Témata kognitivní psychologie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem
Advertisements

“Jsou tři druhy lží: lži, odsouzeníhodné lži a statistiky.”
1 – Informatika Nauka (tj. věda) o informacích, tj. o zápisu (kódování (angl.)), přenosu (transfer (angl.)), zpracování (procesování (angl.)) informací.
Základy počítačů a kancelářský software
Základy informatiky přednášky Kódování.
Otázky k absolutoriu HW 1 - 5
PSYCHICKÉ PROCESY Psychologie.
Psychologické směry Psychologie.
Dětský svět Dětské naivní teorie
Kognitivní vývoj u dětí (vývoj myšlení a chápání světa)
PSYCHICKÉ JEVY.
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze š
Předmět sociologie Věda společenská a behaviorální
Co vše nám může tvořit počítačovou sestavu
Referát č. 3 Počítač, jeho komponenty a periferní zařízení (principy fungování, digitální záznam informací, propojení počítače s dalšími (digitálními)
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Název sloupce Datový typ Počet znaků Znaková sada Možnost prázdného pole Typ klíče Automatický přírůstek.
Psychologie a komunikace Základní pojmy v psychologii
KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE.
JavaScript Funkce.
Seminář HCI, ÚISK FF UK, HCI v kontextu kognitivní vědy.
Struktura počítače Klasické schéma počítače navrhnul v roce 1946 americký vědec maďarského původu John von Neumann ( )
VY_32_INOVACE_PSYPS12860ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS12160ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Rozdíl vnímání a představy
Digitální fotoaparáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Mikroprocesor.
Sociální poznávání (Social Cognition)
Počítač univerzální stroj na automatické zpracování informace programovatelný - program určuje využití (univerzalita) program - skupina příkazů, kterým.
Psychické procesy Jan Tvrdík C4B.
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
Informační systém podniku Tomáš Vaníček Stavební fakulta ČVUT Thákurova 7, Praha Dejvice, B407
Psychická regulace Personal Systems Interaction (PSI) teorie J. Kuhla.
OPAKOVÁNÍ…OPAKOVÁNÍ… … a něco nového. PC a já Co znamená zkratka PC? PERSONAL COMPUTER - OSOBNÍ POČÍTAČ.
Co je kognitivní psychologie?
Informatika. Cíle výuky informatiky Studenti se mají seznámit se základními pojmy, problémy, postupy, výsledky a aplikacemi informatiky tak, aby je dokázali.
Psychické jevy Psychologie = nauka o lidské psychice (duševním životě). = studuje psychické jevy Psychické jevy – jsou determinovány biologicky i sociálně.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-L Psychické procesy a stavy 1.část Mgr. Marie Mikulcová.
Témata kognitivní psychologie
Cogito ergo sum. - Myslím, tedy jsem. René Descartes.
Ulric Neisser Veronika Řeháková C4B, PSY. Životopis ( ) Americký psycholog narozen v Německu Profesor Cornellovy university Zakladatel kognitivní.
Jan Krása Katedra psychologie, Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, Brno.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 04 – Čití a vnímání NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Operační systém (OS) Základní funkce operačního systému: – Zajištění komunikace s okolím. – Řízení a zpracování programů. – Údržba informací na externích.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Mentální reprezentace
ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ: GESTALT PSYCHOLOGIE, TEORIE PROSTORU PROBLÉMU EXPERTI ROZHODOVÁNÍ: HEURISTIKY, TEORIE PODPORY, TEORIE UŽITKU CHYBY V ROZHODOVÁNÍ Řešení.
Vnímání, pamět, myšlení. Vnímání jak, čím, co? senzorické stádium, syntetické stadium (třídění a interpretace) co vnímání ovlivňuje postoje, emoce, očekávání,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE
Témata kognitivní psychologie
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
David Šetina Business Consultant NextiraOne Czech Iva Koptová
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Témata kognitivní psychologie
Psychické procesy - vnímání
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Pozornost, diagnostika pozornosti
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Kognitivní psychologie
Co je kognitivní psychologie?
Témata kognitivní psychologie
A4M39PSY Psychologie v návrhu UI
Co je kognitivní psychologie?
Výzkumná otázka – heuristický výzkum
Témata kognitivní psychologie
Základní psychologické směry
Témata kognitivní psychologie
Transkript prezentace:

Témata kognitivní psychologie základní myšlenka: lidské poznávání je zpracování informací – informační paradigma, lidský poznávací aparát jako počítačový procesor – počítačová metafora ARCHITEKTURA POZNÁVACÍHO APARÁTU Myšlení, rozhodování, řešení problémů pozornost paměť, mentální reprezentace vnímání čití vzestupné procesy (datově řízené) sestupné procesy (pojmově řízené)

MENTÁLNÍ REPREZENTACE

RE - PREZENTOVÁNÍ

Mentální reprezentace – paměť úspornost vs. informativnost

vnější vnitřní (mentální) Reprezentace

Když chceme něco sdělit o světě (tj Když chceme něco sdělit o světě (tj. reprezentovat ho), co můžeme použít?

Příklad vnější reprezentace – obraz a písmo. Pes je pod postelí.

Příklad vnější reprezentace – obraz a písmo. Pes je pod postelí. diskrétní x spojitá jasný syntax, gramatika x volný syntax modálně nespecifická (amodální) x modálně vázaná (specifická) abstraktní x konkrétní

Jak vypadá mentální „obraz“ a „písmo“? propoziční MR x analogová diskrétní x spojitá jasný syntax, gramatika x volný syntax modálně nespecifická (amodální) x modálně vázaná (specifická) abstraktní x konkrétní