Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.4.00/21.1621 Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Urči, o kterou rostlinu se jedná
Advertisements

Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Rozdělení zeleniny Kód VM:
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_10.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚĎA.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚĎA.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: Přírodověda.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Listy, květy a plody rostlin
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: Přírodověda.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
UŽITKOVÉ ROSTLINY.
Druhy zeleniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.35
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
VY_32_INOVACE_170 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VY_32_INOVACE_33_ Prvouka 3.ročník Rostliny 2.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Stonek autor: David Hainall.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_05.
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
VY_32_INOVACE_29_ Prvouka 3.ročník Zelenina
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_168.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: Přírodověda.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Zdravé potraviny OVOCE ZELENINA Ovoce dozrávající v létě na keřích Maliny Ostružiny Rybíz Borůvky Angrešt.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Mgr Název DUM: VY_32_Inovace_2.2.7 Zelenina Název sady: Člověk a jeho svět 2.ročník Číslo projektu:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Dana Rejlová Datum/období: říjen 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Ekosystém okolí lidských obydlí Rostliny Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres.
ZELENINA - OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
POZNÁŠ ? Anotace: Materiál je určený pro práci s interaktivní tabulí.
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_ZELENINA
PRVOUKA – 2. ročník, ZELENINA
VY_32_INOVACE_54_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Mgr. Marcela Veisová
Rostliny Prvouka – 3. ročník
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov
ČLOVĚK A JEHO SVĚT Zelenina Radka Smetanová VY_32_INOVACE_zelenina_01
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6C_17
Člověk a jeho svět, Prvouka, Stavba rostliny
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Autor: PaedDr. Jana Čechová Název : VY_32_INOVACE_7A09Prv2_Zelenina
ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_TRIDENI_ZELENINY Název materiálu:
VY_32_INOVACE_02- hrách setý Přírodověda - 5. ročník
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
ZELENINA A JEJÍ DRUHY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_56_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
VY_32_INOVACE_55_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 08 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-Prvouka.
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Transkript prezentace:

Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA Téma: Zelenina Klíčová slova: kořeny, listy, květy, plody Ročník: 3 Vytvořila: Mgr. Dagmar Šišková ČÍSLO MATERIÁLU: VY_52_INOVACE_PŘ.13.3.Zelenina ANOTACE: materiál slouží k osvojení učiva METODIKA: prezentace slouží k předvedení na interaktivní tabuli Duben 2012

Léto Poznáváme zeleninu

Léto – poznáváme zeleninu Úkol: prohlédni si obrázky zeleniny v učebnici na str Rostliny mají: a)kořeny b)listy c)květy d)plody e)semena

Ko ř en tenké tlusté Úkol: porovnej obrázky a napiš rostlinu, která má kořen tlustý a která má kořen tenký. rozvětvené nerozvětvené Úkol: porovnej obrázky a napiš rostlinu, která má kořen rozvětvený a která má kořen nerozvětvený.

Kořen Kořeny

Květy Květ jednoduchý ( jednotlivé květy clemantisu) Květ složený – květenství ( květenství kaštanu – jírovce)

Stonek Stvol – stonek bez listů ( stvol rosnatky) Lodyha – stonek s listy

Plody Dužnaté – mají šťavnatou dužinu ( okurka, rajče, květák) Suché – nemají šťavnatou dužinu ( čočka, hrách)

ZELENINA - Ze zeleniny jíme různé části - Jíme ji syrovou, vařenou, zakonzervovanou - Syrová je zdravější ( více vitamínů) - Dělíme ji na různé druhy ( podle toho, kterou část ze zeleniny využíváme)  Druhy zeleniny a) Cibulová b) Lusková c) Listová d) Plodová e) Košťálová f) Kořenová Úkol: Podle učebnice na str. 13 doplň k druhům zeleniny příklady a namaluj obrázky

DRUHY ZELENINY Z každé zeleniny využíváme určité části. Syrová zelenina je zdravější než vařená ( má minerální látky a vitamíny)

Zdroje: Jarmila Mladá,Ladislav Podroužek: Prvouka pro 3. ročník základní školy, SPN, Praha 2003, str.12 Jarmila Mladá,Ladislav Podroužek: Prvouka pro 3. ročník základní školy, SPN, Praha 2003, str.13