ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 6 Ochránce zahrady Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 6) Možnosti využití artefiletiky pro rozvoj dětí a žáků s SVP při ZŠ Lanškroun, nám. A. Jiráska cílové skupiny projektu „Škola pro všechny“, účastnících se projektové arteterapie v rámci realizace KA 1 projektu CZ.1.07/1.2.29/ Anotace, která je současně mottem (shodná pro všech 11 metodických listů): Není nutné vždy směřovat výtvarnou práci k výborně technicky propracovanému dílu, ale naopak se zaměřit na pocity, které děti a žáci při tvoření prožívají. Naučit je komunikovat s okolím prostřednictvím svých obrázků. Nabídnout jim možnost projevit své aktuální pocity a nálady do svých děl. Dát jim dostatek prostoru používat více smyslů při výtvarné práci (pracovat se sluchem, hmatem i čichem).
OCHRÁNCE ZAHRADY C ÍL- VYUŽITÍ PŘÍRODNÍHO MATERIÁLU SPOLUPRÁCE ROZDĚLENÍ ÚLOH VE SKUPINĚ ROZVOJ MOTORICKÝCH DOVEDNOSTÍ ROZVOJ FANTAZIE SMYSLUPLNÉ VYPLNĚNÍ ČASU TRÉNOVÁNÍ VYTRVALOSTI A PÍLE ROZVOJ KOMUNIKAČNÍCH DOVEDNOSTÍ
MATERIÁL PROVÁZEK HŘEBÍKY KLADÍVKO DRÁTEK RUČNÍ VRTÁČEK PŘÍRODNINY: KLACKY, VĚTVE, KAŠTANY, BAREVNÉ LISTY, JEŘABINY, ŠÍPKY, ŽALUDY,..
MOTIVACE POHYBOVÁ HRA NA ŠKOLNÍ ZAHRADĚ PROBĚHNUTÍ SE PO ZAHRADĚ V ČASOVÉM LIMITU A CESTOU DONÉST PĚT PŘÍRODNIN. POTÉ SE POKUSIT PANTOMIMOU PŘEDVÉST, CO SE KAŽDÉMU PODAŘILO POSBÍRAT A DONÉST PRO SPOLEČNOU TVORBU.
POPIS ČINNOSTI Společně projít zahradu a vybrat vhodné místo pro instalaci ochránce zahrady. Cestou po zahradě povídání o tom, zda bychom rádi měli každý svého strážného anděla či ochránce a zda ho dovedeme popsat. Jak by vypadal, jaké by mohl mít vlastnosti, kde by měl své místo,... Vlastní práce : vytvoření základní kostry ochránce z klacků. Poté násladuje zdobení z podzimních přírodnin dle dohody a fantazie ve skupině: barevné listí, šípky, jeřabiny, šišky, klacíky, žaludy, kaštany,..)
ILUSTRAČNÍ FOTOGRAFIE