Profese v médiích   a) některé profese v mediálních společnostech jsou prakticky stejné jako v jiných firmách (personalista, účetní aj.)  b) liší se.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Sektorové dohody. 2 Co to je Sektorová dohoda? Sektorové dohody = unikátní nástroj sektorových rad umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů.
Co s trhem SBS aneb trh SBS je trh jako každý jiný
Řemeslo má zlaté dno a čisté ruce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Zvládání stresu ve společnosti KEK INA IDEC SA Piraeus, Řecko
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_02 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník,
Ekonomická krize, lidský a sociální kapitál Mgr. Ing. Petr Wawrosz.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
VZDĚLÁVÁNÍ A ROZVOJ PRACOVNÍKŮ - 5 Řízení lidských zdrojů.
Podnikatelské organizace (firmy, podniky, popř. jejich dílčí části) tvoří součást sociálně ekonomické struktury společnosti. Z tohoto hlediska je pro.
Pro úspěch práce manažera a jím vedeného kolektivu je důležité i to, v jakém prostředí společně pracují, co je spojuje, jaké hodnoty a cíle sdílejí, jaká.
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
Obor Podnikání – délka vzdělání tohoto oboru je 2 roky dosažené vzdělání: střední vzdělání ukončené maturitní zkouškou forma tohoto vzdělání je denní studium.
Veřejná diskuse o standardu kvality profese učitele Váš hlas je důležitý, Váš hlas má vliv. Mgr. Vladimír Srb, MŠMT manažer pracovní skupiny.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
funkce médií ve společnosti moc médií
Ž URNALISTICKÁ ETIKA Souhrnné pojmenování psaných i nepsaných norem, které se uplatňují v žurnalistice Střetává se svoboda slova s obecnou mírou vkusu.
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_06 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník,
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Úloha personální práce v podniku Organizování procesu změn ve struktuře a kvalitě lidských zdrojů organizace v souladu s potřebami, které jsou dány požadavky.
Zaměstnavatelé jako spolutvůrci systému
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_01.
Sport a psaná média redakční praxe v moderním newsroomu.
Komunikace a její využití v řízení
Žurnalistika Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Pohled průmyslových firem na kvalitu českého technického vzdělávání Výsledky průzkumu Francouzsko-české obchodní komory v rámci Roku průmyslu a technického.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Spolupráce se zaměstnavateli v oblasti vzdělávání Pardubickém kraji Mgr. Bc. Jana Smetanová Členka Rady Pardubického kraje pro rozvoj lidských zdrojů,
Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty a dopravy ČR Svaz průmyslu Praha, Ing.
Konference projektu UNIV3 Oblasti autorizace na MPSV Svěřené profesní kvalifikace Statistika Webové stránky 1.
Řízení personální činnosti personálním útvarem
Personální management – vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů Autor: Jméno Příjmení Téma Závěrečné práce: Vedoucí ZP:
„Řízení lidských zdrojů /HR/ je jedním z hlavních úkolů managera a nikdo to za něho nemůže udělat“ Roman Vacho© City Hotel Park Dolný Kubín.
ManagerWeb.cz » 1 Finanční Management - jediný časopis pro vrcholové finanční řízení firem Finanční Management je měsíčník zabývající se všemi stránkami.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
Odborný růst a celoživotní učení Další vzdělávání pedagogických pracovníků.
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Královéhradecký kraj Ing. Jarmila Halouzková
Personální management – vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů Autor: Jméno Příjmení Téma Závěrečné práce: Vedoucí ZP:
Moderní personalistika I. BLOK
Multidisciplinární spolupráce ve zdravotnictví (MS)
Struktura, organizace a fungování redakce
Zastoupení žen ve vedení českých médií HlidaciPes.org.
Dr. Ondroušek Lubomír, 1.místopředseda SAČM a specialista na problematiku DS pro vedení strukturovaných rozhovorů a vytvoření reprezentativního vzorku.
Tržní prostředí.
MAnagement.
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
Národní soustava kvalifikací: Zaměstnanci dle představ a potřeb zaměstnavatelů Konference k 20 letům výročí A.T.I.C. ČR Ostrava, 7. března 2014.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Hledání zaměstnání, nezaměstnanost, úřady práce, rekvalifikace N á zev.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
Mezinárodní seminář: Kvalifikovaná pracovní síla jako zdroj konkurenceschopnosti České republiky Vytvoření konkurenceschopného pracovního trhu.
Listopad 2015 Jak spočítat přínos investice do HR? Pavel Jirůtka
PRESTIŽ SOCIÁLNÍCH PRACOVNÍKŮ A JEJÍ SOUVISLOST S PŘIPRAVOVANOU PROFESNÍ KOMOROU A-FORUM, z. s.
Česká sestra Bc. Tomáš Válek, DiS. Profesní a odborová unie zdravotnických pracovníků, z.s.
MONDRAGON Cooperative Corporation (MCC) Příklad z dobré praxe - Best practice Červen 2015.
Zaslouží si lékařská posudková služba koncepční změnu?
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Ne, celé vzdělávání (školství) se ocitlo na rozcestí…!
Jak na PR (absolutní základ)
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková
Čím chci být, až vyrostu Tomáš Fryčka.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková
Téma Závěrečné práce: Personální management – vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů Autor: Jméno Příjmení Vedoucí ZP:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Transkript prezentace:

Profese v médiích   a) některé profese v mediálních společnostech jsou prakticky stejné jako v jiných firmách (personalista, účetní aj.)  b) liší se především odborné profese (profese v redakci, odbytu, inzerci)  c) částečně se liší některé odborné profese v tištěných a v elektronických médiích

Předchůdci žurnalistů   Ve středověké Evropě prý to byli potulní pěvci, poslové a městští písaři  Jiným typem žurnalistů byli učenci (v minulosti se pokládala za synonymní označení pisatel novin a doktor)  K masovým médiím vždy patřili ti, kteří měli nejenom přístup k informacím, ale dovedli je také doručit veřejnosti

Kdo je to novinář?   Jednoznačná a všeobecně přijímaná definice (jako obvykle) neexistuje  Můžeme říci, že novinář je specialista na shromažďování, formulaci a předávání informací

Je tohle novinář?

