky bacily bičíkaté bakterie spirochety

Rozmnožování bakterií dělení ………………. buňky na dvě ………………. a dorůstání ………………………… mateřské dceřinné nepohlavní

Bakterie – původci nemocí zubní

Léky = …………………., zabraňují bakteriím v …………………. první antibiotikum – ……………….. (podle plísně Penicillium = …………………...) objevil ……………………………….. antibiotika množení penicilin štětičkovec Alexander Fleming

Člověk využívá bakterie při: výrobě jogurtů, kefíru kvašení zelí, okurek čištění odpadních vod

všemi živými organismy Symbióza bakterií s obratlovci Escherichia coli obývá střevo člověka, produkuje vitamin K (přemnožení nebo výskyt jinde ) bakterie rozkládající celulózu obývají trávicí soustavu býložravců rostlinami hlízkovité bakterie na kořenech bobovitých rostlin vážou ze vzduchu do půdy dusík všemi živými organismy – rozkládají odpady a mrtvá těla, vracejí látky zpět do půdy

SINICE

podobné bakteriím, navíc chlorofyl provádí fotosyntézu, produkují kyslík žijí téměř všude: ve vodě, v půdě, na kůře stromů, horké i chladné oblasti

vodní květ přemnožení sinic ve sladké vodě