Seznamy, aritmetika. Aritmetika v Prologu Predikát = – A=1 – A=1+1 Predikát is – soucet (A,B,C) :- C is A+B. – soucin (A,B,C) :- C is A*B.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pravidla pro počítání s mocninami
Advertisements

Seznamy v jazyce Haskell doc. Dr. Ing. Miroslav Beneš  katedra informatiky, A-1007 
Konstrukce trojúhelníku Podle věty sss b a c 1. Přiřaď názvy stran na správné místo. C A B Kantor nejdříve nechá žáky vyřešit tuto otázku. A B.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Algoritmy I Cvičení č. 4.
Algoritmy I Cvičení č. 3.
Mgr. Ladislava Paterová
Obory čísel Přirozená čísla, nula, celá čísla, racionální čísla, iracionální čísla a reálná čísla.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
 př. 7 výsledek postup řešení Vypočti velikost obsah trojúhelníku ABC. A[-2;1;3], B[0;1;3], C[-2;1;-1]
Počítáme s celými čísly
VLASTNOSTI TROJÚHELNÍKŮ
SQL – základní pojmy Ing. Roman Danel, Ph.D.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Pythagorova věta.
Aritmetická posloupnost (Orientační test ) VY_32_INOVACE_22-12  Test obsahuje pět úloh.  U každé úlohy je aspoň jedna odpověď správná.  Na každou úlohu.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_747.
Seznamy, aritmetika. Aritmetika v Prologu Predikát is – soucet (A,B,C) :- C is A+B. – soucin (A,B,C) :- C is A*B.
VY_42_INOVACE_407_KRUŽNICE OPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
Sčítání a násobení výrazů
Grafický zápis algoritmů (vývojové diagramy) Test na trojúhelník (trojúhelníková nerovnost) Maximum ze tří čísel s použitím pomocné proměnné Pravoúhlý.
Kombinační logické funkce
Pravidla pro počítání s mocninami.
Úvod do logiky (presentace 2) Naivní teorie množin, relace a funkce
Procedurální (klasické) programování Popisuje algoritmus – postup, jak vyřešit úlohu.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Násobení racionálních čísel
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Znaky dělitelnosti – teorie
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Dělitelnost Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Tato prezentace byla vytvořena
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Násobení celých čísel (- 5). (- 3) = 4. (- 2) = (- 10). (- 7). (+ 9). (- 3) = Obsah: 1.Titulní strana, obsahTitulní strana, obsah 2.PostupPostup 3.Určení.
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
Konstrukce trojúhelníku
Vlastnosti mocniny.
Rekurze Predikát predek(X,Y).
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Společný násobek a dělitel - co jsou násobky čísel? - dokážeme najít společné.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
OBVOD ROVNOBĚŽNÍKU: Obvod rovnoběžníku vypočítáme jako součet délek všech jeho stran: a)obvod čtverce a kosočtverce (mají všechny strany stejně dlouhé)
Algoritmizace a programování Příkaz IF 2 – Příklady.
Dělitelnost J. Šiřická Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Obvod a obsah trojúhelníku Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_069_Obvod a obsah trojúhelníku.
PYTHAGORAS ŘECKÝ MATEMATIK PYTHAGORŮV ŽIVOT Pythagoras ze Samu, okolo 570 př. n. l. ostrov Samos – po 510 př. n. l. 570 př. n. l.Samos510 př. n. l. o.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Mocniny Druhá mocnina.
Mocniny Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
Mocniny Druhá mocnina.
Mocnina součinu, zlomku a mocniny
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Prvočísla, čísla složená, dělitel, násobek
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Konstrukce trojúhelníku
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná
PYTHAGOROVA VĚTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Rozdíl a součet třetích mocnin
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
PYTHAGOROVA VĚTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
PROLOG PROgramování v LOGice
Gödelova(y) věta(y).
Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
Fyzikální veličiny Míry fyzikálních vlastností: X = x [X]
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL
Transkript prezentace:

Seznamy, aritmetika

Aritmetika v Prologu Predikát = – A=1 – A=1+1 Predikát is – soucet (A,B,C) :- C is A+B. – soucin (A,B,C) :- C is A*B.

Zjistit, zda je číslo X sudé sude_cislo(X) :- soucin(2,Y,X).

Zjistit, zda je číslo X sudé sude_cislo(X) :- soucin(2,Y,X). – Není to dobře, není jasné, co to je Y

Zjistit, zda je číslo X sudé cislo(X):-X=0. cislo(Y):-cislo(X),Y is X+1. soucet(A,B,C) :- C is A + B. soucin(A,B,C) :- C is A * B. sude_cislo(X) :- cislo(Y), soucin(2,Y,X).

Zjistit a vypsat všechny Pythagorejské trojice čísel menších než 100 trojuhelnik(X,Y,Z):- cislo(X), cislo(Y), cislo(Z), X<100, Y<100, Z<100, XX is X*X, YY is Y*Y, ZZ is Z*Z, XXYY is XX+YY, XXYY=ZZ.

Zjistit a vypsat všechny Pythagorejské trojice čísel menších než 100 cislo100(X):- X=1;X=2;X=3;X=4;X=5;X=6;X=7;X=8;X=9;X=10;X=11;X=12;X=13;X=14;X= 15;X=16;X=17;X=18;X=19; X=20;X=21;X=22;X=23;X=24;X=25;X=26;X=27;X=28;X=29;X=30;X=31;X= 32;X=33;X=34;X=35;X=36;X=37;X=38;X=39; X=40;X=41;X=42;X=43;X=44;X=45;X=46;X=47;X=48;X=49;X=50;X=51;X= 52;X=53;X=54;X=55;X=56;X=57;X=58;X=59; X=60;X=61;X=62;X=63;X=64;X=65;X=66;X=67;X=68;X=69;X=70;X=71;X= 72;X=73;X=74;X=75;X=76;X=77;X=78;X=79; X=80;X=81;X=82;X=83;X=84;X=85;X=86;X=87;X=88;X=89;X=90;X=91;X= 92;X=93;X=94;X=95;X=96;X=97;X=98;X=99. trojuhelnik(X,Y,Z):- cislo100(X), cislo100(Y), cislo100(Z), XX is X*X, YY is Y*Y, ZZ is Z*Z, XXYY is XX+YY, XXYY=ZZ. vypis:-trojuhelnik(X,Y,Z),write(X),write(,), write(Y), write(,), write(Z),nl,fail.

Spojení dvou seznamů spoj([ ],Sez,Sez). spoj([X|T1],T2,[X|T3]):-spoj(T1,T2,T3).

Jaké budou odpovědi? ?- spoj([1,2,3],[a,1,b],X). ?- spoj(X, [1,2,3],[1,2,3,4,5],X). ?- spoj([1,2],[4,5,6],[1,2,4,5,6]).

Generování seznamu čísel mezi M a N gen(M,N,[M|Ns]):-M<N,M1 is M+1,gen(M1,N,Ns). gen(N,N,[N]).

Řešení problému s trojúhelníky gen(M,N,[M|Ns]):- M<N,M1 is M+1,gen(M1,N,Ns). gen(N,N,[N]). prvek(H,[H|_]). prvek(X,[_|T]):-prvek(X,T). cislo100(X):-gen(1,100,S), prvek(X,S). trojuhelnik(X,Y,Z):- cislo100(X), cislo100(Y), cislo100(Z), XX is X*X, YY is Y*Y, ZZ is Z*Z, XXYY is XX+YY, XXYY=ZZ. vypis:-trojuhelnik(X,Y,Z),write(X),write(,), write(Y), write(,), write(Z),nl,fail.