Co ještě může být novinář   Novináři si mnohdy přisvojují i roli učitelů a kazatelů morálky  Někdy tak mají novináři skutečně monopol na poučování lidí - protože jejich názory se masově rozšiřují  Novináři však nejsou sami o sobě specialisty v žádném oboru a nemají právo poučovat; nejsou ani politickými vůdci, ani morálními autoritami

Nebezpečí profese   Novináři jsou často nuceni informovat o věcech, o nichž mnoho nevědí  Novináři jsou tak nevyhnutelně často diletanty  Novináři se věnují vlastní slávě a zbožňování slávy druhých Carl Bernstein

Zpravodajové a komentátoři   Nejcennější jsou informativní sdělení - tedy zpravodajové  Veřejnost však mnohem více zná publicisty a komentátory  Zatímco komentátoři většinou pracují v klidu svých redakcí, zpravodajové vyjíždějí na místa událostí; jejich povolání může být a je nebezpečné (válka v Iráku - 86 mrtvých)

Jaké profese tedy souvisí s žurnalistikou?   Vydavatelé (majitelé), manažeři, ředitelé, produkční, marketingoví a inzertní pracovníci,administrativa  Technici (grafici, zvukaři, střihači, osvětlovači aj.)  Vedoucí redakční pracovníci (šéfredaktor, editor, vedoucí vydání, vedoucí směny)  Redaktoři (zpravodajové, reportéři, fotoreportéři komentátoři aj.)

Jak je to v redakcích?   Novináře většinou neřídí přímo vlastníci, společníci nebo členové správních rad  Novináře řídí manažeři nazývaní šéfredaktoři  Šéfredaktoři jednají samostatně a na vlastní zodpovědnost - dokud čísla působí optimisticky. Jinak bývají často rychle vyměněni.

Organigram mediální společnosti

Organigram redakce

Organigram České televize

Organigram redakce MF DNES (z roku 2002)

Příklady nároků na novináře   Smysl pro věcnost a hutnost (pro zpravodajství)  Schopnost vyhledávat témata a samostatně je zpracovat  Smysl pro opozitní vidění, smysl pro vyváženost  Ovládání českého jazyka

Novinářské vzdělání   Věcné (všeobecné a odborné)  Profesní (technologické)  Jazykové  V praxi najdeme mnoho žurnalistů, kteří nemají žurnalistické vzdělání. Je to dobře nebo špatně?

Personalistika v médiích   Redakci není možné vést stejně jako pivovar či pojišťovnu  Nejdůležitějším zdrojem v mediální oblasti je lidský kapitál; bez něj nelze dělat dobré noviny ani vysílat dobrý program  Média (redakce) tedy potřebují především dobré pracovníky

Jak se média starají o lidský kapitál   „Dobří“ lidé přicházejí mnohdy do redakcí jakoby sami  Většina novinářů chce dobře pracovat, jde jim „o věc“, ochota „trpět“ je velká  Manažeři (šéfredaktoři) motivace samotných redaktorů mnohdy až zneužívají, neinvestují do jejich profesního růstu, do zlepšování pracovních podmínek

Jak dlouho vydrží novinář   Zvyšování kvalifikace a motivaci redaktorů se v některých médiích začíná věnovat více pozornosti  Na druhé straně existuje v redakcích i způsob personální práce zvaný burn out-syndrome (vyždímat a vyhodit)  Stále více se začíná využívat outsourcingu (zadávání práce externistům). Externisté často vykonávají práci za až nedůstojných podmínek

Vliv personálních změn na kvalitu média   Časté personální změny nesvědčí o kontinuální redakční práci; nesvědčí ani samotnému médiu  Managament by měl udržet kvalifikované pracovníky ve vlastním podniku; obměna je sice nutná, ale redakce má být personálně vyvážená  Na druhé straně je pravda, že někteří novináři často mění svůj „job“ a investice do jejich dalšího vzdělávání se tak vyplatí jen omezeně

Co u zaměstnanců boduje   Vyhlídky na zvýšení platu jsou důležité, stejně tak, jako další výhody  Mnohem důležitější je však pracovní atmosféra v redakci; ta má většinou na případný odchod pracovníků větší vliv než peníze

Odbory v médiích   V pracovněprávních problémech mohou novinářům pomoci odbory  Novinář je však většinou tvor individualistický a nerad se sdružuje  V současné době snad neexistuje médium, které by mělo silné a funkční odbory (existují v ČT, v minulých letech byly poměrně silné také v MF DNES)

A co profesní organizace   V tuzemsku existuje Syndikát novinářů České republiky-  Tato profesní organizace však není v současnosti příliš silná, mnozí výkonní žurnalisté nejsou jejími členy