Ivana Brabcová
ZŠ Ľudovíta Štúra, Modra (SK) Stanislava Bojkovská Šk.rok 2005/2006 Projekt probíhal v německém, českém, slovenském jazyce. Naším úkolem bylo zpracovávat regionální pověsti, tedy pověsti, které se váží k naše městu a nejbližšímu okolí, a z těchto pověstí vytvářet komiksy.
1.Úkol Vyhledat, popř. napsat pověsti z regionu. 2.Úkol Vytvořit projekt o svém městě a jeho okolí (Unsere Stadt). Svým kamarádům z partnerské školy představit Hustopeče. Unsere Stadt (CZ) Unsere Stadt (CZ) 3.Úkol Zpracovat obrázkové seriály. Vytvořit popisky v německém jazyce a umístit je na webové stránky školy. Kreuzberg, Der Springbrunnen, Drei Steine auf Palava … Kreuzberg, Der Springbrunnen, Drei Steine auf Palava …
4.Úkol Vytvořili jsme blog was-sagen-die-sagen.blog.cz, kde jsme ukazovali naši práci a psali si o tom, co jsme všechno dokázali a prožili.was-sagen-die-sagen.blog.cz Vytvořili jsme také pomocí webcamery video jedné ze slovenských pověstí Geheimnis der Burgruine, pověst jsme se naučili a převyprávěli.Geheimnis der Burgruine 5.Úkol Setkání v Hustopečích a 4 dny v Modre. (během této návštěvy jsme navštívili všechna místa, o kterých jsme psali v pověstech) 6.Úkol Prezentace projektu, hodnocení. Zažádali jsme o Certifikát kvality pro náš projekt. Přihlásili jsme se do soutěže o Národní ceny eTwinning.
Základní škola Hustopeče, Nádražní 4, Česká republika Scuola Media Statale "Giannino Antona Traversi", Itálie Základná škola Ľudovíta Štúra, Modra, Slovensko Žaros vidurinė mokykla, Litva Gimnazjum nr 9, Polsko
Během školní roku 2006/2007 jsme společně napsali 5 příběhů na pokračování. Příběhy se vždy odehrávaly v jedné ze zúčastněných zemí. Každá země napsala 5-10 vět, potom následovala další, reagovala na to, co již bylo napsáno. Začínala země, ve které se příběh odehrává a taky jej zakončovala. Téma příběhu bylo libovolné. V každém příběhu se měla objevit fakta o zúčastněných zemích (reálie). Po vytvoření společných „storys“ každý tým zpracoval příběh odehrávající se v její zemi tak, jak bude chtít (video-, audio-, fotopříběh, obrázkový příběh, …).příběh Během vytváření příběhů proběhly různé doprovodné aktivity.
vzájemné se představení na našem blogu vytvoření miniprojektů o sobě a o naší zemi vytvoření fotogalerie a představení naší školy, vyplnění dotazníku hledání loga zpívání Tiché noci, vánoční přání internetový karneval komunikace – chat a mailování na Twinspace kreslení obrázků a fotografování k příběhům Německo-anglicko-česko-slovensko-litevsko-polsko-italský slovník vytváření aprílových videí slavnostní ukončení projektu
Prostřednictvím vzájemné výměny interaktivních dokumentů se žáci 5. tříd seznamovali s partnery a jejich zemí. Stěžejním bodem spolupráce byla interaktivní tabule. Součástí projektu byly i další aktivity. Projekt trval jeden školní rok. Jazykem komunikace je angličtina.