Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0581 Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ENI-2.MA-16_Logický obvod Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál
Advertisements

Digitální učební materiál
Základní zapojení operačního zesilovače.
Automatizační technika
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Tato prezentace byla vytvořena
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Klopné obvody Střední odborná škola Otrokovice
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Digitální učební materiál
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vlastnosti číslicových součástek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Tato prezentace byla vytvořena
Kombinační logické obvody
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Základní dělení a parametry logických členů
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Diskrétní signály Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Miroslav Hubáček.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Analogově digitální převodník
Číslicový generátor Praktická zkouška z odborných předmětů 2008 Vyšší odborná škola a střední průmyslová škola elektrotechnická Olomouc M/004 Slaboproudá.
Kombinační logické obvody
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ENI-2.MA-14_Impulsový signál Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Realizace základní bitové informace. Základní vlastnosti mechanického kontaktu pro zápis binárních hodnot 0 a 1: - rozepnutý kontakt = 0 - sepnutý kontakt.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ENI-2.MA-17_Číslicový obvod Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Nesinusové oscilátory s klopnými obvody
David Rozlílek.  Hodnoty výstupních proměnných y závisejí nejen na okamžitých hodnotách vstupních proměnných x, ale i na jejich …………hodnotách To znamená.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ENI-2.MA-05_Modulace a Modulátory Název školyStřední odborná škola a Střední odborné.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Počítač univerzální stroj na automatické zpracování informace programovatelný - program určuje využití (univerzalita) program - skupina příkazů, kterým.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ENI-2.MA-19_Vznik a vlastnosti elektromagnetického vlnění Název školyStřední odborná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ENI-2.MA-20_Šíření elektromagnetického vlnění Název školyStřední odborná škola a Střední.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Programovatelné automaty Popis PLC 02
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ENI-2.MA-18_Rozdělení logických obvodů Název školyStřední odborná škola a Střední odborné.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada08 AnotaceVysvětlení.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Logické funkce a obvody VY_32_INOVACE_pszczolka_ OR_NOT_NOR Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Snímače v motorových vozidlech I. Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení.
Digitální učební materiál
Optické spojovací členy
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslicová technika.
Číslicová technika.
Logické funkce a obvody
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Číslicová technika.
Logické funkce a obvody
VY_32_INOVACE_pszczolka_ Registry - test
Číslicová technika.
Tato prezentace byla vytvořena
Tato prezentace byla vytvořena
AUTOMATIZAČNÍ TECHNIKA Spojité a nespojité řízení
Číslicová technika.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číselné soustavy a kódy
Logické funkce a obvody
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ENI-2.MA-16_Logický obvod Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno AutorIng. Miroslav Krýdl Tematická oblastELEKTRONIKA Ročníkdruhý Datum tvorby Anotace Tematický celek je zaměřen na problematiku základů elektroniky. Prezentace je určena žákům 2.ročníku, slouží jako doplněk učiva. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Logický obvod

Logický, číslicový či digitální obvod je elektronický obvod, který pracuje s diskrétními stavy. Jsou tvořeny tzv. logickými členy (nazývanými též hradla). Naopak z logických obvodů se skládají číslicové systémy. Na rozdíl od analogových elektronických obvodů, které jsou založené na spojité formě informace (mechanické ručičkové hodiny), v logických obvodech je informace reprezentována a zpracovávána v podobě diskrétní (impuls pravidelný => digitální hodiny – clock nebo impuls nepravidelný => náhodný hodinový signál).

Součástky v logických obvodech (např. tranzistory) pracují z principu analogově. Jsou však používány ve spínacím režimu, který umožňuje se od jejich analogové povahy abstrahovat a pracovat s nimi, jako by byly diskrétní. I C max  A 20  A 30  A 40  A 50  A 60  A 70  A 80  A U CE [V] 1 Výstupní charakteristika I C [mA] UCEUCE I C = min UCEUCE I C = max

Na hranici analogových a číslicových elektronických obvodů je např. komparátor, který jako výsledek porovnání dvou analogových napětí vrátí logickou hodnotu,

A/D a D/A převodníky, které převádějí analogové veličiny do číslicové podoby a naopak. Převodem analogové veličiny do digitální podoby dochází k zaokrouhlení a vzniká tzv. kvantizační šum.

Logické obvody lze realizovat nejen elektronicky, ale též na elektromechanickém, čistě mechanickém, optickém nebo jiném principu. Proti převažující elektronice mají ale dnes tyto realizace zanedbatelný význam. Logické obvody se dělí na kombinační logické obvody a sekvenční logické obvody. Kombinační obvody jsou takové obvody, u kterých jsou hodnoty výstupních proměnných pouze funkcí hodnot vstupních proměnných. Výstupní hodnoty tedy závisejí pouze na kombinaci vstupních hodnot. Naopak sekvenční obvody jsou obvody, u kterých výstupní hodnoty závisejí nejen na kombinaci hodnot vstupních, ale také na určité posloupnosti (sekvenci) předchozích vstupních hodnot, která je uchovávána jako tzv. vnitřní stav obvodu (mají tedy paměť).

Otázky ke zkoušení 1)Definuj co je to logický obvod. 2)Vysvětli jak je prezentována informace v logickém obvodu. 3)Objasni a nakresli v jakých stavech je spínací režim logického obvodu (tranzistoru). 4)Vysvětli jak pracuje komparátor u logického obvodu. 5)Vysvětli jak pracuje A/D nebo D/A převodník u logického obvodu. 6)Na jakém konstrukčním principu lze realizovat logické obvody. 7)Objasni co jsou kombinační logické obvody. 8)Objasni co jsou sekvenční logické obvody.

Jan Kesl: Elektronika I – Analogová technika Ilustrace: archiv autora Použité zdroje: