Komunikace v obchodním styku – nabídka Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0265 Název školy Střední odborná škola stavební a Střední odborné učiliště stavební, Kolín II, Pražská 112 Označení materiálu 4/LI/PEK/3/7 Tematický okruh Komunikace v obchodním styku - nabídka Cílová skupina Žáci nástavbového oboru Podnikání Předmět/ročník Písemná a elektronická komunikace/2. ročník Autor/ datum vytvoření Ing. Lindnerová Šárka/leden 2013 Anotace Učební materiál je zaměřen na písemnou komunikaci v obchodním styku. Seznamuje žáky s náležitostmi obchodního dopisu – nabídkou. Dále seznamuje žáky se základním dělením nabídek a s nejčastěji používanými výrazy při psaní nabídky. Klíčová slova Nabídka, nabídka vyžádaná, nabídka nevyžádaná, frazeologický minislovník Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora
Komunikace v obchodním styku – nabídka č. 1
Nabídka Jednostranný právní úkon Přijetím vznikne smlouva Adresovaná případnému zájemci Nabídka zboží či služby Obsahuje popis zboží, množství, cenu, dodací, přepravní a platební podmínky Na závěr – výzva k objednávce č. 2
A) Vyžádaná nabídka Odpověď na poptávku Zasíláme nejčastěji elektronickou poštou nebo faxem V úvodní větě poděkujeme za poptávku Popíšeme požadované zboží či službu Uvedeme termín, do kdy je nabídka závazná
B) Nevyžádaná nabídka Bez předchozí poptávky Širokému okruhu možných zájemců Forma individuální dopis inzerát propagační písemnosti
Příklad nevyžádané nabídky
Frazeologický slovník 1) Nabídka vyžádaná - S radostí jsme uvítali Váš zájem o naši nabídku. - Děkujeme za Váš zájem o naše zboží. - Vaše poptávka nás potěšila… 2) Nabídka nevyžádaná - Od našeho ob. zástupce jsme se dověděli, že máte… - V příloze Vám posíláme nový ceník přístrojů. - Odpovídáme na Váš inzerát v deníku MF DNES.
Závěrečné procvičování Napište vyžádanou nabídku na základě poptávky, kterou jste psali minulou hodinu. Použijte předtisk se svislými odvolacími údaji, vypracovaný úkol odešlete na e-mail vyučujícího. Vytvořte propagační písemnost Vaší firmy např: propagační leták. Nezapomeňte uvést všechny podstatné informace. Pozor na správnou formulaci e-mailu! Dbejte na přesnost, výstižnost, poutavost a vkusnost!
Použité zdroje Obrázky č.1 - AUTOR NEUVEDEN. google.com [online]. [cit. 12.7.2013]. Dostupný na WWW: http://www.lidovky.cz/karel-capek-obalka-ktera-nelepi-dzy- /nazory.aspx?c=A110617_152903_ln_nazory_glu č.2 – AUTOR NEUVEDEN. google.com [online]. [cit. 12.7.2013]. Dostupný na WWW: http://www.tipy-vanocni-darky.cz/tipy/posli-dopis-jeziskovi/psanicko-jako- vzpominka-na-detstvi/ Text FLEISCHMANNOVÁ, Emílie. Písemná a elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2005, 151 s. ISBN 80-716-8924-6